021-88507190

فستیوال رنگ استانبول

رویدادها و فستیوال ها م.مقیمی 14 دی ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
فستیوال رنگ استانبول یکی از هیجان انگیزترین جشنواره های استانبول است. نکاتی که باید درباره فستیوال رنگ استانبول بدانید را در این مطلب بررسی کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    همه چیز درباره فستیوال رنگ در استانبول

    احتمالا نام فستیوال هولی که یک نوع فستیوال هندی است، به گوشتان خورده است. اما شاید این را ندانید که فستیوال هولی یا همان فستیوال رنگ هند در شهر استانبول ترکیه هم برگزار می شود. ما امروز می خواهیم شما را با فستیوال رنگ استانبول به عنوان یکی از هیجان انگیزترین جشنواره های استانبول آشنا کنیم و همه چیز را درباره برگزاری این جشنواره جالب هندی در استانبول به شما بگوییم. اگر هر سوالی درباره فستیوال رنگ استانبول دارید، در ادامه مطلب همراهمان باشید.

    همه چیز درباره فستیوال رنگ در استانبول

    درباره فستیوال رنگ استانبول

    فستیوال رنگ استانبول در اواخر شهریور و یا اواخر اسفند برگزار می شود. فستیوال اسفند ماه در واقع شکل کپی شده از همان فستیوال رنگ هند است و یک جشنواره بسیار جذاب است که در آن بچه ها و بزرگترها با هم رنگ بازی می کنند. جالب است بدانید که جشنواره رنگ که اصالتا متعلق به هند است و در آن کشور با نام فستیوال هولی شناخته می شود، به جز هند در بیش از 20 کشور دیگر در دنیا برگزار می شود. این جشنواره معمولا در 26 اسفند هر سال برگزار می شود. یک فستیوال رنگ دیگر نیز در استانبول وجود دارد که در تاریخ 19 شهریور هر سال برگزار می شود.

    در حقیقت جشنواره رنگ سمبل صلح، اتحاد و شادی است و در زمانی که برگزار می شود، خوشحالی و هیجان را به مردم انتقال می دهد. اتفاقا به همین منظور است که از برگزاری فستیوال رنگ در شهرها و کشورهای مختلف جهان از جمله استانبول ترکیه استقبال می شود. لازم به ذکر است که برگزاری این جشنواره در استانبول توسط انجمنی به نام انجمن دوستان هندی با نام اختصاری FOIA برنامه ریزی می شود.

    نحوه برگزاری فستیوال رنگ استانبول

    سنت برگزاری فستیوال رنگ به این صورت است که مردم باید در طول آن پودرهای رنگی را به هوا و به دوستان، آشنایان، فامیل و افراد محبوبشان پپاشند. در واقع فستیوال رنگ استانبول یک جور جنگ رنگ هاست که با جشن و پایکوبی و موسیقی همراه است. با این حساب احتمالا می توانید حدسش را بزنید که جشنواره رنگ استانبول تا چه اندازه فستیوال جذاب و متفاوتی است.

    لباس مناسب برای فستیوال رنگ استانبول

    در فستیوال رنگ استانبول بهتر است که لباس سفید رنگ به تن داشته باشید تا رنگ ها بهتر خودشان را نشان دهند. البته معمولا به هر کس که بلیط جشنواره رنگ استانبول را خریداری می کند، یک تیشرت سفید رنگ به رایگان داده می شود تا همه با ظاهری شبیه به هم در جشنواره حضور پیدا کنند. توصیه ای که برای پوششتان در فستیوال رنگ استانبول داریم، این است که برای شرکت در این جشنواره تا جای ممکن لباس گران قیمت به تنتان نکنید تا خیالتان از هر جهت برای رنگ پاشی و بازی و تفریح راحت باشد و بتوانید با خیالی آسوده چند ساعتی را به خنده و شادی سپری کنید.

    قیمت بلیط جشنواره رنگ استانبول

    معمولا قیمت بلیط فستیوال رنگ استانبول در حدود 20 لیره است که شامل بسته رنگ و یک تیشرت سفید رنگ مخصوص جشنواره هولی استانبول نیز می شود. به این معنی که هر کسی که این 20 لیره را پرداخت می کند، اجازه ورود به جشنواره رنگ استانبول را پیدا می کند و در کنار آن پودر رنگی و تیشرت سفید نیز دریافت می کند.

    نکات کاربردی برای شرکت در فستیوال رنگ استانبول

    اگر احیانا مشکلات تنفسی یا هر مشکل سلامتی دیگری دارید و یا اینکه اگر چشمانتان حساس هستند، بهتر است که در این جشنواره بیشتر مواظب خودتان باشید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. یادتان باشد که جشنواره رنگ استانبول برای خنده و هیجان و تفریح راه اندازی شده است و ممکن است که هر کسی در طول این جشنواره به شما رنگ بپاشد. پس اگر مشکل سلامتی خاصی دارید، این شما هستید که باید در این جشنواره مواظب حفظ سلامتیتان باشید. 

    قیمت بلیط جشنواره رنگ استانبول

    زمان برگزاری فستیوال رنگ استانبول

    فستیوال هولی معمولا در روزهای آخر اسفند یا در روزهای اول فروردین برگزار می شود و در نتیجه سال به سال، تاریخ دقیق برگزاری فستیوال رنگ استانبول تغییر پیدا می کند. اگر شما هم دوست دارید که در این جشنواره هیجان انگیز شرکت کنید، باید بسته به زمان برگزاری این جشنواره در سال مورد نظرتان، در حوالی اواخر زمستان یا اوایل بهار یا برای شرکت در دیگر فستیوال رنگ استانبول، در اواخر شهریور به استانبول سفر کنید.

    راستی شما هم دوست دارید که در جشنواره رنگ استانبول شرکت کنید؟ آیا شما هم به تفریحات و جشنواره های این چنینی علاقه دارید؟ برای رزرو ارزان تور استانبول نوروز 1401 می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره استانبول بیشتر بخوانید:

    بهترین محله های دیدنی استانبول

    پل های معروف شهر استانبول

    راهنمای خرید در تکسیم استانبول

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW