021-88507190

تنگه قاهان قم و جاهای دیدنی آن

گردشگری م.مقیمی 23 تیر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
تنگه قاهان قم یکی از آن جاذبه های طبیعی است که حتما باید از نزدیک آن را ببینید. در این مطلب، زیبایی های روستای قاهان قم و مسیر و آدرس دقیق آن را بررسی کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تنگه قاهان قم را بشناسید

    تنگه قاهان یکی از آن جاذبه های طبیعی است که حتما باید از نزدیک آن را ببینید تا عمق زیباییش را درک کنید. این تنگه ای که در موردش صحبت می کنیم، در استان قم قرار گرفته است و فاصله زیادی با تهران ندارد. با ما همراه باشید تا شما را با زیبایی های تنگه قاهان و جاذبه های گردشگری آن آشنا کنیم و به شما بگوییم که چگونه می توانید به تنگه قاهان قم بروید، چه وسایلی را باید با خودتان به تنگه قاهان در قم ببرید و چه نکاتی را باید برای بازدید از این تنگه رعایت کنید.

    تنگه قاهان

    روستای قاهان قم

    تنگه زیبای قاهان یا دره قاهان که در مجاورت روستای قاهان قم و یک سری روستای زیبای دیگر قرار گرفته است، طبیعت بسیار سرسبزی دارد. جذابیت تنگه قاهان به این است که در نزدیکی کویر واقع شده است و هیچ کسی حتی نمی تواند تصورش را هم بکند که در میان آن کویر برهوت، چنین فضای سرسبز، خوش آب و هوا و جالبی وجود داشته باشد. منطقه ای که طبیعت بسیار بکری دارد و هر کسی را شیفته خودش می کند.

    چرا بازدید از تنگه قاهان؟

    تصورش را بکنید که اگر به تنگه قاهان بروید، با یک دره باریک و مسیر پر پیچ و خم رو به رو می شوید که دنیایی از شگفتی ها را در خود جای داده است. تنگه ای که دیواره هایش بر اساس فرسایش شکل های جالبی گرفته است، در آن آب بسیار شفاف و زلالی جاری است و هر بخش از آن از بخش دیگر زیباتر و خیره کننده تر است. بازدید از تنگه قاهان یک ماجراجویی بزرگ است و هر کسی باید این ماجراجویی را برای یک بار هم که شده، تجربه کند.

    آدرس دقیق تنگه قاهان کجاست؟

    همان طور که گفته شد تنگه قاهان در استان قم واقع شده است. در حقیقت تنگه قاهان حدودا 80 کیلومتر با شهر قم و 45 کیلومتر با شهر ساوه فاصله دارد. اگر دقیق تر بگوییم، آدرس تنگه قاهان درست در مرز استان مرکزی و قم و در مسیر ساوه به سلفچگان قرار گرفته است. این یعنی اگر بخواهید از سمت تهران به تنگه قاهان بروید، باید اول خودتان را به ساوه برسانید و به سمت شهر سلفچگان حرکت کنید تا در میانه راه به جاده تنگه قاهان برسید.

    بهترین زمان بازدید از تنگه قاهان

    اگرچه گردشگران در همه فصل ها از تنگه قاهان دیدن می کنند و این تنگه در همه فصل ها زیباست، اما بهترین زمان برای سفر به تنگه قاهان نیمه اول سال است. چراکه در نیمه اول سال می توانید با خیال راحت وارد آب تنگه قاهان شوید و حتی در آب آن شنا کنید. اگرچه تنگه قاهان در فصل پاییز نیز جذابیت خیلی زیادی دارد و در این فصل لوکیشن آن برای عکاسی بی نظیر می شود.

    وسایل لازم برای بازدید از تنگه قاهان

    برای بازدید از تنگه قاهان بهتر است که یک کوله پشتی، یک دست لباس اضافه، یک کفش ضد آب و دوربین عکاسی داشته باشید. ضمن اینکه بهتر است که از قبل به این فکر کنید که گوشی تلفن همراه یا دوربینتان را کجا قرار دهید که اگر وارد آب شدید، خیس نشود و آسیبی به آن وارد نشود.

    توصیه هایی برای بازدید از تنگه قاهان

    ما به شما توصیه می کنیم که اگر به تنگه قاهان سفر کردید، وقتی را هم به گشت و گذار در روستاهای اطراف تنگه از جمله روستای قاهان اختصاص دهید و سعی کنید که با فرهنگ مردم این روستاها آشنا شوید. توصیه دیگرمان به شما این است که با خودتان کمی غذا و آب به تنگه قاهان ببرید تا اگر بعد از طی کردن مسیر این تنگه خسته و گرسنه شدید، بتوانید آن ها را نوش جان کنید و خستگی را از تن خودتان بیرون کنید.

    توصیه هایی برای بازدید از تنگه قاهان

    سخن پایانی

    اگر احیانا تا به حال به تنگه قاهان سفر کرده اید یا اطلاعاتی درباره این جاذبه گردشگری زیبای کشورمان دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و اطلاعات ارزشمندتان را در بخش نظرات با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. به شما توصیه می کنیم که اگر تا به حال به این تنگه سفر نکرده اید، فرصت بازدید از آن را برای خودتان مهیا کنید و مطمئن باشید که از وقتی که برای بازدید از تنگه قاهان می گذارید، پشیمان نمی شوید و اتفاقا یک دنیا تجربه از بازدید از این منطقه زیبا کسب می کنید. شما همچنین می توانید برای رزرو تورهای مسافرتی ارزان با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره ایرانگردی بیشتر بخوانید:

    روستای لاویج چمستان، ییلاقی زیبا در شمال ایران

    غار زینگان، بهشت زیبای ایلام

    راهنمای سفر به اصفهان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW