021-88507190

مزایا و معایب زندگی در کانادا

اخبار م.مقیمی 30 اردیبهشت ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
زندگی در کانادا چه مزایا و معایب مهمی دارد؟ حقایق و مزایا و معایب زندگی در کانادا برای مهاجرت و داشتن ذهنی آگاه تر نسبت به آن اهمیت زیادی دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    مزایا و معایب زندگی در کانادا چیست؟

    همه از زندگی در کانادا تعریف می کنند. اما واقعیت زندگی در کانادا چیست؟ زندگی در کانادا چه مزایا و معایب مهمی دارد؟ یک مهاجر در کانادا می تواند از چه مزایایی بهره مند شود و باید برای رو به رو شدن با چه معایبی آماده باشد؟ با ما همراه باشید تا همه این موارد را به شما بگوییم. البته باید در همین ابتدا به شما بگوییم که مزایای زندگی در کانادا از معایب آن خیلی گسترده تر هستند. اما به هر حال بد نیست که شما لیستی از مزایا و معایب زندگی در کانادا را در کنار هم تماشا کنید تا ذهن آگاه تری نسبت به مهاجرت به کانادا داشته باشید.

    حقایق زندگی در کانادا به عنوان یک مهاجر

    در این قسمت، حقایق زندگی در کانادا و مزایا و معایب آن را بررسی می کنیم.

    خدمات درمانی در کانادا عالی هستند

    یکی از مزایای زندگی در کانادا این است که سیتیزن های کانادا می توانند از بهترین خدمات درمانی در سطح جهان بهره مند شوند. یکی از مواردی خوبی که درباره خدمات درمانی کانادا وجود دارد، این است که در این کشور خدمات بهداشتی عمومی با بودجه عمومی به همه مردم ارائه می شود. حتی در این کشور یک سری برنامه های آموزشی در حوزه خدمات درمانی در نظر گرفته شده است که برای مثال در یکی از آن ها سعی می شود به افراد مسن آموزش داده شود که چگونه باید ریسک مبتلا شدنشان به انواع بیماری ها را کاهش دهند. لازم به ذکر است که حدودا دو سوم مردم کانادا بیمه خدمات درمانی خصوصی هم دارند که هزینه های خدمات درمانی متفرقه مثل هزینه چشم پزشکی و دندان پزشکی و البته هزینه های مروبط به بیمارستان های خصوصی و داروها را هم پوشش می دهد. قسمت خوب ماجرا اینجاست که 90 درصد این حق بیمه را کارفرمایان در کانادا پرداخت می کنند. 

    خدمات درمانی در کانادا عالی هستند

    آغوش کانادا به مردم همه ملیت ها باز است

    یکی از مزیت های زندگی در کانادا این است که در این کشور مهاجران زیادی وجود دارد. با این حساب می توان گفت که اولا نژادپرستی در آن وجود ندارد و دوما اینکه در این کشور و علی الخصوص در شهرهای بزرگ آن، امکان آشنا شدن با فرهنگ مردمان متعدد از کشورهای متنوع وجود دارد. برای اینکه این موضوع برایتان مشخص تر شود، باید بگوییم که در شهر تورنتو که بزرگترین شهر کاناداست، بیش از 140 زبان مختلف صحبت می شود. این را هم بگوییم که بیش از 20 درصد جمعیت کانادا را خارجی ها تشکیل داده اند و این یعنی از هر 5 نفر 1 نفر در کانادا مهاجر است! با این حساب اگر شما هم به کانادا مهاجرت کنید، به راحتی می توانید در این کشور به عنوان مهاجر زندگی کنید.

    کانادا طبیعت بی نظیری دارد

    در کانادا کوهستان ها و دریاچه های متعددی وجود دارد. حدود 20 درصد آب شیرین جهان در دریاچه ها و رودخانه های کانادا جاری است و از طرفی طولانی ترین خط ساحلی دنیا متعلق به کاناداست. با این اوصاف باید بگوییم که مهاجرت به کانادا فرصتی را برای شما فراهم می کند تا در طی سفرهای داخلی از مناظر طبیعی بسیار شگفت انگیزی بازدید داشته باشید.

    هزینه زندگی در کانادا بالاست

    یکی از معایب زندگی در کانادا این است که هزینه زندگی در بیشتر شهرهای معروف کانادا بالاست. این یعنی اگر شما در یک  شهر دورافتاده در کانادا زندگی کنید، می توانید با بودجه کم از پس خرج و مخارج زندگی در کانادا بربیایید. اما اگر دلتان بخواهد به یکی از شهرهای بزرگ کانادا مثل تورنتو یا ونکوور مهاجرت کنید، باید آماده رو به رو شدن با هزینه بالای زندگی در کانادا باشید. برای اینکه ذهنتان نسبت به هزینه های زندگی در کانادا بازتر شود، باید بگوییم که هزینه میانگین زندگی در تورنتو به صورت سالانه حدود 45،400 دلار کانادایی است. در حالی که هزینه زندگی در کبک حدودا نصف این مبلغ یعنی حدود 25،374 دلار کانادایی و هزینه زندگی در ونکوور حدود 40،682 دلار کانادایی یعنی کمی کمتر از هزینه زندگی در تورنتو است.

    زبان رسمی در کبک زبان فرانسوی است

    اگر بخواهید به استان کبک مهاجرت کنید، باید زبان فرانسه را به خوبی بلد باشید. چراکه در این استان 95 درصد مردم زبان فرانسوی را به عنوان زبان اول یا دوم صحبت می کنند. با این حساب اگر شما به کبک مهاجرت کنید و به زبان فرانسه مسلط باشید، در این کشور احساس غریبی می کنید.

    اقامت کانادا در طول هر سال به صورت محدود داده می شود

    با اینکه کانادا یک کشور مهاجرپذیر است و تعداد مهاجرینش هم بالاست، اما با این حال در طول هر سال یک سری مهاجر را به صورت محدود می پذیرد. با این حساب اگر در فکر مهاجرت به کانادا به همین زودی ها هستید، بهتر است که سریع تر وارد عمل شوید و از برنامه سه ساله مهاجرت به کانادا که در آن بیشترین امکان مهاجرت به کانادا فراهم شده، استفاده کنید. 

    اقامت کانادا در طول هر سال به صورت محدود داده می شود

    کانادا یک کشور سردسیر است

    خیلی ها سردسیر بودن کانادا را به عنوان یکی از معایب زندگی در کانادا می شناسند. اگر بدن شما به سرما عادت ندارد، باید حتما نسبت به انتخاب شهر و ایالت مورد نظرتان برای اقامت در کانادا دقت کنید. چراکه آب و هوای استان های مختلف کانادا و میزان سردسیر بودن آن ها با یکدیگر متفاوت است. به شما توصیه می کنیم که اگر حساسیت زیادی روی میزان سرمای هوا دارید، حتما درباره آب و هوای ایالت های مختلف کانادا دقت کنید و سرسری از این موضوع عبور نکنید تا بعدا زندگی در کانادا برایتان تلخ نشود.

    کانادا از ایران فاصله زیادی دارد

    یکی از معایب زندگی در کانادا برای مهاجران ایرانی این است که این کشور فاصله زیادی با کشور ما دارد. پس اگر وابسته به ایران هستید و می خواهید هر چند وقت یک بار به ایران بیایید و برگردید، بهتر است که یک کشور دیگر را برای زندگی انتخاب کنید. اما اگر می توانید با معضل دور بودن کانادا از ایران کنار بیایید، باید به شما بگوییم که کانادا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی است و واقعیتش را بخواهیم خدمتتان عرض کنیم، برای خیلی از مهاجران ارزش تحمل دوری را دارد. برای گرفتن ویزای کانادا می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره زندگی در کانادا بیشتر بخوانید:

    بهترین شهرهای کانادا برای زندگی ایرانیان

    ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی دانشجویان

    مدارک مورد نیاز برای ویزای کانادا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW