021-88507190

اپلیکیشن مترو استانبول

راهنمای سفر مهرپرواز 08 مرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
مترو استانبول بهترین وسیله حمل و نقل شهری در این شهر به شمار می‌رود و با یادگیری استفاده از آن دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های زیاد تاکسی نیست. در این مقاله اپلیکیشن‌های کاربردی که در استفاده از مترو به کمکتان می‌آیند را معرفی کردیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    خطوط مترو در بیشتر شهرهای دنیا بسیار پیچیده هستند و معمولا گردشگران را با مشکل در تردد مواجه می‌کنند. برای مثال اگر به استانبول سفر کرده باشید، در مواجهه با خطوط متروی این شهر قطعا سردرگم شده‌اید. در این مواقع گردشگران مجبور به استفاده از تاکسی و تقبل هزینه‌های بالا می‌شوند. برای رفع این مشکل، تعدادی اپلیکیشن مسیریاب طراحی شده‌اند. در مقاله "اپلیکیشن مترو استانبول و نحوه استفاده از آن"، به معرفی تعدادی از این برنامه‌های کاربردی خواهیم پرداخت. اگر می‌خواهید در سفر به استانبول، بدون ترس از گم شدن و با خیال راحت از مترو استفاده کنید، لطفا مقاله پیش‌رو را تا انتها مطالعه کنید.

    موویت؛ مشهورترین اپلیکیشن مسیریاب در ترکیه و دنیا

    موویت (Moovit)، یکی از مشهورترین و کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های مسیریاب در ترکیه و بیش از ۱۰۰ کشور دیگر است. با نصب این اپلیکیشن روی تلفن همراه، به راحتی می‌توانید از کلیه وسایل نقلیه استانبول استفاده کنید؛ حتی امکان پرداخت آنلاین کرایه نیز در Moovit فراهم شده است. این اپلیکیشن بهترین مسیر را انتخاب می‌کند و ساخت‌وساز در مسیر را هشدار می‌دهد؛ همچنین زمان‌بندی خطوط مترو را نشان می‌دهد و با استفاده از آن می‌توانید به صورت آنلاین مسیریابی کنید. در واقع می‌توان ادعا کرد که موویت بهترین اپلیکیشن مسیریاب ترکیه و دنیا است.

    کار با اپلیکیشن Moovit بسیار ساده است و فقط نیاز به کمی دانش زبان انگلیسی دارد. با این برنامه به راحتی و با کم‌ترین هزینه در سطح شهر استانبول تردد کنید و از سفرتان لذت ببرید.

    مشهورترین اپلیکیشن مسیریاب در ترکیه

    عکسی از اپلیکشن مسیریاب موویت

    سیتی مپر استانبول؛ نقشه دقیق مترو و سایر وسایل نقلیه در استانبول

    سیتی مپر استانبول (Citymapper Istanbul)، یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های ترکیه است. با استفاده از سیتی مپر دیگر در استانبول گم نمی‌شوید زیرا نقشه دقیق همه راه‌های وسایل نقلیه عمومی در دستان شما است. این اپلیکیشن که برای هر دو سیستم عامل اندروید و ios طراحی شده، در مترو، اتوبوس و تاکسی به داد شما می‌رسد؛ حتی مسیرهای دوچرخه‌سواری نیز در سیتی مپر استانبول مشخص شده‌اند. یکی دیگر از مزایای این اپلیکیشن، نمایش هزینه بلیط وسایل نقلیه است. 

    خطوط مترو استانبول بسیار پیچیده است و باعث سردرگمی اغلب گردشگران می‌شود. با نصب سیتی مپر روی تلفن همراه خود، بهترین اپلیکیشن مسیریاب ترکیه را در اختیار خواهید داشت تا با خیال آسوده در سطح شهر تردد کنید. شما همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سای رسمی سیتی مپر مراجعه کنید.

    سیتی مپر استانبول

    عکسی از اپلیکیشن سیتی مپر 

    مترو استانبول؛ کاربردی ترین اپلیکیشن مترو

    یکی از اپلیکیشن‌های مفید و کاربردی برای جابه‌جایی با مترو در استانبول، برنامه Metroistanbul است. با استفاده از مترو استانبول می‌توانید نزدیک‌ترین ایستگاه مترو را پیدا کنید؛ همچنین زمان دقیق حرکت قطارها نیز در این برنامه مشخص شده است. این برنامه اجازه می‌دهد تا مبدا و مقصد خود را روی نقشه مشخص کنید و اگر نیاز به تغییر خط داشته باشید، به شما اطلاع خواهد داد. برنامه کاربردی مترو استانبول برای سیستم عامل‌های اندروید و ios طراحی شده است و راهنمای بسیار خوبی در سفر به استانبول محسوب می‌شود. این اپلیکیشن رابط کاربری مناسبی دارد و استفاده از آن ساده است. شما همچنین می‌توانید به وب سایت رسمی مترو استانبول مراجعه کرده و قیمت بلیت‌ها، زمان حرکت قطارها و... اطلاعات کاملی بدست آورید.

    راهنمای مترو استانبول؛ نشان دهنده بهترین مسیرهای مترو

    اگر برای مسیریابی در استانبول قصد استفاده از یک اپلیکیشن محلی را داشته باشید، Istanbul Metro Guide & Planner را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو دسترسی داشته باشید و همچنین زمان، مسافت و هزینه سفر را محاسبه کنید. نقشه‌های خطوط مترو در این برنامه بسیار دقیق هستند و بهترین مسیر ممکن را نشان می‌دهند. حتی اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشید، نقشه آفلاین برنامه راهنمای استانبول به شما کمک خواهد کرد.

    ما در مقاله‌ای با عنوان راهنمای مترو استانبول به طور کامل به بررسی مسیر‌ها و خطوط مترو در استانبول پرداخته ایم.

    اپلیکیشن Trafi؛ برنامه ‌ای مسیریاب برای گوشی‌ های آیفون و اندروید

    اپلیکیشن Trafi از کاربردی‌ترین برنامه‌های مسیریابی در دنیا به شمار می‌رود و فقط مختص ترکیه نیست؛ اما در حال حاضر فقط در سه شهر استانبول، ازمیر و آنکارا قابل دسترسی است. اطلاعات کلیه وسایل نقلیه عمومی از جمله مترو، اتوبوس، تراموا و تاکسی در این اپلیکیشن درج شده‌اند. Trafi یک اپلیکیشن رایگان برای گوشی‌های اندروید و آیفون است و در طول سفر به استانبول کمک بزرگی به شما می‌کند.

    با استفاده از اپلیکیشن‌های معرفی شده در این مقاله، دیگر نیازی به دانلود نقشه آفلاین استانبول برای آیفون یا اندروید ندارید؛ زیرا ممکن است مسیرهای موجود در این نقشه‌ها به‌روز نباشند و شما را با مشکل مواجه کنند.

    اپلیکیشن trafi

    تصویری از اپلیکیشن Trafi

    با اپلیکیشن‌ های مترو دیگر در استانبول گم نمی شوید

    خطوط  مترو استانبول کمی پیچیده است و تردد را برای افرادی که تجربه سفر به این شهر را ندارند، دشوار می‌کند. در مقاله "اپلیکیشن مترو استانبول و نحوه استفاده از آن" تلاش کردیم تا تعدادی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های مترو ترکیه را به شما عزیزان معرفی کنیم تا در طول سفر به این شهر، دچار مشکل در حمل‌ونقل نشوید. با نصب این برنامه‌ها روی تلفن همراه خود، سفر راحت‌تر و همچنین اقتصادی‌تری را تجربه خواهید کرد. لازم به ذکر است که این اپلیکیشن‌ها در ایران فعال نیستند و زبان فارسی ندارند؛ ازاین‌رو نیاز به آشنایی نسبی به زبان انگلیسی یا ترکی استانبولی دارید.

    ما در مقاله ای با عنوان جملات کاربردی ترکی استانبولی در سفر به ترکیه، تعدادی از مهم ترین جملات و اصطلاحات ترکی استانبولی را که در سفر به ترکیه باید بدانید، آماده کرده ایم.

    حالا که تردد در استانبول را برایتان آسان‌تر کردیم، وقت آن رسیده که سری به این شهر زیبا و دوست‌داشتنی بزنید. با خرید تور استانبول از آژانس مسافرتی مهرپرواز، یکی از بهترین سفرهای عمرتان را تجربه کنید. کلیه تورهای داخلی این مجموعه با قیمت مناسب و کیفیت بالا به مشتریان عرضه می‌شوند.

    سوالات متداول

    1. آیا اپلیکیشن‌ های مترو استانبول راهنمای فارسی دارند؟

    متاسفانه راهنمای فارسی برای اپلیکیشن‌هایی که معرفی کردیم وجود ندارد. اما اگر شما کمی زبان انگلیسی و یا ترکی استانبولی بلد باشید، به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

    2. اپلیکیشن های مترو استانبول را از کجا دانلود کنیم؟

    اگر سیستم عامل تلفن همراهتان اندروید است، می‌توانید به راحتی ازgoogle play  این اپلیکیشن‌ها را دانلود کنید و اگر سیستم عامل ios  دارید، play store  برای شما بهترین گزینه است.

    3. چرا مترو بهترین وسیله حمل و نقل شهری در استانبول محسوب می‌شود؟

    هزینه‌های تاکسی های شهری و اینترنتی در کشور ترکیه بسیار زیاد است و اگر قصد یک سفر اقتصادی و ارزان دارید، استفاده از مترو گزینه‌ای عالی به حساب می‌آید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW