021-88507190

فستیوال های تابستانی بسیار جالب مالزی

رویدادها و فستیوال ها آژانس مسافرتی مهرپرواز 14 تیر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    مالزی کشوری است در جنوب شرقی آسیا . نام مالزی در سال های اخیر زیاد به گوش همگان خورده زیرا از جهت تکنولوژی بسیار پیشرفت داشته است و دیگر دلیل آن ، وجود طبیعت فوق العاده زیبا و بکر است . مجاورت مالزی با دریای چین و وجود مناظر طبیعی زیبا ، مالزی را برای علاقمندان به طبیعت و نیز کسانی که به دنبال مکانی دنج و زیبا برای استراحت می گردند ، بسیار جذاب کرده است . میلیون ها توریست و گردشگر از مناطق مختلف جهان ، سالانه برای بازدید از مالزی به این کشور سفر کنند . جاذبه های گردشگری مالزی بسیار زیاد هستند و می توانید با بازدید از آنها سفری خاطره انگیز و مهیج را برای خود رقم بزنید.. در مالزی مذهب های مختلفی وجود دارد همانند اسلام، مسیحیت، هندوئیسم و بودیسم. بودن این همه مذهب و دین در یک منطقه نشانه این است که فستیوال ها و جشنواره های بسیاری در این کشور برگزار می شود که اکثراً ریشه سنتی و مذهبی دارند. امروز برای شما چند نمونه از جشنواره های مهم و معروف در مالزی را نام می بریم که در تابستان برگزار می شوند.

    جشنواره خرید مالزی Malaysia Mega Sale
    جشنواره خرید مالزی 2 بار در سال برگزار می شود که اولین جشنواره در نیمه اول سال یعنی ماه های جولای و آگوست برگزار می شود که شامل حراج های 70% است که گردشگران زیادی برای خرید مناسب و خوب درتابستان به این کشور فوق العاده سفر می کنند. علاوه بر گردشگران، این جشنواره برای مردم مالزی نیز یک فرصت بسیار مناسب و عالی است تا علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری ، از مارک ها و برندهای معتبر با قیمت های مناسب اجناس مورد نیاز خود را خریداری نمایند.
    مغازه ها و فروشگاه های محلی نیز برای خرید کردن هیجان انگیز و وسوسه انگیز هستند و شامل جوایز و مسابقات نیز هستند. این حراجی های فوق العاده در همه جای مالزی برگزار می شود و موقعیت بسیار مناسبی برای خرید است.
    علاوه بر اینها، به خریداران از طرف شرکت های مختلف تولید کننده کارت های اعتباری و بانکی، پیشنهاد ویژه می شود. برای مثال به دارندگان کارت های MasterCard که بیشتر از 300 رینگت مالزی را در طول جشنواره خرید کنند، جابزه های بسیار مهیج مثل گذراندن تعطبلات عالی و خاص در مالزی به صورت رایگان ارائه می شود.

    جشنواره خرید مالزی Malaysia Mega Sale

    جشنواره موسیقی Good Vibes
    این جشنواره موسیقی، همراه با سبک های مختلف موسیقی در تعطیلات آخر هفته آگوست برگزار می شود. جشنواره شاد و جذاب و پرهیجانی که توسط هنرمندان مالزیایی برگزار می شود که شامل انواع مختلف موسیقی مانند هیپ هاپ و متال و ... اجرا می شود.
    جشنواره موسیقی گود وایبز Good Vibes در ارتفاعات گیتینگ برگزار می شود که علاقمندان می توانند بلیط های آن را از زمان ارائه شدن یعنی 2 روز قبل از اجرا، تهیه نمایند. با 1 ساعت رانندگی از مرکز شهر کوالالامپور به محل برگزاری این جشنواره خواهید رسید، همچنین برای رفاه حال مهمانان و مسافران، هتل هایی برای اقامت در این ارتفاعات وجود دارند.

    جشنواره موسیقی Good Vibes



    روز ملی هاری مردکا Hari Merdeka
    Merdeka به معنی مستقل است و با اینکه مالزی بیشتر از 50 سال پیش از بند استعمار آزاد شده، این گردهمایی و پایکوبی و جشن همچنان یک جشنواره بسیار با شکوه سالانه است که با برنامه ها و موضوعات متنوع که هرسال در 31 آگوست برگزار می شود. در این رویداد تاریخی و با عظمت در مالزی، بخش های مختلف دولتی و خصوصی، در مقابل رهبران کشور، نخست وزیر و شهروندان، راهپیمایی می کنند. این یکی از بهترین موقعیت هاست که بتوانید وحدت و یکپارچگی مردم مالزی را مشاهده نمایید. تمام مردم مالزی از هر نژاد و مذهبی در کنار هم و باهم به تماشای این رژه می نشینند.
    مراسم اولیه جشن مردکا در دریاچه پوتراجایا برگزار می شود و در این جشنواره آتش بازی، اجراهای موسیقی و کنسرت ها و نیز مسابقات و بازی ها و نیز بازار مواد غذایی خواهد بود. برای دیدن این جشنواره می توانید با رزرو تور مالزی تابستان 97، خود را در تاریخ مشخص به این جشنواره برسانید.

    روز ملی هاری مردکا Hari Merdeka

    فستیوال میان پاییز Mid-Autumn Festival
    فستیوال میان پاییز یا فستیوال کیک ماه، یا فستیوال فانوس در تاریخ 4 سپتامبر برگزار می شود. تاریخ این جشنواره به جنگی بازمی گردد که در قرن چهاردهم در چین اتفاق افتاد. چینی ها در کشورهای مختلف این رویداد را با آداب و رسوم مختلفی اجرا می کنند، ولیکن همگی موافق هستند که این فستیوال برای بزرگداشت فصل و زمان برداشت محصولات تابستانی به دست نیاکان آنها و همینطور مراسم یادبود سقوط سلاطین مغول در چین، بعد از شورش موفقیت آمیز مردم، برگزار می شود. رهبران شورش در آن روز، صدها کیک را به خانه های مردم در تمامی نقاط شهر فرستادند که داخل هر کدام از کیک ها، نامه ای قرار داشت که زمان و مکان شورش را مشخص کرده بودند.
    چینی ها در مالزی با خرید و مصرف کیک با طهم های متفاوت و حتی طعم های عجیب و غیر عادی، این فستیوال را برگزار می کنند. حتی هتل ها و اقامتگاه ها در سرتاسر مالزی برای نشان دادن کیک با هم رقابت می کنند. در شب جشنواره، کودکان فانوس های کاغذی به شکل های مختلف مثل حیوانات و ماشین های متفاوت، و یا فانوس های سنتی چینی را در دست می گیرند و به خیابان ها می آیند.

    فستیوال میان پاییز Mid-Autumn Festival

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW