021-88507190

جزیره لاوان سفری به مروارید خلیج فارس

گردشگری م.مقیمی 23 تیر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
جزیره لاوان خلیج فارس یا مروارید پنهان خلیج فارس، آرامشی بی نظیر دارد اما ایرانیان کمی با آن آشنایی دارند. اقامت و هتل های جزیره لاوان را در این مطلب بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جزیره لاوان را بشناسید

    لاوان جزیره ای در جنوب کشورمان است که آرامشش با جزایری مثل کیش و قشم قابل مقایسه نیست. جزیره که به این جهت به نام مروارید پنهان خلیج فارس شناخته می شود که با اینکه مثل یک مروارید زیباست، اما کمتر مسافری در ایران با آن آشنایی دارد. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با جزیره لاوان آشنا کنیم.

    درباره جزیره لاوان خلیج فارس

    جزیره لاوان مثل جزیره قشم و کیش در استان هرمزگان در جنوب ایران واقع شده است و سومین جزیره بزرگ ایران به حساب می آید. در واقع اول قشم، دوم کیش و سوم لاوان در لیست بزرگترین جزایر ایران جای دارند. این جزیره بیش از بحث گردشگری، به عنوان جزیره ای برای استخراج و صادرات نفت شناخته می شود و بحث کارهای نفتی در آن به قدری جدی است که نصف مساحت جزیره لاوان را وقف وزارت نفت کرده اند. اما از آن طرف جزیره بسیار زیبایی هم هست و آن نیم دیگرش برای گشت و گذار و تفریح عالی است. به همین دلیل هم هست که کم کم محبوبیت جزیره لاوان بین گردشگران ایرانی در حال افزایش است و مسافران این جزیره سال به سال بیشتر می شوند. 

    درباره جزیره لاوان

    سفر یه جزیره لاوان؟

    جزیره لاوان سواحل بکر و دیدنی دارد. آرامش این جزیره، زیبایی سواحلش و همین طور جاذبه های طبیعی بکری که در آن قرار دارد، در هیچ جزیره دیگری در ایران یافت نمی شوند. با این حساب اگر کسی از آرامش و سکوت لذت ببرد، به دنبال ماجراجویی باشد و از گشت و گذار در جزایر پر رمز و راز لذت ببرد، شیفته سفر به جزیره لاوان می شود.

    لوکیشن جزیره لاوان

    جزیره لاوان در نزدیکی بندری به نام بندر مقام در میان بندرعباس و عسلویه قرار گرفته است. در واقع اگر شما از بندرعباس حدود 370 کیلومتر به سمت شرق بروید، 120 کیلومتر مانده به عسلویه با بندر مقام رو به رو می شوید. وقتی به این بندر رسیدید، کافی است که سوار قایق های لاوان شوید تا بعد از طی کردن مسافتی حدود 20 کیلومتر بر روی سطح دریا به این جزیره شگفت انگیز برسید. هرچند راه آسان تری نیز برای سفر به جزیره لاوان وجود دارد و آن سفر هوایی به لاوان است.

    جاهای دیدنی جزیره لاوان

    اول از همه سواحل زیبای لاوان هستند که باعث جذب گردشگران به این جزیره می شوند. زیبایی و تمیزی سواحل لاوان همیشه مسافران را شگفت زده می کند و معمولا هر کسی با دیدن این حجم از زیبایی لاوان غافلگیر می شود. نکته دیگر اینکه در اطراف جزیره لاوان جاهای دیدنی دیگری مثل جزیره مارو نیز وجود دارد که شما می توانید به صورت یک روزه از آن بازدید داشته باشید. گفتنی است که در جزیره لاوان در بعضی از ماه های سال یا دقیق تر بگوییم از نیمه دوم اسفند تا حوالی اواخر تیر ماه و اوایل مرداد لاک پشت ها برای تخم گذاری به ساحل می آیند. دیدن این منظره جذاب در لاوان نیز لطف خاص خودش را دارد.

    اقامت در جزیره لاوان

    یادتان باشد که نیمی از جزیره لاوان که متعلق به وزارت نفت است، برای گردشگران قابل سکونت نیست. این یعنی شما برای اقامت باید به دنبال جایی در آن نیم دیگر باشید. در این میان دو راه برای اقامت در جزیره لاوان پیش رو دارید. اول اینکه در سواحل لاوان چادر بزنید و دوم اینکه یک سوئیت یا هتل های جزیره لاوان را برای خودتان و همسفرانتان اجاره کنید. این را هم بگوییم که اگر کسی بخواهد در جزیره مارو در نزدیکی لاوان اقامت کند، فقط گزینه چادر زدن و کمپینگ را پیش رو دارد.

    اقامت در جزیره لاوان

    بهترین زمان سفر به لاوان

    به خاطر اینکه هوای لاوان مثل دیگر جزایر جنوب ایران گرم و مرطوب است، می توان گفت که نیمه دوم سال و علی الخصوص سه ماه پایانی سال زمان ایده آلی برای سفر به لاوان به حساب می آید. البته از آنجایی که از نیمه دوم اسفند به بعد لاکپشت ها برای تخم گذاری به سواحل جزیره لاوان می آیند، کسانی که دیدن این لاکپشت ها برایشان مهم است، باید از نیمه اسفند به بعد راهی لاوان شوند.

    نکات سفر به جزیره لاوان

    حالا که با جزیره لاوان آشنا شدید، ما چند توصیه برای سفر به جزیره لاوان برایتان داریم. اول اینکه حتما ماهی های تازه این جزیره را که به صورت مرتب از دریا صید می شوند را در طول سفرتان نوش جان کنید و مطمئن باشید که شما هم عاشق طعم لذیذ ماهی های جنوب در جزیره لاوان خواهید شد. دومین توصیه ما به شما این است که اگر می خواهید از راه زمینی و دریایی راهی لاوان شوید، حتما به گونه ای برنامه ریزی کنید که قبل از تاریکی شب و ترجیحا در حوالی صبح تا ظهر به بندر مقام برسید تا راحت تر برای جزیره لاوان قایق پیدا کنید.

    کلام پایانی

    امیدواریم که شما هم بتوانید با سفر به جزیره لاوان، از آرامش بی نقص و طبیعت دیدنی آن لذت ببرید. مطمئن باشید که جزیره لاوان ارزش یک بار سفر را دارد و مخصوصا برای ماجراجویان، سورپرایزهای زیادی دارد. آژانس مسافرتی مهرپرواز ایامی خوش و سفری به یادماندنی را به مقصد جزیره لاوان برایتان آرزومند است. همچنین شما می توانید ارزان ترین تورهای مسافرتی را در آژانس هواپیمایی مهرپرواز رزرو کنید.


    درباره خلیج فارس بیشتر بخوانید:

    بزرگترین جزیره ایران در خلیج فارس

    کوچکترین جزیره های ایران چه نام دارند

    جاذبه های دیدنی و جذاب کیش

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW