021-88507190

راهنمای حمل و نقل عمومی در تایلند

گردشگری مهرپرواز 21 دی ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های گردشگران هنگام سفر به تایلند نحوه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تایلند است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تایلند یکی از مهم‌ترین کشورهای توریستی در سراسر جهان است. این کشور شبیه به یک بهشت رویایی در کنار دریا است و به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و فرهنگ غنی، مورد پسند بسیاری از گردشگران در سراسر دنیا واقع شده است. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های گردشگران هنگام سفر به هر کشوری، نحوه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. در این مقاله قصد داریم به طور اختصاصی راجع به وسایل حمل و نقل عمومی در تایلند صحبت کنیم. در ادامه مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین وسایل نقلیه عمومی در تایلند را نام برده و نحوه استفاده از آن‌ها را نیز توضیح می‌دهیم. پس اگر شما هم تور بانکوک را در برنامه خود دارید، این مقاله را از دست ندهید.

    توک توک از وسایل نقلیه جذاب تایلند

    توک توک از وسایل نقلیه جذاب تایلند

    توک توک وسیله‌ای جالب و بومی

    توک توک یکی از وسایل حمل و نقل عمومی در تایلند محسوب می‌شود که در تور بانکوک می‌توانید از آن استفاده کنید. توک توک سه چرخ داشته و ظرفیت حمل مسافر آن حدود 2 تا 3 نفر است. توجه داشته باشید که از توک توک می‌توانید بیشتر در داخل شهر و برای مسافت‌های کوتاه استفاده کنید. جالب است بدانید تعداد 35 هزار توک توک در تایلند وجود دارد که به حمل و نقل مسافران مشغول هستند. کرایه این وسیله بومی هم متفاوت بوده و چیزی حدود 80 تا 150 بات است. شما می‌توانید هنگام سفر با تور بانکوک نوروز در سراسر شهر این وسیله را ببینید. راحتی استفاده و کرایه نسبتا ارزان آن باعث شده تا مسافران بسیاری تمایل به استفاده از این وسیله بومی جالب داشته باشند.

    به شما توصیه می‌کنیم که قبل از کرایه توک توک قیمت را با راننده طی کنید. از آنجایی که نرخ مشخصی برای این وسیله تعیین نشده و امکان سنجیدن مسافت نیز وجود ندارد، بهتر است قیمت مقرون به صرفه‌ای را با راننده طی کنید. در غیر این صورت ممکن است با قیمت‌های عجیب غریبی مواجه شوید.

    علاوه بر قیمت نکته مهم دیگری نیز وجود دارد که هنگام استفاده از توک توک باید به خاطر بسپارید. هنگام سوار شدن مراقب وسایل با ارزش خود مانند کیف و موبایل باشید. بهتر است وسایل را در بین پاهای خود قرار داده تا امکان دزدیده شدن آن‌ها وجود نداشته باشد.

    ما در مقاله‌ای با عنوان راهنمای سفر به تایلند، علاوه بر بررسی اطلاعات کاربردی در سفر به این کشور، به موضوعاتی همچون تایلند کجاست پرداخته‌ایم. 

    وسایل نقلیه تایلند

    وسایل نقلیه تایلند

    تاکسی، وسیله‌ای مطمئن و راحت

    مانند سایر کشورها در تایلند از تاکسی‌ها هم می‌توانید استفاده کنید. اغلب نرخ استفاده از تاکسی‌ها مشخص و بسیار مقرون به صرفه است. اگر تاکسی را برای جا به جایی هنگام سفر با تور پوکت نوروز انتخاب کنید، از آفتاب سوزان در امان خواهید بود. نرخ تاکسی در تایلند حدودا از 34 بات تا 5 بات برای هر کیلومتر متغیر است. البته اگر در ترافیک بمانید، نرخ کرایه حدودا 2 بات بابت هر دقیقه کم می‌شود. تاکسی وسیله راحت‌تری نسبت به سایر وسیله‌ها برای حمل و نقل درون شهری محسوب می‌شود.

    در تایلند تاکسی‌ها با کمک تاکسی متر نرخ حمل و نقل را محاسبه می‌کنند. بنابراین قبل از آن که سوار تاکسی شوید، توجه کنید که آیا راننده تاکسی متر دارد؟ اگر مشکلی با راننده پیدا کردید و می‌خواهید شکایت خود را اعلام نمایید می‌توانید با شماره 1164 تماس بگیرید.

    تاکسی‌هایی به شکل موتور سیکلت

    تاکسی موتور سیکلت گزینه دیگری است که می‌توانید در سفر با تور پاتایا نوروز به آن فکر کنید. البته این وسیله بیشتر برای کسانی مناسب است که هنگام جا به جایی بار زیادی ندارند. این وسیله نقلیه تقریبا در تمامی نقاط تایلند وجود دارد. البته شاید در مناطق روستایی نتوانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید. کرایه این وسیله هم با توجه به میزان مسافتی که طی می‌کنید، تعیین می‌گردد.

    معمولا از تاکسی موتورسیکلت‌ها برای جا به جایی‌های کوتاه استفاده می‌شود. بنابراین نرخ کرایه آن‌ها چیزی حدود صد تا بیست بات است.

    تمامی اشخاصی که رانندگان موتور سیکلت هستند، معمولا در مسیریابی بسیار ماهرند. بنابراین احتمال این که گم شوید اصلا وجود ندارد.

    اگر تمایل داشته باشید می‌توانید به شکل دو نفره هم سوار موتورسیکلت شوید. سوار شدن به شکل دونفره تفاوت چشمگیری در نرخ ایجاد نمی‌کند و به همین دلیل مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

    استفاده از موتورسیکلت برای جا به جایی

    استفاده از موتورسیکلت برای جا به جایی

    سونگ تاو راهی برای حمل و نقل ارزان

    سونگ تاو یکی دیگر از وسایلی است که هنگام سفر با تور بانکوک نوروز 1403 آن را خواهید دید. این وسیله 4 چرخ داشته و از نظر ظاهری به کامیون بسیار شبی است. این وسیله برای حمل و نقل ارزان درون شهری انتخاب مناسبی محسوب می‌گردد. کرایه استفاده از این وسیله معمولا از 10 به بالا است.

    در قسمت بالای سونگ تاو معمولا زنگ‌هایی وجود دارد. با کمک این زنگ‌ها می‌توانید هنگام رسیدن به مقصد به راننده اطلاع دهید و در مکان مورد نظر پیاده شوید.

    توجه داشته باشید که سونگ تاو سرعت خیلی بالایی ندارد و به طور مکرر در مسیر توقف می‌کند. بنابراین اگر قصد دارید خیلی سریع به مقصد مورد نظر برسید، ترجیحا از سونگ تاو استفاده نکنید.

    وسایل نقلیه خاص تایلند

    وسایل نقلیه خاص تایلند

    اتوبوس، گزینه دیگر حمل و نقل

    اتوبوس‌ها در تایلند هم مانند کشورهای دیگر وجود دارند و شما می‌توانید در تور بانکوک نوروز از آن‌ها استفاده کنید. اگر قصد استفاده از اتوبوس را دارید، بهتر است بدانید در تایلند دو مدل اتوبوس برای افراد وجود دارد.

    • نوع VIP  که به تهویه مطبوع مجهز بوده و بیشتر برای مسافت‌های طولانی مدت استفاده می‌شود.
    • ·         نوع اتوبوس‌های دولتی که معمولا تهویه قوی نداشته و برای جا به جایی در مسیرهای کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    در کشور تایلند، بانکوک بزرگترین سیستم اتوبوس‌رانی را دارد. در این شهر کرایه اتوبوس از 7 بات شروع می‌شود. اگر قصد دارید با قیمتی مقرون به صرفه‌تر در شهر جا به جا شوید، بهتر است به جای تاکسی‌ها و تاکسی موتوری‌ها از اتوبوس‌های دولتی استفاده کنید.

    ترن هوایی انتخابی جذاب

    ترن‌های هوایی از دیگر وسایل حمل و نقل در بانکوک هستند. اگر هنگام سفر با تور بانکوک نوروز از ترافیک شهر خسته شدید، می‌توانید از ترن هوایی استفاده کنید. ترن‌های هوایی معمولا بسیار سریع بوده و قیمت مقرون به صرفه‌ای نیز دارند.

    ترن‌ها معمولا از 5 صبح تا پاسی از شب برای مسافران خدمات ارائه می‌دهند. استفاده از ترن‌ها در روز‌های دوشنبه تا جمعه امکانپذیر است. این وسیله نقلیه می‌تواند در تمامی نقاط شهر شما را جا به جا کند.

    اگر تور بانکوک نوروز را انتخاب کردید، حتما از ترن هوایی آن استفاده کنید. در بانکوک حدود 32 ایستگاه برای ترن هوایی وجود دارد و این وسیله نقلیه بهترین گزینه برای جا به جایی در بانکوک به شمار می‌آید. علاوه بر این ترن در مسیر فرودگاه بانکوک هم فعال بوده و می‌توانید از ساعت 6 صبح تا 12 شب از آن استفاده نمایید.

    مترو راهی آسان برای جا به جایی

    در بانکوک برای قسمت‌هایی از شهر که ایستگاه ترن هوایی اختصاص داده نشده است، ایستگاه مترو وجود دارد. تقریبا در تمامی سطح شهر بانکوک شما می‌توانید ایستگاه مترو را مشاهده کنید.

    استفاده از مترو هم مقرون به صرفه است و هم سرعت جا به جایی بالایی دارد. در بانکوک حدود 18 ایستگاه برای مترو وجود دارد. سیستم حمل و نقل مترو از ساعت 6 صبح تا نیمه شب آماده خدمت‌رسانی به افراد است. به جز روزهای شنبه و یک شنبه، مترو در تمامی طول هفته قابل استفاده است.

    قطارهای مترو در زمان‌های تعریف شده و به فاصله زمانی 10 دقیقه از یکدیگر حرکت می‌کنند. البته در ساعات شلوغی شهر، هر قطار 5 دقیقه یکبار به ایستگاه می‌آید. منظور از ساعات شلوغی 6 صبح تا 9 صبح و 5 عصر تا 8 شب است. برای رسیدن به فرودگاه هم می‌توانید از مترو استفاده کنید.

    جا به جایی بین شهری با قطار

    یکی از روش‌های مطمئن و سریع برای جا به جایی بین شهری در تور بانکوک نوروز، استفاده از قطار است. خط راه آهن‌های تایلند بسیار مجهز بوده و گستردگی زیادی دارند. در قسمت شرقی کشور، خط راه آهن تا مرز کامبوج و از سویی دیگر تا پاتایا کشیده شده است. خط شمالی راه آهن به چیانگ مای می‌رسد و خط غربی آن هم به تام ورک ختم می‌شود. خط جنوبی قطار هم شما را به مالزی خواهد رساند. بنابراین شما می‌توانید در تور پاتایا نوروز و تور پوکت نوروز از قطار برای جا به جایی‌های بین شهری استفاه کنید.

    بلیط قطار نسبت به هواپیما ارزان‌تر است. اما تجربه سفر با قطار تایلند قطعا برای شما تجربه خوشایندی خواهد بود. زیرا معمولا کوپه‌ها بسیار لوکس و با تهویه مطبوع هستند. نکته مهم دیگری که در استفاده از قطار وجود دارد، مساله رزرو بلیط است. معمولا در تعطیلات آخر هفته بلیط‌های قطار به سرعت فروخته می‌شوند. بنابراین اگر در این زمان قصد سفر دارید، بلیط را زودتر رزرو کنید.

    سفر هوایی در تایلند

    سفر هوایی در تایلند

    وضعیت خطوط هوایی در تایلند

    تایلند حدود 23 فرودگاه داخلی به همراه 6 فرودگاه بین‌المللی دارد. این آمار تایلند را در میان کشورهای خوشنام در صنعت هوایی قرار داده است. سووارنابومی نام فرودگاه بین المللی بزرگ در بانکوک است که بسیاری از پروازهای داخلی و بین‌المللی را پشتیبانی می‌کند. هنگام سفر با تور تایلند نوروز 1403 شما از طریق این فرودگاه به بانکوک راه پیدا می‌کنید. مقرون به صرفه بودن هزینه‌ها و خدمات عالی که خطوط هوایی تایلند ارائه می‌کنند، باعث شده تا محبوب بسیاری از مسافران باشند.

    اگر قصد دارید سفری هوایی در درون تایلند را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم از خطوط هوایی ایر لاین ملی تایلند با نام airways Thai استفاده کنید. 

    استفاده از حمل و نقل آبی

    همانطور که می‌دانید تایلند جزایر بسیار مشهوری دارد. به همین دلیل حمل و نقل آبی در تایلند برای سفر به جزیره‌ها و شهرهای بزرگ بسیار توسعه یافته هستند. اتوبوس‌های آبی وسایل حمل و نقل آبی مشهوری هستند که معمولا مردم را در بانکوک به سرعت جا به جا می‌کنند. در بانکوک رودخانه بزرگی وجود دارد که افراد برای جا به جایی آسان معمولا از اتوبوس‌های آبی در این مسیر استفاده می‌کنند. هنگام سفر با تور پاتایا نوروز می‌توانید از حمل و نقل آبی در تایلند نیز استفاده کنید.

    سخن نهایی

    با توجه به این که هر ساله تعداد گردشگران بسیاری به تایلند سفر می‌کنند، سیستم حمل و نقل در این کشور توسعه یافته است. در تایلند شما می‌توانید با انواع وسایل حمل و نقل جا به جا شده و به مقصد برسید. اما این که کدام وسیله برای شما بهتر است، کاملا بستگی به شما و مسافتی که طی می‌کنید، دارد. در این مقاله تمامی وسایل نقلیه عمومی که امکان استفاده از آن‌ها در تایلند وجود دارد را نام بردیم. با کمک این مقاله می‌توانید ویژگی‌های هر وسیله نقلیه عمومی را بدانید و در تورهای آژانس هواپیمایی مهرپرواز از آن‌ها استفاده کنید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW