021-88507190

هزینه زندگی در کانادا

گردشگری م.مقیمی 03 خرداد ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
هزینه زندگی در کانادا در سال ۲۰۲۱ چقدر است؟ آیا کانادا کشور گرانی برای مهاجرت و زندگی است؟ تمامی هزینه های زندگی در کانادا را در این مطلب بررسی کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    هزینه زندگی در کانادا ۲۰۲۱ چقدر است؟

    اگر به دنبال یک مطلب مختصر و مفید درباره هزینه زندگی در کانادا هستید و می خواهید بدانید که هر ماه یا هر سال زندگی در کانادا چقدر هزینه دارد، این همان مطلبی است که به دنبالش بوده اید. ما می خواهیم در این مطلب هزینه های زندگی در کانادا را با همدیگر بررسی کنیم و ببینیم که آیا کانادا کشور گرانی برای زندگی هست یا نه! برای این منظور اول میانگین هزینه زندگی در کانادا را با هم بررسی می کنیم و بعد درباره حقوق میانگین مردم در کانادا صحبت می کنیم تا شما بتوانید با یک محاسبه ساده متوجه شوید که شما می توانید از پس هزینه های زندگی در کانادا بر بیایید یا خیر. با ما همراه باشید.

    میانگین هزینه زندگی در کانادا 2021

    قبل از اینکه به اعداد و ارقام مربوط به هزینه های زندگی در کانادا برسیم، باید این را به شما بگوییم که کانادا کشور بزرگی است و واقعیت این است که هزینه زندگی در هر کدام از شهرهای آن و هر کدام از مناطق آن با شهر یا منطقه دیگر متفاوت است. پس حتما این موضوع را مد نظر بگیرید و این را بدانید که شما می توانید بنا بر نیاز خود یک شهر ارزان یا گران در کانادا را برای زندگی انتخاب کنید. برای این منظور ما سعی می کنیم که در ادامه مطلب درباره تفاوت هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کانادا نیز صحبت کنیم تا متوجه شوید که هزینه زندگی در یک شهر بزرگ در کانادا با شهرهای کوچکتر کانادا چقدر تفاوت دارد.

    قیمت اجاره خانه در کانادا

    قیمت اجاره خانه در شهرهای گران کانادا مثل تورنتو و ونکوور بسیار بالاست. شما برای اینکه بتوانید در یکی از این شهرها یک اتاق در یک خانه اشتراکی برای خود اجاره کنید، باید بین 850 تا 1،000 دلار کانادایی به صورت ماهانه هزینه کنید. در صورتی که اگر با همین پول به دنبال اجاره خانه در شهرهای دیگر کانادا باشید، به احتمال زیاد بتوانید یک خانه دو خوابه به نسبت خوب برای خود اجاره کنید. بدون اینکه مجبور باشید آن خانه را با شخص دیگری اشتراک بگذارید. این بدین معنی است که مبلغ اجاره یک اتاق در یک خانه اشتراکی در شهرهای بزرگی مثل تورنتو و ونکوور به اندازه قیمت اجاره یک واحد آپارتمانی دو خوابه اختصاصی در شهرهای دیگر کاناداست. لازم به ذکر است که اگر شما بخواهید در تورنتو و ونکوور یک واحد آپارتمانی دو خوابه اجاره کنید، باید به صورت ماهیانه حدود 1،300 تا 2،200 دلار کانادایی را بابت اجاره منزل کنار بگذارید.

    قیمت اجاره خانه در کانادا

    هزینه خورد و خوراک در کانادا

    هر فرد بزرگسال در کانادا که بخواهد غذاهای مقوی و مغذی را در طول ماه میل کند، باید حدودا 375 دلار را به صورت ماهانه برای خرید مواد اولیه غذایی هزینه کند. البته این را هم بگوییم که خیلی از افراد در کانادا چنین مبلغی را خرج خورد و خوراک خود نمی کنند و ممکن است که با توجه به رژیم غذایی که خودشان دارند، هزینه خورد و خوراکشان کمتر شود.

    هزینه موبایل در کانادا

    اگر شما بخواهید در کانادا از اینترنت همراه گوشی تلفن خود استفاده کنید و همزمان با آن تماس هایتان را هم بگیرید، باید یک بسته ماهانه به ارزش 45 تا 60 دلار کانادایی را خریداری کنید. لازم به ذکر است که بسته های مختلفی برای تلفن همراه در کانادا در نظر گرفته شده است و این مبالغ به صورت میانگین ذکر شده اند. نکته دیگر اینکه اگر شما بخواهید برای خانه تان در کانادا اینترنت خریداری کنید، باید بین 40 تا 150 دلار را به صورت ماهانه به عنوان هزینه دسترسی به اینترنت پرداخت کنید.

    هزینه قبض موبایل در کانادا

    قیمت بلیط وسایل حمل و نقل عمومی کانادا

    هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کانادا در هر کدام از شهرهای این کشور با دیگری متفاوت است. مثلا اگر شما بخواهید در مونترئال زندگی کنید، این هزینه برایتان 86 دلار کانادایی در طول هر ماه تمام می شود. در صورتی که این هزینه در شهر تورنتو حدود 151 دلار کانادایی و در شهر ونکوور بین 98 تا 177 دلار کانادایی است. 

    قیمت بلیط وسایل حمل و نقل عمومی کانادا

    میانگین حقوق مردم در کانادا

    میانگین درآمد ساعتی مردم در کانادا بسته به شهر یا ایالتی که در آن زندگی می کنند و تخصصی که دارند، بین 22 تا 31 دلار است. این یعنی اگر کسی 40 ساعت در هفته کار کند، بین 880 تا 1240 دلار برای هر هفته و در نتیجه حدود 3520 تا 4960 دلار در طول هر ماه درآمد خواهد داشت. البته مشخص است که این درآمدها به صورت میانگین هستند و ممکن است که یک نفر با توجه به تخصص بالایی که دارد یا شغلی که در آن مشغول فعالیت است، حقوق بالاتری از این میانگین دریافت کند.

    سخن پایانی

    حالا نوبت شماست که ماشین حساب دستتان بگیرید و ببینید که هزینه زندگی در کانادا بسته به شهری که برای اقامت مد نظر دارید، چقدر است و آیا آن هزینه به نظرتان گران هست یا خیر. اما مساله ای که مشخص است، این است که کسانی که در کانادا درآمد دارند و از همان درآمد هزینه زندگی در کانادا را می پردازند، زندگی برایشان سخت نمی گذرد و می توانند زندگی خوبی را در این کشور برای خودشان بسازند. برای اخذ ویزای کانادا و مهاجرت به کانادا به آسان ترین و سریع ترین شیوه ممکن می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.


    درباره کانادا بیشتر بخوانید:

    شرایط مهاجرت و زندگی در کانادا برای ایرانیان

    بهترین شهرهای کانادا برای زندگی ایرانیان

    مزایا و معایب زندگی در کانادا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW