021-88507190

غار زینگان بهشت زیبای ایلام

گردشگری م.مقیمی 21 تیر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
غار زینگان کجاست؟ غار زینگان ایلام با همه غارهای ایران متفاوت است و فضای بسیار زیبا، جذاب و خارق العاده ای دارد. با ما همراه باشید تا شما را با آن آشنا کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    غار زینگان ایلام، غاری که با همه غارهای دنیا متفاوت است

    اگر تا به حال نام غار زینگان ایلام را نشنیده اید، به شما حق می دهیم. در حقیقت به جز شما، افراد زیاد دیگری هم در ایران هستند که این غار را نمی شناسند. اما باید این را به شما بگوییم که حالا که با غار زینگان ایلام آشنا شده اید، باید حتما برای سفر به آن برنامه ریزی کنید. چراکه غار زینگان ایلام با همه غارهای ایران متفاوت است و فضای بسیار زیبا، جذاب و خارق العاده ای دارد. با ما همراه باشید تا شما را با این غار زیبا که به غار بهشت ایلام معروف است، آشنا کنیم.

    غار زینگان ایلام غاری که با همه غارهای دنیا متفاوت است

    غار زینگان کجاست؟

    غار زینگان در استان ایلام قرار گرفته است. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، غار زینگان 5 کیلومتر با شهر صالح آباد فاصله دارد. بنابراین اگر شما بخواهید از غار زینگان ایلام دیدن کنید، باید اول به شهر ایلام بروید و بعد از ایلام به سمت صالح آباد حرکت کنید تا بعد از طی کردن حدود 52 کیلومتر به این غار زیبا و شگفت انگیز برسید. اگر برایتان سوال پیش آمده که مگر غار زینگان چه دارد که عنوان شگفت انگیز را به آن داده ایم، باید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

    نامگذاری غار زینگان ایلام

    قبل از اینکه درباره زیبایی های غار زینگان ایلام صحبت کنیم، می خواهیم قصه اینکه چرا غار زینگان را به این نام می شناسند را برایتان تعریف کنیم. ماجرای نامگذاری غار زینگان ایلام از این قرار است که این غار تنها جایی در استان ایلام است که تا این اندازه هوای خنک و دلپذیری دارد. این غار حتی در گرمترین روزهای سال نیز هوای دلچسب و مطبوعی دارد و به همین دلیل مردم ایلام از قدیم الایام به آن عنوان غار زینگان یعنی غاری که در آن زندگی جریان دارد را داده بودند. حتی یک سری از مردم ایلام به این غار به خاطر هوای مطبوعی که دارد، عنوان غار بهشت ایلام را داده اند.

    زیبایی های غار زینگان ایلام

    جذاب ترین ویژگی غار زینگان ایلام این است که این غار بر خلاف دیگر غارهای ایران، سرپوشیده و تاریک نیست. بلکه این غار شبیه به یک تنگه بسیار زیباست که هیچ سقفی ندارد و علی رغم دیگر غارهایی که احتمالا تا به حال دیده اید، اصلا فضای تاریکی ندارد. غار زینگان ایلام که می توان به آن تنگه زینگان ایلام نیز گفت، در حد فاصل دو کوه قرار گرفته است که در بدنه آن ها گیاهان سرسبز رشد کرده اند. از طرفی در میان راه این غار قندیل ها و آبچک های متعددی نیز وجود دارد که خنکی دلپذیری به محیط غار داده اند. تصورش را بکنید که وقتی که از این غار شگفت انگیز عبور می کنید، در نهایت به دو آبشار چشم نواز می رسید که زیبایی غار زینگان ایلام را دوچندان کرده اند و جذابیت منحصر به فردی به آن داده اند. 

    زیبایی های غار زینگان ایلام

    بهترین فصل بازدید از غار زینگان

    بهتر است که در فصل بهار یا در فصل تابستان به غار زینگان سفر کنید. چراکه این غار حتی در این دو فصل نیز هوای خنکی دارد و مسلم است که وقتی پاییز و زمستان فرا می رسد، هوای آن بیش از اندازه سرد می شود. البته این را هم بگوییم که از آنجایی که دیگر بخش های ایلام در فصل تابستان خیلی هوای گرمی دارند، بهتر است که در فصل بهار راهی ایلام شوید تا بتوانید علاوه بر دیدن این غار، از دیگر جاذبه های گردشگری ایلام نیز با آسودگی خاطر بازدید داشته باشید.

    وسایل لازم برای بازدید از غار زینگان

    نکته مهمی که باید درباره غار زینگان ایلام بدانید، این است که شما برای پیاده روی در طول مسیر آن مجبور هستید که در بعضی از قسمت ها از داخل آب کم عمق عبور کنید. پس بهتر است که کفشی را برای بازدید از غار زینگان به پا کنید که ضد آب باشد تا برای قدم زدن در این غار و رسیدن به آبشارهای زیبای آن با مشکل مواجه نشوید. ضمنا حتما باید یک دوربین عکاسی یا یک گوشی تلفن همراه که کیفیت دوربینش مناسب باشد و همین طور یک کوله پشتی، یک دست لباس اضافه و همین طور مقداری خوراکی و آب آشامیدنی به همراه داشته باشید.

    اقامت در غار زینگان ایلام

    توصیه ما به شما این است که فکر اقامت در غار زینگان ایلام را از سرتان بیرون کنید و به جای اینکه به فکر گذراندن شب در این غار باشید، صبح زود به آن مراجعه کنید و تا قبل از تاریکی شب در محوطه آن تفریح کنید تا بتوانید قبل از تاریکی شب از این غار بیرون بروید و خودتان را به اقامتگاه مورد نظرتان در شهر ایلام، شهر صالح آباد یا روستاهای اطراف برسانید. چراکه غار زینگان ایلام امکانات لازم برای اقامت را ندارد و بهتر است که به بازدید از این غار به چشم بازدید یک روزه نگاه کنید.

    راستی اگر احیانا از غار زینگان ایلام بازدید داشته اید یا خودتان اهل استان ایلام هستید، خوشحال می شویم که اطلاعاتتان درباره غار زینگان ایلام را در بخش نظرات با ما و دیگر همراهان وب سایت مهر پرواز در میان بگذارید.

    برای رزرو تورهای مسافرتی ارزان می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره ایران بیشتر بخوانید:

    غار کلماکره در لرستان

    جذاب ترین شگفتی های طبیعی ایران

    بزرگترین جزیره ایران در خلیج فارس

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW