021-88507190

راهنمای سفر به تایلند

راهنمای سفر مهرپرواز 12 آذر ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
تایلند یکی از مقاصد پرطرفدار برای گردشگران است. مقاله راهنمای جامع سفر به تایلند شما را با هزینه سفر، عوارض خروج و بهترین زمان سفر به این کشور آشنا می‌کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    سفر به تایلند می‌تواند یک تجربه جذاب و فراموش‌نشدنی باشد. این کشور یکی از توریستی‌ترین مناطق جهان است و جاذبه‌ها و خدمات رفاهی و تفریحی فراوانی دارد. در این کشور می‌توانید علاوه بر بازدید از جاذبه‌های طبیعی و لذت بردن از آن‌ها، به سراغ جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و بازارهای محلی و خاص بروید. در ادامه قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی درباره کشور تایلند و تجربه سفر به آن را در اختیار شما قرار دهیم.

    تایلند کجاست؟

    این کشور زیبا در قاره آسیا قرار دارد و از غرب با کشور میانمار، از شرق و شمال شرق با کشور لائوس و از جنوب با کشور مالزی همسایه است. خلیج تایلند در جنوب این کشور قرار دارد و  بانکوک پایتخت این کشور زیبا و توریستی است. تایلند بیش از ۷۰ میلیون جمعیت دارد و زبان رسمی مردم آن «تایلندی» یا «تای» است.

    تایلند در سال ۱۹۳۲، به یک کشور مشروطه سلطنتی تبدیل شد و در حال حاضر، توسط نخست‌وزیر و پارلمان اداره می‌شود. نکته قابل توجه درباره کشور زیبای تایلند این است که مردم آن به زبان انگلیسی مسلط‌اند و گردشگران می‌توانند با زبان انگلیسی، به راحتی گلیم خود را از آب بیرون بکشند. از دیگر ویژگی‌های مردم این منطقه می‌توان به خوشرویی، مهمان‌نوازی و صبوری آن‌ها اشاره کرد.

    موقعیت جغرافیایی تایلند روی نقشه گوگل

    آب و هوای تایلند

    اگر می‌خواهید بهترین زمان سفر به تایلند را بدانید، بهتر است با آب‌وهوای آن آشنا شوید. نکته جالب توجه این است که این کشور در بخش‌ها و شهرهای مختلف آب‌وهوای متنوعی دارد. به عنوان مثال، در ماه ژانویه آب‌وهوای مناطق مختلف کشور تایلند معتدل است، اما شمال تایلند هوای خنک‌تری دارد. در ماه فوریه هم در بخش‌های شرقی، شاهد بارش باران هستیم؛ اما در بقیه مناطق دمای هوا گرم و خشک است. به صورت کلی می‌توان گفت بهترین زمان سفر به تایلند از نظر آب‌وهوا، ماه نوامبر تا فوریه است.

    هزینه سفر به تایلند

    سفر به کشور تایلند می‌تواند برای شما یک سفر پرهزینه یا ارزان و کم‌هزینه باشد؛ هر دو حالت ممکن است و به انتخاب شما بستگی دارد. می‌توانید انتخاب کنید که در هتل‌های گران‌قیمت اقامت داشته باشید یا در اقامتگاه‌های ارزان ساکن شوید. در طول سفر، در رستوران‌های گران غذا بخورید، یا سراغ اغذیه‌فروشی‌های ارزان بروید. در واقع، هزینه‌های سفر به تایلند کاملا به انتخاب‌ها و روشی که برای سفر برگزیده‌اید، وابسته است.

    در مجموع کشور تایلند انتخاب‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین به این موضوع هم توجه کنید که واحد پول این کشور بات یا بت (Baht) است و واحد پول خرد آن هم  ستنگ (satang) نام دارد. در حال حاضر هر بات تایلند، ۱۴۶۰ تومان است.

     جاهای دیدنی تایلند کجاست؟

    در دهه‌های گذشته گردشگران از سراسر دنیا متوجه این منطقه بهشتی، جزیره‌ها و جاذبه‌های دیدنی آن شده‌اند و به همین دلیل، در حال حاضر سفر به تایلند طرفداران زیادی دارد. جاذبه‌های این کشور به حدی زیاد است که شما در یک سفر کوتاه‌مدت نمی‌توانید حتی گوشه‌ای از زیبایی‌های آن را ببینید. بنابراین بهتر است زمان بیشتری در آنجا اقامت داشته باشید یا اینکه چند بار به این مقصد سفر کنید. در ادامه اسامی‌ چند جاذبه معروف تایلند را برای شما آماده کردیم:

    • گرند پالاس تایلند
    • معبد سپیده دم (وات آرون)
    • معبد وات فو 
    • پناهگاه حقیقت
    • جزیره پوکت
    • جزیره کوچانگ
    • جزیره کوسامویی
    • پارک پادشاهی ببرها
    • دهکده فیل‌ها
    • معبد بودای بزرگ
    • جزیره جیمز باد

    اگر می‌خواهید در عین حال که از این مقاصد گردشگری بازدید می‌کنید، در مخارج و هزینه‌هایتان هم صرفه‌جویی شود، ناوگان حمل‌ونقل عمومی تایلند در دسترس است. شاید ناآشنا بودن شما با این مسئله باعث نگرانی‌تان شود که در این صورت، راهنمای حمل و نقل عمومی در تایلند می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

    راهنمای سفر به تایلند

    عکسی از جزیره پوکت در تایلند

    مدارک لازم برای سفر به تایلند

    اگر این سوال برای شما هم پیش آمده که سفر به تایلند ویزا می‌خواهد یا نه، باید بگوییم که بله. شما حتما باید ویزای توریستی این کشور را تهیه کنید. البته گرفتن این ویزا کار سختی نیست. از جمله ویژگی‌های ویزای توریستی کشور تایلند این است که ۵۸ روز اعتبار داد و برای گرفتن آن به مدارک زیر نیاز دارید:

    • اصل پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار
    • کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
    • بلیط پرواز رفت‌ و برگشت
    • بیمه‌نامه مسافرتی 2 ماهه مورد تایید کشور تایلند
    • برگه پذیرش تاییدشده هتل محل اقامت
    • برگه مربوط به گزارش گردش مالی حسابتان (از یک ماه پیش حداقل باید ۴۰ میلیون در حساب شما باشد)
    • قطعه عکس سه‌ در چهار با پس‌زمینه سفید
    • تکمیل فرم درخواست ویزا برای این کشور

    معمولا ویزای تایلند در ۲ نوع صادر می‌شود که این دو نوع سینگل و ۶ ماه صادر نام دارند. نکته قابل توجه این است که در بیشتر موارد، ویزای سینگل به همراه تور داده می‌شود. شما برای گرفتن ویزای تایلند حداقل باید ۲۰ روز کاری صبر کنید.

    تفریحات تایلند

    در بخش‌های قبلی به چند جاذبه مهم این کشور اشاره کردیم، در اینجا توضیح مختصری در مورد تفریحات تایلند خواهیم داد. از جمله جذاب‌ترین و محبوب‌ترین تفریحات تایلند می‌توان به ماساژ تایلندی، رفتن به کلاب‌های شبانه، تفریحات آبی، رفتینگ و کانوسواری اشاره کرد. البته این موارد فقط گوشه‌ای از تفریح‌های این منطقه است، نگران نباشید، شما به حدی در تایلند سرگرم می‌شوید که آنجا حتی یک دقیقه هم حوصله‌تان سر نمی‌رود.

    معروفترین شهرهای گردشگری تایلند کجاست؟

    در سفر به تایلند می‌توانید از شهرهای مهم آن دیدن کنید و لذت ببرید. این شهرهای محبوب جاذبه‌های زیادی دارند و مقصد مسافران زیادی هستند. شاید تصور کنید که در سفر به این منطقه تنها باید به یک یا دو شهر سر بزنید، اما توصیه ما این است که به سراغ چند شهر توریستی معروف این کشور بروید تا یک خاطره فراموش‌نشدنی را رقم بزنید‌. در ادامه اسامی شهرهای توریستی معروف تایلند را به شما معرفی می‌کنیم:

    • شهر بانکوک
    • شهر پاتایا
    • جزیره پوکت
    • شهر چیانگ مای
    • شهر کرابی
    • استان چانتابوری
    • استان نونگ خای

    نکته جالب توجه اینجاست که اگر با تور به این کشور سفر نکرده باشید، راه‌هایی وجود دارند که ارتباطات شما با مردم، رفت و آمدها و تراکنش‌های مالی‌تان را تسهیل می‌کنند. در واقع، شما با نصب بهترین اپلیکیشن‌های سفر به تایلند، سفر خود را چنان آسان می‌کنید که تقریبا از حضور تور لیدر بی‌نیاز خواهید شد.

    راهنمای سفر به تایلند

    عکسی از شهر بانکوک

    معایب سفر به تایلند

    سفر به کشور زیبای تایلند در کنار تمام مزیت‌های خود، معایبی نیز دارد. از جمله معایب بزرگ سفر به این منطقه می‌توان به وجود انواع حشرات و پشه‌ها اشاره کرد که برخی از آن‌ها گزنده هستند. اگر این حشرات شما را نیش بزنند و حامل بیماری باشند، ممکن است عوارضی در پی داشته باشد که ساده‌ترین عارضه آن تب است. در هر صورت بهتر است مواظب این حشرات، به‌خصوص مورچه قرمز بزرگ باشید.

    سفر به تایلند بدون تور یا با تور؟

    تا به اینجا درباره سفر به تایلند و زیبایی‌های آن صحبت کردیم و متوجه شدیم که این کشور پر از جاذبه‌های مختلف است. اگر قصد دارید که به این منطقه سرسبز و زیبا بروید، احتمالا این سوال در ذهن شما شکل گرفته که سفر با تور به‌صرفه‌تر است یا بدون تور؟ اگر برای اولین بار قصد سفر به این مقصد جذاب را دارید، به شما توصیه می‌کنیم با تور تایلند سفر کنید و با منطقه و جاذبه‌های توریستی آن آشنا شوید. از بار دوم به بعد می‌توانید بدون تور به این کشور سفر کنید، به‌خصوص اگر به خرید آنلاین بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل مسلط هستید.

    سوالات متداول

    1. کشور تایلند کجا واقع شده است؟

    تایلند کشوری در جنوب شرق آسیا است که از شمال به لائوس و میانمار، از غرب به کامبوج  و از جنوب به مالزی می‌رسد.

    2. آیا تایلند یک قطب گردشگری معروف است؟

    بله، تایلند یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان است. این کشور با زیبایی‌های طبیعی، معابد باستانی، شهرهای زیبا، مراکز خرید مدرن و فرهنگ متنوع خود، گردشگران زیادی را جذب کرده است. شواهد تاریخی، غذاهای محلی لذیذ و معماری باستانی از دیگر فاکتورهای مورد توجه گردشگران در تایلند هستند. 

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW