021-88507190

روستای لاویج چمستان ییلاقی زیبا در شمال ایران

گردشگری م.مقیمی 20 تیر ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
روستای لاویج یک روستای بکر و زیباست و از دیدنی ترین ییلاق های ایران است، برای اینکه بدانید روستای لاویج کجاست و مسیر آن چگونه است با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    روستای لاویج کجاست؟

    اگر تا به حال به روستای لاویج سفر نکرده اید، یک فرصت بزرگ برای دیدن زیبایی های کشورمان را از خودتان گرفته اید! می پرسید چرا؟ باید این را به شما بگوییم که روستای لاویج علاوه بر اینکه یک روستای بکر و زیباست و از دیدنی ترین ییلاق های ایران محسوب می شود، طبیعت خیره کننده، آبشار زیبا، چشمه های آب گرم و جاذبه های گردشگری بسیار متنوعی نیز دارد. اگر برای شما هم جالب است که بدانید روستای لاویج چه جور جایی است، این مطلب را بخوانید تا با روستای لاویج، لوکیشن آن، راه دسترسی به آن و همین طور جاهای دیدنی روستای لاویج آشنا شوید.

    لوکیشن روستای لاویج چمستان

    روستای لاویج در نزدیکی شهر چمستان در شهرستان نور در استان مازندران قرار گرفته است. در واقع اگر شما بخواهید به روستای لاویج بروید، باید خودتان را به نور برسانید و در 3 کیلومتری چمستان وارد جاده جنگلی، زیبا و سرسبز روستای لاویج بشوید. در ادامه بیشتر درباره این مسیر زیبا و چشم نواز و همین طور زیبایی های بی نظیر روستای لاویج صحبت می کنیم.

    تصاویر روستای لاویج

    تصاویر روستای لاویج

    مسیر روستای لاویج

    سفر به روستای لاویج از آن سفرهایی است که می توانید از تک تک ثانیه های آن و حتی از تک تک لحظاتی که در مسیر سپری می کنید، لذت ببرید. چراکه جاده ای که به روستای لاویج منتهی می شود، یک جاده جنگلی بسیار زیبا و جذاب است که مسلما دیدن زیبایی هایش و عبور از آن شما را هم شگفت زده می کند. تصورش را بکنید که وقتی در مسیر روستای لاویج قرار می گیرید، تا چشم هایتان کار می کنند، زیبایی و سرسبزی را می بینید.

    جاهای دیدنی روستای لاویج

    چشمه آب گرم لاویج را به عنوان معروف ترین و البته محبوب ترین جاذبه گردشگری روستای لاویج می شناسند. خیلی ها به خاطر شنا کردن در آب این چشمه و بهره بردن از مزایای درمانی آن برای بیماری های پوستی راهی این روستا می شوند. البته این را هم بگوییم که این چشمه تنها جای دیدنی روستای لاویج نیست و این روستا جاذبه های توریستی متنوع تری دارد.

    در این روستا یک آبشار بسیار زیبا به نام حرام او، یک سنگ بزرگ به نام فیل سنگی با شکل و شمایل فیل، یک جنگل بسیار دیدنی، یک بازار محلی بسیار جذاب و یک امامزاده به نام امامزاده صالح وجود دارد. با این حساب باید بگوییم که شما می توانید یک سفر چند روزه به روستای لاویج داشته باشید و مطمئن باشید که در هر ساعتی که در این روستا اقامت می کنید، یک تجربه شیرین، متفاوت و منحصر به فرد در انتظارتان است.

    مخصوصا اینکه روستاهای اطراف لاویج نیز بسیار دیدنی هستند وشما می توانید با گشت و گذار در اطراف روستای لاویج نیز تجربیات ارزشمندی را کسب کنید. مثلا می توانید از روستای لاویج به روستای یوش بروید و آنجا از خانه شاعر محبوب کشورمان یعنی خانه نیما یوشیج بازدید کنید.

    جاهای دیدنی روستای لاویج

    سوغاتی های روستای لاویج نور

    احتمالا شما هم تعریف عسل های لاویج را شنیده باشید و شاید هم تا به حال چندین بار عسل های معروف و خوشمزه این روستا را نوش جان کرده باشید. اگر هم نمی دانید، ما باید این را به شما بگوییم که عسل های روستای لاویج فوق العاده لذیذ و خوشمزه هستند و به جرئت می توان گفت که بهترین سوغاتی روستای لاویج به حساب می آیند. البته این روستا نیز مثل خیلی از روستاها و شهرهای دیدنی دیگر ایران، صنایع دستی نیز دارد و علاوه بر این مردمانش در تولید لبنیات موفق عمل می کنند.

    اقامت در روستای لاویج

    بهترین پیشنهادی که می توانیم به شما برای اقامت در روستای لاویج داشته باشیم، این است که در این روستا به یکی از اقامتگاه های بوم گردی لاویج بروید و شب را در یکی از اتاق های آن ها به صبح برسانید. این اقامتگاه های بوم گردی معمولا صاحبان بسیار مهربان و خونگرمی دارند و شما می توانید با همصحبتی با آن ها بیشتر با فرهنگ اهالی روستای لاویج آشنا شوید.

    بهترین فصل سفر به روستای لاویج چمستان

    در نهایت اینکه اگر می خواهید تجربه بهتری از سفر به روستای لاویج داشته باشید، بهتر است که فصل تابستان را برای این سفر انتخاب کنید. با سفر به روستای لاویج در فصل تابستان، می توانید از اقامت در یک جای خنک لذت ببرید و چند روزی را به دور از دود و ترافیک و به دور از گرمای کلافه کننده تابستانی در دل طبیعت زیبای مازندران سپری کنید. مطمئن باشید که سفر به روستای لاویج از آن سفرهایی است که نمی توان جذابیتش را با هیچ سفر داخلی دیگری مقایسه کرد. آژانس هواپیمایی مهر پرواز برای شما سفری بی خطر و رضایت بخش را به مقصد روستای لاویج آرزو می کند.


    درباره شمال ایران بیشتر بخوانید:

    پل ورسک کجاست

    دریاچه شورمست طبیعتی زیبا در سوادکوه

    روستای جواهرده رامسر و جاهای دیدنی زیبای آن

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW