021-88507190

قبل از سفر به فرانسه این مطلب را از دست ندید!

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 30 خرداد ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
فرانسه با عنوان رسمی "جمهوری فرانسه" یکی از کشورهای اروپای غربی است . فرانسه یکی از کشورهایی است که دارای سواحلی ، هم در دریای مدیترانه و هم در اقیانوس اطلس می باشد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    فرانسه با عنوان رسمی "جمهوری فرانسه" یکی از کشورهای اروپای غربی است . فرانسه یکی از کشورهایی است که دارای سواحلی ، هم در دریای مدیترانه و هم در اقیانوس اطلس می باشد . به دلیل شکل نقشه این کشور ، به آن لقب شش ضلعی داده شده است . فرانسه ، بزرگترین کشور اروپای غربی و نیز اتحادیه اروپا و همچنین سومین کشور بزرگ و پهناور قاره اروپاست .

    مطلبی آماده کرده ایم که قبل از سفر به تور فرانسه بهتر است مطالعه نمایید تا بتوانید سفر عالی و فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید.

    کارهایی که توریست ها نباید در فرانسه انجام دهند
    فرانسه یک کشور بزرگ و دیدنی است و قوانین و آداب و رسوم متفاوتی در بخش های مختلف آن وجود دارد. به هر حال، مواردی  که در این مقاله برای شما فراهم کردیم ،کارهایی است که توریست ها به هیچ عنوان نباید در فرانسه انجام دهند. این قوانین را رعایت کنید تا بتوانید اوقاتی خوش و فوق العاده ای را در فرانسه تجربه کنید.

    فرانسه

    هرگز فراموش نکنید که به کار بردن کلمات فرانسوی چه کمک بزرگی می تواند به شما بکند!
    شما اگر از کلماتی که به فرانسه بلدید استفاده کنید، سرویس بهتر و همچنین احترام بیشتری از مردم فرانسه دریافت می کنید. هرچند دایره کلماتتان به فرانسوی بسیار محدود و کم بشد. خوب بهتر است قبل از سفرتان، بعضی از کلمات پر کاربرد فرانسوی را یاد بگیرید.
    Bonjour  به معنای سلام و Au Revoir به معنای خداحافظی است و Merci  برای تشکر به کار می رود. همین سه کلمه می تواند به شما یک عالمه کمک کند!
    برای اینکه یک گارسون را صدا کنید دستانتان را تکان ندهید
    در رستوران منتظر بمانید تا گارسون به سمت شما بیاید. اگر زود نزد شما نیامدند اما نزدیک میزتان بودند، فقط به آن ها نگاه کنید یا دستانتان را بالا بیاورید. اگر بخواهید کار دیگری برای صدا کردن آن ها انجام دهید،  ممکن است به عنوان بی ادبی شما تلقی شود. به یاد داشته باشید که گارسون های فرانسوی دوره های زیادی درمورد غذا می بینند و می توانند 30 کار را همزمان انجام دهند. پس به زودی نزد شما می آیند. آن ها از شما انتظار انعام زیادی ندارند. معمولا مردم مبلغ رسید را به نزدیک ترین مبلغ یورو رند می کند. یا حداکثر چند یورو اضافه تر پرداخت می کنند و این به سطح سرویس و غذا بستگی دارد.

    سعی کنید که از بقیه بلندتر صحبت نکنید، به ویژه در شب
    مردم فرانسه به همدیگر خیلی احترام می گذارند و تن صدا برایشان بسیار مهم است. اگر در کافه دیدید که کسی با صدای بلند صحبت می کند، به احتمال زیاد آن ها توریست های انگلیسی زبان هستند. به هر حال خصوصا در دهکده های آرام یا در شهر ها در شب مراقب بلندی صدایتان باشید. مگر نه ممکن است که فرانسوی های عصبانی به شما در مورد صدایتان تذکر دهند و از شما بخواهند که کمی آرام تر باشید!

    وقتی با دوستانتان در حال صرف غذا و یا قهوه هستید، به هیچ عنوان تلفن همراهتان را روی میز قرار ندهید!
    شما باید تلفن همراهتان را چک کنید و این مسئله ایرادی ندارد، اما قرار دادن تلفن همراهتان روی میز نوعی بی ادبی تلقی می شود.
    در زمانی که در حال خوردن غذا یا نوشیدنی هستید به هیچ عنوان از تلفن همراه استفاده نکنید. چراکه در این صورت فرانسوی ها فکر می کنند که شما دوست ندارید آن جا باشید و این را توهین به میزبان تلقی می کنند.

    انتظار یک صبحانه مفصل را نداشته باشید
    فرانسوی ها صبحانه را مفصل نمی خورند. ممکن است قهوه یا هات چاکلت خود را با شیرینی میل کنند. شما حتی در شهر های بزرگ فرانسه هم به سختی می توانید جاهایی را پیدا کنید که برای صبحانه چیزی بیشتر از این ها سرو کنند. اگر هم پیدا کنید، نهایتا یک تخم مرغ و یک تکه بیکن برای توریست ها سرو می کنند. در زمان سفرتان مثل فرانسوی ها رفتار کنید و ناهارتان را مفصل بخورید و البته شامتان را مفصل تر!

    فرانسه

    اصلا فکر نکنید که هر زمانی خواستید می توانید غذا بخورید!
    در حالی که تعداد رستوران های فست فود در شهرهای فرانسه زیاد است و در همه زمان ها غذا سرو می کنند، به طور سنتی این مدل صرف غذا قابل قبول نیست و در شهرهای کوچک فرانسه شاید نتوانید این فست فودها را پیدا کنید. اگر بخواهید که غذایتان را در رستوران ها میل کنید، باید زمانتان را مدیریت کنید. ناهار را از نیمه روز تا 2 ظهر سرو می کنند و اگر خوش شانس باشید می توانید رستورانی را تا ساعت 2:30 ظهر باز پیدا کنید. شام را هم از ساعت 7 بعد از ظهر تا نهایتا 10 شب در شهرهای کوچک می توانید سفارش دهید.

    منتظر خالی شدن فضا ها در ساحل یا مکان های عمومی دیگر نباشید
    مردم فرانسه فکر می کنند که هر کسی به یک اندازه حق برخورداری از بهترین نقاط را داشته و هیچ مشکلی با به اشتراک گذاری فضای عمومی ندارند. پس شما هم مثل فرانسوی ها عمل کنید. می توانید از این زمان برای  مکالمات دوستانه با آن ها و لذت بردن از فضای مشترکتان استفاده کنید.

    انتظار نداشته بشید که غذایتان را به صورتی که می خواهید سرو کنند
    در کشورهای انگلیسی زبان معمول است که غذایتان را به صورتی که مشتری می خواهد سرو میکنند. مثلا می توان از آن ها خواست که گوجه در غذایتان نباشد یا سسش را برایتان جدا سرو کنند.
    اما در فرانسه این مسئله معمول نیست. آن ها فکر می کنند که روی دستور پخت غذاهایشان به سختی کار کرده اند و این بهترین مدل سرو غذاهاشان است و به همین دلیل آن ها فکر می کنند که اگر چیزی را از غذایشان حذف کنند، شما بهترین تجربه را از صرف غذا نخواهید داشت و به همین دلیل به هیچ عنوان درخواست شما را برای تغییر دستور پخت غذا قبول نمی کنند.

    کارهایتان را در فرانسه آنلاین انجام ندهید
    برای انجام کارهایتان بهتر است که تلفنی اقدم کنید. سازمان های فرانسوی به درخواست های تلفنی بیشتر توجه می کنند و اگر درخواستتان را آنلاین ثبت کنید، احتمالا زمان بیشتری می برد تا کارتان انجام شود. پس برای هر کاری مثل رزرو کردن، ملاقات ها و یا دریافت اطلاعات سعی کنید که تماس بگیرید از کلمات فرانسوی کمی استفاده کنید و از آن ها بخواهید که با شما انگلیسی صحبت کنند.

    نوشیدنی را به مقدار زیاد نخورید
    مردم فرانسه عاشق الکل هستند ولی مقدار آن باید متعادل باشد. آن ها عاشق نوشیدنی قبل از شام هستند ولی به ندرت می توانید کسی را پیدا کنید که در فرانسه به مقداری نوشیدنی بخورد که نتواند بایستد.

    فرانسه

    دست خالی به خانه فرانسوی ها نروید
    در همه جای جهان معمول است که برای رفتن به خانه کسی برای صرف شام یا مهمانی هدیه ببریم اما در فرانسه، این امر برای خوردن قهوه در خانه دیگران نیز حائز اهمیت است. اگر به صرف قهوه به خانه یک فرانسوی دعوت شدید، بیسکویت یا کیک بخرید و این کارتان برای میزبان به یاد ماندنی خواهد بود و حتما شما را دوباره دعوت می کنند.

    انتظار نداشته باشید که مهمانی در ساعت اعلام شده شروع شود
    در قرارها کاری یا ملاقات های دوستانه برای صرف قهوه، مردم وقت شناس هستند. اما این وقت شناسی در مهمانی ها مخصوصا در جنوب فرانسه صدق نمی کند. اگر شما به یک مهمانی برای ساعت 8 شب دعوت شدید، احتمالا در این ساعت تنها کسی هستید که در مهمانی حضور دارد. پس بهتر است که کمی دیرتر از ساعت اعلام شده به مهمانی بروید.

    چنانچه تمایل داشته باشید بدون رزرو تور ، تنها با خرید بلیط به این کشور بروید و نیز هتل را خودتان رزرو نمایید ، می توانید به صفحه مربوطه در وبسایت اصلی آژانس مسافرتی مهرپرواز مراجعه کنید و از طریق اینترنتی رزرواسیون خود را انجام دهید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW