021-88507190

با خوردن این نان ها عاشق گرجستان میشوید!

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 28 خرداد ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
امتحان کردن مزه غذا های شهرها و کشورهایی که به آنجا سفر میکنید خود یکی از قسمت های مهم سفر است.گاهی اوقات غذا و امتحان کردن غذای کشور های مختلف به دلیل سفرکردن برای بعضی از افراد تبدیل می شود.غذاهای گرجستانی با غذاهای دیگری که در تمام عمر خود خورده اید متفاوت است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    امتحان کردن مزه غذا های شهرها و کشورهایی که به آنجا سفر میکنید خود یکی از قسمت های مهم سفر است.گاهی اوقات غذا و امتحان کردن غذای کشور های مختلف به دلیل سفرکردن برای بعضی از افراد تبدیل می شود.غذاهای گرجستانی با غذاهای دیگری که در تمام عمر خود خورده اید متفاوت است.تعداد زیادی غذاهای سنتی گرجستانی وجود دارند و شما باید همه آن ها را در طول سفرتان به گرجستان امتحان کنید،دلیل این نکته این است که اگر به خانه و کشورتان برگردید،دیگر نمی توانید آن غذاها را پیدا کنید!بنابراین این مقاله را که در مورد 8 تا از ناب ترین نان های طعم دار گرجی نوشته شده است را برایتان آماده کردیم.با مهرپرواز همراه باشید:
    پوری (نان گرجی)
    غذای گرجی با نان شروع می شود. نان یک عنصر حیاتی در وعده غذایی گرجی هاست.نان گرجی بسیار ویژه و خاص است و در کوره های سنتی به نام Tone  درست می شود. این کوره ها از خاک رس ساخته شده اند و مثل نیمه بالایی یک گلدان به نظر می رسد.در زیر کوره یک آتش روشن می شود که همه قسمت های اجاق را گرم می کند.نان را با کف دست به کناره داخلی کوره می زنند و به این صورت پخته می شوند و به رنگ قهوه ای در می آیند.

    پوری (نان گرجی)

    خاچاپوری ( نان پنیری گرجی)
    خاچاپوری یک نان پنیری گرجی یا پای پنیر است که یکی از محصولات غذایی عمده گرجستان به شمار می آید.این نان ها با مزه های مختلفی درست می شوند .

    خاچاپوری ( نان پنیری گرجی)

    ایمرولی خاچاپوری
    ایمرولی خاچاپوری یک نان گرد است که داخل آن پنیر دارد.و شبیه به خاچاپوری میباشد.

    ایمرولی خاچاپوری

    مگورلی خاچاپوری
    مگورلی خاچاپوری چیزی شبیه به ایمرولی است ولی پنیر و کره در هر دوطرف و بیرون خود دارد.

    آچارولی خاچاپوری 
    آچارولی خاچاپوری شبیه یک قایق شکل گرفته است و با پنیرهای آب شده و یک تخم مرغ خام و یک یا دو ورقه کره پر شده است.

    آچارولی خاچاپوری

    گورولی خاچاپوری
    یک مدل دیگر پای پنیر گرجی گورولی خاچاپوری است که این مدل از پای پنیر و تخم مرغ های پخته شده در داخلش استفاده میشود و خوردن آن ها در جشن کریسمس بسیار متداول است.

    گورولی خاچاپوری

    نازوکی ( نان ادویه دار گرجی)
    نازوکی یک نان گرجستانی خاص و ویژه است و هیچ جای دیگر دنیا آن را پیدا نمی کنید. نازوکی در شهر سورامی که یک شهر کوچک در غرب گرجستان است بسیار ویژه است.وقتی شما به شهر سورامی نزدیک می شوید، تعدد زیادی نانوایی در دو طرف خیابان می بینید. نازوکی یک میخک خوشبو،دارچین و نان کشمش است که درست مثل بقیه نان ها پخته شده است. هر کلبه نانوایی یک غرفه بیرونی برای نمایش نان دارد که معمولا یک خانم بیرون ایستاده است و منتظر مشتری است.

    نازوکی ( نان ادویه دار گرجی)

    چویشتاری ( نان ذرت گرجی)
    چویشتاری یک نان ذرت گرجستانی از ناحیه اسوانتی است. چویشتاری با پنیر پر شده است.
    امیدواریم هر زمانی که به گرجستان سفر کردید از خوردن این نان های خوشمزه لذت ببرید.

    چویشتاری ( نان ذرت گرجی)

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW