021-88507190

کوش آداسی یا آنتالیا

گردشگری مهرپرواز 11 مرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر دلتان می‌خواهد یک سفر به سواحل ترکیه داشته باشید، گزینه های زیادی در شهر کوش آداسی و آنتالیا در این کشور برایتان وجود دارد. در این مقاله سعی کردیم همه مواردی که به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری در بین این دو شهر داشته باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    ترکیه یکی از مقاصد اصلی سفرهای تابستانی برای ایرانیان است. این کشور، شهرهای توریستی متعدد و سواحل خارق‌العاده‌ای دارد و همین موضوع، انتخاب بین شهرهایش را دشوار می‌کند؛ البته کوش آداسی و آنتالیا دو مورد از محبوب‌ترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شوند؛ اما سوال اینجاست که کوش آداسی یا آنتالیا؟ کدام مقصد بهتری است؟

    در این مقاله، دو شهر کوش آداسی و آنتالیا را از جنبه‌های مختلفی همچون آب و هوا، جاذبه‌های گردشگری، سواحل، هتل‌ها، مراکز خرید و هزینه سفر مقایسه خواهیم کرد. اگر می‌خواهید مقصد سفر تابستانی خود را پیدا کنید، مطالعه مطلب پیش‌رو را از دست ندهید.

    آب و هوای کوش آداسی بهتر است یا آنتالیا

    کوش آداسی و آنتالیا در فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته و هر دو آب و هوای مدیترانه‌ای دارند. تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های معتدل، از ویژگی شهرهای مدیترانه‌ای است. میانگین دمای هوا در زمستان‌های کوش آداسی و آنتالیا معمولا بین ۹ تا ۱۵ درجه و در تابستان‌ها بین ۳۰ تا ۳۵ درجه است.

    بهار و تابستان، بهترین زمان سفر به کوش آداسی و آنتالیا محسوب می‌شود. اگرچه رطوبت هوا در این دوره به بالای ۴۰درصد می‌رسد؛ اما به دلیل در دسترس بودن تفریحات آبی و ساحلی، اغلب گردشگران، بهار و تابستان را برای سفر به این دو شهر زیبای ترکیه انتخاب می‌کنند. اگر علاقه‌ای به جمعیت و شلوغی ندارید، سفر در پاییز و زمستان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. زمستان‌های آنتالیا و کوش آداسی معتدل هستند. در این دو شهر به ندرت شاهد بارش برف خواهید بود؛ اما ممکن است در دام باران‌های سیل‌آسا اسیر شوید.

    آنتالیا در تابستان

    تصویری از آنتالیا در فصل تابستان

    آشنایی با جاذبه ‌های گردشگری کوش آداسی و آنتالیا

    کوش آداسی و آنتالیا هر دو از شهرهای توریستی ترکیه هستند و اماکن گردشگری و تفریحی متعددی دارند. در ادامه تعدادی از جاذبه‌های گردشگری هر دو شهر را معرفی می‌کنیم.

    • جاذبه ‌های گردشگری کوش آداسی: جزیره کبوتر، شبه جزیره دیلک، ساحل بانوان، پارک آبی آکوا فانتاسی، شهر باستانی افه سوس، شهر پرینه، غار کاراجا
    • جاذبه‌های گردشگری آنتالیا: آبشارهای دودن، ساحل کنیالتی، ساحل لارا، برج ساعت، کالیچی، بازار قدیمی آنتالیا، آکواریوم آنتالیا، دروازه هادریان، آسپندوس

    جاذبه‌های تاریخی کوش آداسی از آنتالیا بیشتر است؛ اما سواحل آنتالیا در دنیا شهرت دارند. هر دو شهر بسیار دیدنی و جذاب هستند و از مناطق مهم ترکیه به شمار می‌روند.

    اگر می‌خواهید اطلاعات کامل‌تری درباره جزیره کبوتر کوش آداسی و ساحل کنیالتی آنتالیا کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌هایی که ما قبل‌تر بر روی سایت خود منتشر کرده‌ایم را مطالعه کنید.

    مقایسه سواحل آنتالیا و کوش آداسی

    سواحل آنتالیا و کوش آداسی تاثیر به‌سزایی در تصمیم‌گیری گردشگران دارند. هر دو شهر در کنار دریا واقع شده و سواحل زیبایی دارند؛ اما آنتالیا به دلیل وسعت بیشتر، شامل خط ساحلی طولانی‌تر و در نتیجه سواحل متنوع‌تری می‌شود. از سواحل معروف آنتالیا می‌توان به ساحل بانوان، لارا، بلک و کمر اشاره کرد. این سواحل شهرت جهانی دارند و یکی از دلایل محبوبیت آنتالیا در دنیا هستند. انواع تفریحات و ورزش‌های آبی در سواحل آنتالیا موجود هستند. البته سواحل کوش آداسی نیز جذابیت خاص خود را دارند و بسیار آرامش‌بخش هستند.

    سواحل کوش آداسی

    تصویری از سواحل کوش آداسی

    کوش آداسی و آنتالیا؛ کدام یک اقامتگاه ‌های لوکس ‌تری دارند؟

    کوش آداسی و آنتالیا به عنوان دو شهر توریستی، هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی دارند. شاید هتل‌های لوکس‌تری در آنتالیا پیدا کنید؛ اما هتل‌های کوش آداسی قیمت مناسب‌تری دارند.

    • بهترین هتل های کوش آداسی: آکوا فانتزی، سی لایت، مارینا، پاین بی، کاریزما، رادما
    • بهترین هتل های آنتالیا: اورنج کانلی، لارا، کلون پلازا، آکرا، سو اند آکوا لند

    امکانات برخی از هتل‌های آنتالیا به اندازه‌ای است که دلتان نمی‌خواهد آنجا را ترک کنید. اگر دنبال هتل‌های لوکس و پنج ستاره نیستید و هزینه برایتان مهم است، اقامتگاه‌های ارزان قیمت با امکانات معمولی نیز در سطح شهر بسیار هستند.

    مراکز خرید کوش آداسی بهتر است یا آنتالیا؟

    گردش در بازارها و مراکز خرید، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر سفر است. کوش آداسی و آنتالیا هر دو از شهرهای مهم ترکیه هستند و مراکز خرید متعددی دارند. در این مراکز می‌توانید انواع برندهای مطرح بین‌المللی و ترک را پیدا کنید و همچنین اجناس سنتی بخرید.

    • معروف‌ترین مراکز خرید آنتالیا: مال آف آنتالیا، مرکز خرید میگروس، مرکز خرید ترا، بازارهای محلی کالجی و آنتالیا بازار
    • معروف‌ترین مراکز خرید کوش آداسی: مراکز خرید سوکه، ام وی ام، اسکلا نووا و آکدوگان، بازار بزرگ کوش آداسی، بازار شرق

    شاید تنوع برندها در مراکز خرید آنتالیا بیشتر باشد؛ اما قیمت اجناس در کوش آداسی مناسب‌تر است. در هر دو شهر می‌توانید کالاهای لوکس و مدرن و همچنین سوغاتی‌های سنتی و محلی خریداری کنید.

    برای اطلاع از ارزان ترین مراکز خرید در آنتالیا، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ای که دراین باره منتشر کرده ایم بخوانید.

    بازار بزرگ کوش آداسی

    تصویری از بازار بزرگ کوش آداسی

    مقایسه هزینه سفر به کوش آداسی و آنتالیا

    فاکتورهای بسیاری از جمله قیمت بلیط، هزینه اقامتگاه، هزینه خوراک، هزینه حمل‌ونقل، خرید سوغاتی و بازدید از اماکن تفریحی و گردشگری در هزینه سفر تاثیرگذار هستند. از آنجا که کوش آداسی فاقد فرودگاه است و باید از پروازهای تهران به ازمیر استفاده کنید، هزینه بلیط کوش آداسی بیشتر از آنتالیا می‌شود. اقامتگاه‌های آنتالیا لوکس‌تر و گران‌تر از کوش آداسی هستند؛ اما وضعیت حمل‌ونقل در هر دو شهر مطلوب است و قیمت تقریبا مشابهی دارد.

    هزینه غذا، خرید سوغاتی و بازدید از جاذبه‌های توریستی نیز کاملا به بودجه و سلیقه گردشگران بستگی دارد؛ هرچه از جاهای بیشتری بازدید کنید و خرید بیشتری انجام دهید، سفر پر‌هزینه‌تری خواهید داشت..

    انتخاب شما کدام است: آنتالیا یا کوش آداسی؟

    در مقاله «کوش آداسی یا آنتالیا؟ کدام مقصد بهتری است؟» هر دو شهر را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دادیم. حالا تصمیم‌گیری با شما است که با توجه به بودجه و سلیقه‌تان، مناسب‌ترین مقصد را برای سفر انتخاب کنید. کوش آداسی و آنتالیا هر دو از شهرهای توریستی و زیبای ترکیه به شمار می‌روند و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیا هستند. اگر بودجه کافی دارید، بازدید از هر دو شهر را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

    پس از تصمیم‌گیری می‌توانید تور کوش آداسی یا تور آنتالیا را از طریق سایت مهرپرواز خریداری کنید. کلیه تورهای داخلی و خارجی این مجموعه با قیمت بسیار مناسب به مشتریان عرضه می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر وارد صفحه اصلی شوید یا با شماره‌های موجود تماس بگیرید. با آژانس مسافرتی مهرپرواز، بهترین سفرهای عمرتان را تجربه خواهید کرد.

    سوالات متداول

    1. در کدام یک از شهرهای آنتالیا و کوش آداسی، هتل‌های ارزان‌تری پیدا می‌کنیم؟

    هتل‌های کوش آداسی نسبت به هتل‌های آنتالیا ارزان‌تر هستد و شما می‌توانید با قیمت کمتری در مقایسه با آنتالیا در این شهر اقامت کنید.

    2. در کدام یک از شهرهای آنتالیا و کوش آداسی، می‌توانیم محصولات بهتری بخریم؟

    در مرکزخرید هر دوی این شهرها، محصولات برند وجود دارد ولی تنوع پوشاک در آنتالیا بیشتر از کوش آداسی است.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW