021-88507190

راهنمای سفر به استانبول

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 02 تیر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    استانبول یک مقصد رویایی در ترکیه است. استانبول در لبه ی اروپا در جایی که شرق به غرب میرسد، قرار دارد. معماری، غذا، مردم و همه چیز در استانبول گویای یک داستان است. شهر در هیاهو است، هرگز متوقف نمی شود، اما زمانی که شما نیاز به یک استراحت فارغ از همه‌ی این زندگی پر حرارت دارید، همیشه یک باغ زیبا، یک چایخانه‌ی کوچک یا یک مسجد وجود دارد که در آنجا می توانید آسوده بنشنید و در آرامش نفسی تازه کنید.
    برای اولین سفر به استانبول توصیه میکنیم حداقل 5 روز در نظر بگیرید تا بتوانید اندکی حس و حال باستانی و مدرن را با هم تجربه کنید. و اگر بخواهید شهرهای بزرگ و حومه را کشف کنید، حداقل 10 روز تعطیلات در نظر بگیرید.
    استانبول شهری بزرگ است که در سال 2013، 14 میلیون نفر در آن زندگی می کردند. این شهر مانند سایر شهرهای اروپایی یکی از سرمایه های اروپا محسوب میشود اما در مقایسه با کشورهای دیگر مقصدی ارزان برای گردشگران است. شما با یک برنامه ریزی خوب میتوانید زیباترین مکانها و بهترین طعمهای دنیا را با هزینه ای متناسب با جیبتان تجربه کنید!

    راهنمای سفر به استانبول-مهر پرواز

    چگونه به استانبول برویم؟
    شما می توانید با استفاده از اتوبوس، قطار، قایق یا هواپیما به استانبول سفر کنید، بهترین گزینه بستگی به این دارد که شما از کدام نقطه ی دنیا قصد سفر به استانبول را دارید.

    اگر قصد سفر هوایی به این کشور دارید، باید بدانید این کشور دارای سه فرودگاه بین المللی آتاتورک(ataturk airport)، صبیحه گوکچن (Sabiha Airport) و اسن بوغا (Esenboga Airport) است.

    فرودگاه اول و دوم در استانبول و فرودگاه سوم در آنکارا است.

    اما علاوه بر این سه فرودگاه، ۱۶ فرودگاه نیز در دیگر شهرهای ان قرار دارد.

    فرودگاه آتاتورک در بخش اروپایی شهر حدود ۱۴ مایل با مرکز شهر فاصله دارد، در حالی که صبیحه گوکچن در سمت آسیایی است و ۲۵ مایل با مرکز شهر فاصله دارد.

    فرودگاه صبیحه گوکچن به طور قابل توجهی ارزان تر از فرودگاه اتاتورک است.

    اما فرودگاه اتاتورک به مترو و ترامواها نزدیک است. اما سمت آسیایی فقط می توانید سوار اتوبوس شوید و یا با صرف مقداری پول بیشتر، تاکسی بگیرید.

    همچنین اگر شما در جستجوی تجربه های منحصر به فرد هستید می توانید با قطار به استانبول سفر کنید و در حال حاضر می توانید با خط ریلی EURAIL PASS به اروپا بروید و با ترن در اطراف ترکیه سفر کنید.

    راهنمای سفر به استانبول-مهر پرواز

    کجای استانبول اقامت کنیم؟
    استانبول پر از هتل، خوابگاه، خانه ی مهمان و آپارتمان است. بستگی به شما دارد که قصد اقامت گران یا ارزان را دارید. هتل های استانبول متعدد هستند و لازم است که از فردی حرفه ای در پیدا کردن محل اقامت کمک بگیرید.

    • هتلهایی که ما در اطراف سلطان احمد(Sultanahmet) توصیه می کنیم:
      Green Life Apart Hotel
      Hotel Seraglio
      Ada Hotel Istanbul
    • هتل هایی که ما در بیوگلو (Beyoglu)توصیه می کنیم:
      Galata Melling
       Next House Pera Hotel
      Georges Hotel Galata
    • برخی از بهترین هتلها در منطقه تکسیم(Taksim):
      Dreamers B&B
      Rooms Inn Taxim
      Nuru Ziya Suites
    حدود قیمت رزرو هتل ها به شکل زیر است:
    هتل های دو ستاره ۲۱۰٫۰۰۰ تا ۳۵۰٫۰۰۰ تومان
    هتل های سه ستاره ۲۵۰٫۰۰۰ تا ۴۵۰٫۰۰۰ تومان
    هتل های چهار ستاره ۴۰۰٫۰۰۰ تا ۵۵۰٫۰۰۰ تومان
    هتل های پنج ستاره ۴۵۰٫۰۰۰ تا ۷۰۰٫۰۰۰ تومان

    سایت های مفید متعددی مانند First Choice وجود دارد که میتوانید محل اقامت مناسب خود را بصورت آنلاین رزرو کنید. همچنین می توانید تور استانبول که شامل هزینه ی اقامت و پرواز و ... را رزرو کنید و با خیالی آسوده و هزینه ی مناسب سفر کنید.

    دراستانبول چه کنیم؟
    استانبول جاذبه های گردشگری زیادی از جمله ویرانه های باستانی، کاخ ها، مسجد و مغازه های بازار بزرگ دارد که برای دیدن همه ی این جاذبه ها انرژی و وقت زیادی لازم دارید. برای اولین سفر خود به استانبول فهرستی از جاذبه هایی که نباید از دست بدهید را برای شما مینویسیم:
    Blue Mosque
    Hagia Sophia
    Topkapı Palace
    Basilica Cistern
    Grand Bazaar
    Spice Bazaar
    Suleymaniye Mosque
    Galata Tower
    Dolmabahçe Palace
    Taksim Square and İstiklal Ave
    Bosphorus Boat Tour
    Ortaköy neighborhood
    Sunset at Uskudar

    راهنمای سفر به استانبول-مهر پرواز

    چگونه استانبول را ببینیم؟
    به محض ورود به شهر، کارت استانبول (Istanbul Card) را در یکی از ماشینهای اتوماتیک خریداری کنید. این کارت در تمامی حمل و نقل عمومی حتی در قایق پذیرفته میشود و ارزان تر از بلیط است(jeton)، همچنین هر بار میتوانید هر مبلغی که خواستید این کارت را شارژ کنید. اگر شما نیاز به استفاده از تاکسی دارید، مطمئن شوید که کیلومتر شمار تاکسی روشن است. 
    بسیاری از مکان ها و جاذبه های توریستی در استانبول را می توان از طریق حمل و نقل عمومی، به ویژه تراموا، مترو، قایق ها و فیکسچرها بازدید کرد. اما پیشنهاد ما به شما این است که تا میتوانید راه بروید! استانبول یک شهر شگفت انگیز با معماری عالی و مکان های پنهان است و پیاده طی کردن مسیرها فرصتی به شما میدهد تا لذت واقعی را از دیدن مردم محلی و معماری شهر تجربه کنید.

    راهنمای سفر به استانبول-مهر پرواز

    خوردن و نوشیدن در استانبول
    به بهشت غذا، شیرینی و چای خوش آمدید! خیابان های استانبول پر از فروشگاه های کباب، رستوران های دنج، چای و کافی شاپ می باشد. یکی از چیزهایی که باید در نظر داشته باشید این است که همه چیز را امتحان کنید! غذا در ترکیه گران نیست، حتی در یک رستوران خوب، مبلغ زیادی پرداخت نمیکنید. شما میتوانید شام محلی را در اطراف میدان Taksim  و Istiklal Street تهیه کنید. به سلف سرویس رستوران های ترکی بروید تا طعمهای مختلف را همراه با دسر باقلوا و بستنی مخصوص ترکیه تجربه کنید. همچنین میتوانید غذاهای محلی را با کیفیت خوب و سلامت مواد غذایی در کوچه و محله ها امتحان کنید. چند غذای معروف از صدها نوع از غذاهای ترک را نام میبریم: سیمیت (Simit)، بالیک اکمک  (Balik-Ekmek)، لهمجون (Lahmacun)، دوروم (Durum)، تانتونی (Tantuni)، میدیه دولما (Midye Dolma)، کوکورچ (Kokorec)، کومپیر (Kumpir)، تاووک پیلاو (Tavuk Pilav)، بورک (Borek)و...

    میتوان گفت هزینه ی خوراک در استانبول مشابه تهران است، برای مثال اگر شما بخواهید غذایی  در یک رستوران گران قیمت میل کنید باید به ازای هر نفر 20 لیر بپردازید و اگر بخواهید در یک رستوران متوسط رو به بالا یک غذای یک نفره میل کنید، حدودا 40 لیر پرداخت میکنید. 
    برای ساندویچ از مک دونالدز حدودا 15 لیر پرداخت میکنید و قیمت آب معدنی 2 لیر و یک فنجان قهوه 8 لیر است.

    نوش جان!

    راهنمای سفر به استانبول-مهر پرواز

    چه فصلی به استانبول سفر کنم؟
    استانبول هر فصل از سال زیبایی دارد و ارزش دیدن را دارد، اما با توجه به تغییر فصل، گردشگران در شهر نیز تغییر می کنند. بهار و شروع تابستان زمان مورد علاقه بسیاری از گردشگران است. ما توصیه می کنم اولین سفر خود را به استانبول در ماه های مه و ژوئن انجام دهید.
    در تابستان، میتوانید با تورهای شگفت انگیز قایقی سفر کنید و وقتی که زمستان می رسد هوا بسیار سرد همراه با بادهای شدید است اما اگر خوش شانس باشید برف های اطراف آن را میبینید.

    از چه چیز در استانبول اجتناب کنیم؟
    میتوان گفت شهر بزرگ استانبول شهری امن است. شاید شما افراد بی سامان زیادی را در خیابانها ببینید اما اغلب اوقات آنها به شما آسیب نمی رسانند. به دلیل درگیری های خاورمیانه، بسیاری از پناهندگان در خیابان استانبول زندگی می کنند. 
    منطقه ای به نام Tarlabasi Street در نزدیکی میدان Taksim  وجود دارد که به علت وجود مواد فروشان بهتر است در طول شب در این منطقه نباشید.
    از آنجایی که در یک کشور مسلمان هستیم باید به سنتها و عادات مردم احترام بگذاریم. زمانی که در حال بازدید از شهر هستید نیازی نیست که پوشش زیادی داشته باشید اما زمانی که به مساجد و مکان های مقدس می روید، باید پوششی مانند بلوز و شلوار مناسب، روسری و حتی جوراب به پا داشته باشید.
    اکنون که اطلاعات مفیدی دریافت کرده اید برای اولین تعطیلات خود برنامه ریزی کنید و از سفر به شهر رویایی استانبول لذت ببرید!

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW