021-88507190

مارماریس بهتر است یا بدروم

گردشگری مهرپرواز 14 مرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر از آن دسته کسانی هستید که در فصل تابستان دلتان می‌خواهد به شهرهای ساحلی سفر کنید، شهرهای مارماریس و بدروم در ترکیه را از دست ندهید. در این مطلب این دو شهر را از همه جنبه‌ها بررسی کردیم تا بین این دو شهر، مقصدی که برای شما مناسب‌تر است را انتخاب کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    برای تعطیلات تابستانی چه برنامه‌ای دارید؟ آیا مقصد سفر خود را انتخاب کرده‌اید؟ اگر شما نیز مانند بسیاری از گردشگران ایرانی، قصد سفر به ترکیه را دارید، بهتر است در ابتدا با شهرهای توریستی این کشور آشنا شوید. مارماریس و بدروم دو شهر از زیباترین شهرهای ترکیه هستند که در جنوب غربی این کشور واقع شده‌اند. طبیعت بکر و سواحل تماشایی هر دو شهر، سالانه گردشگران متعددی را از سراسر دنیا به سوی خود می‌کشاند. حال سوال اینجاست: مارماریس بهتره یا بدروم؟ برای پاسخ به این سوال باید فاکتورهای متعددی را مورد بررسی قرار دهیم. اگر تا انتهای مقاله همراه ما باشید، پاسخ سوال بالا را پیدا خواهید کرد.

    آب و هوای مارماریس بهتر است یا بدروم؟

    مارماریس و بدروم به دلیل نزدیکی به دریا، اقلیم مشابهی دارند؛ اما دمای هوا و میزان رطوبت در مارماریس، چند درجه بیشتر از بدروم است. در ماه‌های تیر و مرداد میانگین دمای هوا در این دو شهر به 34 تا 39 درجه سلسیوس می‌رسد. مارماریس و بدروم تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدلی دارند. در حقیقت، ساکنان این دو شهر به ندرت شاهد بارش برف سنگین هستند. در مجموع می‌توان گفت که مارماریس به بهشت ترکیه مشهور است و طبیعت بکرتر و تماشایی‌تری دارد؛ اما بدروم نیز شهر ساحلی بسیار زیبایی است.

    سواحل مارماریس در تابستان

    تصویری از سواحل مارماریس در تابستان

    مقایسه جاهای دیدنی و تفریحی در مارماریس و بدروم

    بدروم، به عنوان یکی از شهرهای قدیمی ترکیه، آثار باستانی بسیاری را در خود جای داده است؛ اما مارماریس به دلیل وجود کوهستان، مکان مناسبی برای کوهنوردی، دوچرخه‌سواری در کوهستان و سافاری محسوب می‌شود. در ادامه تعدادی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی هر دو شهر را به شما معرفی می‌کنیم.

    • جاذبه‌های گردشگری و تفریحی مارماریس: قلعه مارماریس، شهر دالیان، تفرجگاه ایچملر، جزیره و ساحل کلئوپاترا، دهکده تورگوت، ساحل مرکزی
    • جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بدروم: قلعه بدروم، موزه باستان شناسی زیر آب بدروم، آرامگاه هالیکارناسوس، آمفی تئاتر بدروم، قلعه سنت پیتر، دروازه میندوس، ساحل شتر، ساحل بیتز، جزیره خرگوش

    تفریحات ساحلی از جمله شنا، حمام آفتاب، جت اسکی و قایق‌سواری در سواحل هر دو شهر در دسترس هستند. حمام‌های ترکی و سالن‌های اسپا نیز از سایر جاذبه‌های مارماریس و بدروم محسوب می‌شوند؛ البته حمام‌های ترکی بدروم قیمت بالاتری از حمام‌های ترکی مارماریس دارند. در مجموع، مارماریس طبیعت زیباتری دارد و بدروم آثار تاریخی شگف‌انگیزی را در خود جای داده است. کاملا به تصمیم شما بستگی دارد که کدام شهر را برای گردش و تفریح انتخاب کنید.

    قلعه مارماریس

    تصویری از قلعه مارماریس

      مقایسه هتل‌ها در مارماریس و بدروم

      مارماریس و بدروم هر دو از شهرهای توریستی ترکیه هستند و اقامتگاه‌های متنوعی دارند. اگرچه هتل‌های بدروم کمی لوکس‌تر از هتل‌های مارماریس هستند؛ اما اقامتگاه‌های ارزان قیمت نیز در بدروم پیدا می‌شود. با هر بودجه و سلیقه‌ای که باشید، هتل و اقامتگاه مورد نظرتان را در مارماریس و بدروم پیدا خواهید کرد. برای به دنبال اقامتگاه‌های بزرگ هستید، باید از مرکز هر دو شهر فاصله بگیرید؛ اما اغلب گردشگران برای دسترسی آسان‌تر به اماکن توریستی، مرکز شهر را برای اقامت انتخاب می‌کنند.

      • بهترین هتل های مارماریس: بلو بی پلاتینیوم، دی ریزورت گرند آزور، لابراندا مارس، گرین نیچر دیاموند
      • بهترین هتل های بدروم: رکسوس، دیاموند، رویال آسارلیک، بدروم بیچ ریزورت، کاستا بیتز هان

      درمیان بهترین هتل های مارماریس و بدروم می‌توانید هتل‌های لوکس با امکانات متنوعی را پیدا کنید که در این صورت در مقایسه با اقامتگاه‎‌های سنتی به بودجه بیشتری نیاز دارید.  

        تردد شهری در مارماریس و بدروم چگونه است؟

        فرودگاه دالامان در فاصله 100 کیلومتری مرکز شهر مارماریس و فرودگاه میلاس در فاصله 35 کیلومتری مرکز شهر بدروم واقع شده‌اند. تردد در شهر مارماریس آسان‌تر و همچنین ارزان‌تر از بدروم است؛ زیرا اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های بسیاری در سطح شهر موجود هستند که شما را به مقصد مورد نظر می‌رسانند؛ اما وسایل حمل‌ونقل عمومی بدروم فقط در نقاط خاصی از شهر در دسترس هستند. برای رفت‌وآمد می‌توانید از تاکسی نیز استفاده کنید؛ اما هزینه تاکسی در مارماریس و بدروم، چندین برابر هزینه اتوبوس و مینی‌بوس است و صرفه اقتصادی ندارد.

        تاکسی های بدورم

        تصویری از یک تاکسی در شهر بدروم

        مقایسه هزینه سفر به مارماریس و بدروم

        هزینه بلیط، تردد شهری، اقامت، غذا و خوراک، خرید سوغاتی، بازدید از اماکن گردشگری و تفریحات در کنار یکدیگر، هزینه کلی سفر را تشکیل می‌دهند. شهر مارماریس فاقد فرودگاه است و پروازهای ایران به مقصد مارماریس از طریق فرودگاه‌ بدروم یا دالامان انجام می‌شود؛ در نتیجه برای رسیدن به مارماریس باید هزینه بیشتری صرف کنید. یکی دیگر از هزینه‌های مطرح در سفر، هزینه حمل و نقل است. وسایل نقلیه در مارماریس، ارزان‌تر از بدروم هستند.

        هتل‌ها و اقامتگاه‌های هر دو شهر بسیار متنوع هستند و قیمت‌های مختلفی دارند؛ ازاین‌رو نمی‌توان تفاوت خاصی بین آن‌ها قائل شد. از لحاظ غذا نیز، شاهد رستوران‌های سنتی و بین‌المللی متعددی در مارماریس و بدروم هستیم که غذاهای خود را با قیمت‌های مختلف عرضه می‌کنند. در مورد هزینه خرید سوغاتی و بازدید از اماکن تفریحی و گردشگری باید بگویم که هر دو مورد به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد و کاملا نسبی هستند. اگر از همه تفریحات استفاده کنید یا قصد خرید اجناس بسیاری را داشته باشید، قطعا بازید هزینه بالایی متقبل شوید.

        برای اطلاع دقیق از هزینه سفر به مارماریس و همین‌طور هزینه سفر به بدروم می‌توانید مقاله‌هایی با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

        انتخاب شما کدام است: مارماریس یا بدروم؟

        در مقاله «مارماریس یا بدروم؟ کدام مقصد بهتری است؟»، دو شهر مارماریس و بدروم را از جنبه‌های مختلف همچون آب‌وهوا، اماکن گردشگری و تفریحی، سیستم حمل‌ونقل شهری و هزینه سفر، مورد بررسی قرار دادیم. انتخاب یک شهر به عنوان مقصد سفر، کاملا سلیقه‌ای است و هچنین به بودجه افراد بستگی دارد. امیدواریم پس از مطالعه این مقاله، تصمیم نهایی را گرفته و از بین مارماریس و بدروم، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کرده باشید. برای خرید تور مارماریس و یا تور بدروم با قیمت مناسب، همین حالا از طریق سایت مهرپرواز اقدام کنید.

        سوالات متداول

        1. برای دیدن جاذبه های تاریخی در دو شهر مارماریس و بدروم، کدام شهر مناسب‌تر است؟

        شهر بدروم ترکیه یک شهر قدیمی و تاریخی محسوب می‌شود و به همین دلیل برای کسانی که عاشق دیدن آثار باستانی هستند، گزینه خوبی به شمار می‌رود.

        2. در کدام شهر بدروم و مارماریس هتل‌های ارزان‌تری وجود دارد؟

        در هر دو شهر بدروم و مارماریس هتل‌های لوکس و هتل‌های ارزان پیدا می‌شود ولی اگر دنبال یک اقامتگاه ارزان قیمت هستید، می‌توانید در مارماریس آن را پیدا کنید.

        مقالات پربازدید
        6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW