021-88507190

موزه باستان‌ شناسی زیر آب بدروم

گردشگری مهرپرواز 14 مرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بدروم یکی از شهرهای ساحلی کشور ترکیه است که علاوه بر ساحل، جاذبه‌های زیادی برای دیدن دارد. در این مطلب موزه باستان شناسی زیر آب بدروم را به شما معرفی کردیم و نحوه دسترسی و هزینه خرید بلیطش را هم توضیح دادیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    حتما تابه‌حال وصف سواحل زیبای بدروم در ترکیه را شنیده‌اید. آیا چیزی درباره اماکن تاریخی این شهر نیز می‌دانید؟ موزه باستان شناسی زیر آب بدروم (Bodrum Museum of Underwater Archaeology)، یکی از مشهورترین جاذبه ‌های توریستی بدروم در استان موغلا به شمار می‌رود. در این موزه با تاریخچه نیروی دریایی ترکیه آشنا می‌شوید و انواع تجهیزات دریانوردی و بقایای کشتی‌های قدیمی را مشاهده می‌کنید. در سفر به بدروم، بازدید از این مکان شگفت‌انگیز را از یاد نبرید.

    اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره تاریخچه نیروی دریایی ترکیه کسب کنید و با شگفتی‌های موزه دریایی بدروم بیشتر آشنا شوید، حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

    آشنایی با موزه باستان شناسی زیر آب بدروم و تاریخچه آن

    موزه باستان شناسی زیر آب بدروم که با نام موزه دریایی بدروم نیز شناخته می‌شود، در سال 1964 میلادی در داخل محوطه قلعه بدروم، در مکانی به وسعت 33000 متر ساخته شد. در این موزه کلیه ابزارآلات مربوط به دریانوردی به همراه تعدادی از کشتی‌های قدیمی و بقایای آن‌ها به نمایش گذاشته شده است؛ همچنین جواهرات، نقشه‌ها و مدارکی که اغلب از زیر آب کشف شده‌اند نیز در موزه دریایی بدورم به نمایش درآمده‌اند. برخی از این اشیا بیش از 3500 سال قدمت دارند.

    این موزه که از مهمترین جاهای دیدنی بدروم به‌شمار می‌آید، شامل 14 بخش نمایشگاهی است و هر بخش جذابیت خاص خود را دارد. نکته جالب توجه این است که موزه باستان‌شناسی زیر آب بدروم در سال 1995 موفق به کسب عنوان موزه سال اروپا شد.

    موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

    تصویری از موزه باستان شناسی زیر آب بدروم 

    داخل موزه دریایی بدروم چه چیزی در انتظار شما است؟

    داخل Bodrum Museum of Underwater Archaeology چه می‌گذرد؟ در همین بخش پاسخ این سوال را پیدا خواهید کرد. در ابتدای ورود به موزه با مجسمه بزرگ سازنده آن مواجه می‌شوید. موزه دریایی بدروم شامل 14 بخش از جمله سیاه چاله، برج آلمان، برج بریتانیا، برج مار، حمام ترکی، سالن شیشه‌ای، آکواریوم، کشتی‌های شکسته و اشیای قیمتی است.

    سالن شیشه‌ای یکی از منحصربه‌فردترین بخش‌های موزه دریایی بدروم است. این سالن که در سال 1986 به موزه اضافه شد، نورپردازی فوق‌العاده‌ای دارد. وجود نور کم و استفاده از تکنیک‌های نورپردازی، شکوه و زیبایی وسایل شیشه‌ای داخل سالن را به بهترین نحو به نمایش گذاشته است.

    بخش بعدی موزه که بیشترین بازدیدکننده را دارد، آکواریوم است. این آکواریوم داخل دیوار تعبیه شده و یک نمونه کوچک و جذاب از دنیای زیر آب به نمایش گذاشته است.

    در بخش‌های دیگر موزه دریایی بدروم شاهد کشتی‌های غول‌پیکر و شکسته هستیم. قدمت قدیمی‌ترین کشتی این موزه به قرن 14 برمی‌گردد. این کشتی جنگی در سال 1982 کشف شد و حدود ده سال طول کشید تا بقایای آن از عمق 52 متری دریا بیرون آورده شوند. گنجینه‌ها و اشیایی که به همراه کشتی‌ها از دل آب بیرون آمده‌اند نیز در گوشه‌ای از موزه خودنمایی می‌کنند. در بازدید از موزه باستان شناسی زیر آب بدروم با شگفتی‌های بسیاری مواجه خواهید شد.

    موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

    عکسی از موزه باستان شناسی زیر آب بدروم  

    آدرس و نحوه دسترسی به موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

    موزه باستان‌شناسی زیر آب بدروم در استان موغلا، شهر بدروم و محله چارشی واقع شده است. بدروم شهر کوچکی است و جاذبه‌های گردشگری آن بسیار مشهور هستند؛ ازاین‌رو برای دسترسی به آن‌ها با مشکل مواجه نخواهید شد. اگر برای رفتن  به موزه از ماشین شخصی یا اتومبیل کرایه‌ای استفاده کنید، به کمک نقشه‌های آنلاین تلفن همراه خود به راحتی مسیر را پیدا خواهید کرد. در غیر این صورت نیز می‌توانید سوار تاکسی یا اتوبوس‌های شهری شوید.

    موقعیت جغرافیایی موزه باستان شناسی زیر آب بدروم روی نقشه گوگل

    ساعت کاری و هزینه بلیط موزه دریایی در بدروم

    در حال حاضر این موزه همه روزه از ساعت 08:30 تا 17:00 به روی عموم مردم باز است؛ اما شما عزیزان می‌توانید ساعت کاری دقیق آن را پیش از بازدید از طریق سایت رسمی موزه باستان شناسی زیر آب بدروم مطلع شوید.

    کلیه افراد برای بازدید از موزه دریایی بدورم باید 25 لیر پرداخت کنند. توجه داشته باشید که هزینه بازدید از موزه و قلعه بدروم به صورت جداگانه محاسبه می‌شود. برای گشت‌وگذار در موزه و بازدید از بخش‌های مختلف آن به کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارید.

    اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی از هزینه سفر بدروم بدست آورید، مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

    بهترین زمان بازدید از موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

    موزه دریایی بدروم یک مکان سرپوشیده است که در کلیه فصل‌های سال می‌توانید بدون هیچ مشکلی از آن دیدن کنید؛ اما از آنجا که گردشگران فقط برای بازدید از یک جاذبه تاریخی به بدروم سفر نمی‌کنند، پس باید همه جوانب را در نظر بگیرید. تابستان‌ها بهترین زمان سفر به بدروم است؛ زیرا استفاده از تفریحات آبی و ساحلی در این فصل امکان‌پذیر است. اگر از ازدحام و شلوغی گریزان هستید و علاقه چندانی به تفریح در سواحل بدروم ندارید، فصل زمستان را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید.

    چه جاذبه‌هایی در اطراف موزه دریایی بدروم وجود دارد؟

    پس از بازدید از موزه باستان شناسی زیر آب بدروم می‌توانید به سراغ سایر جاذبه‌ها در اطراف این موزه بروید. در حقیقت این موزه بخشی از قلعه بدروم است؛‌ پس در درجه اول می‌توانید گشتی در قلعه بزنید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. آرامگاه هالیکارناسوس وموزه هنرهای زکی مورن نیز به ترتیب در فاصله‌های یک و چهار کیلومتری موزه دریایی بدروم قرار گرفته‌اند.

    اگر به بدورم سفر کردید، می‌توانید از مراکز خرید این شهر ساحلی هم دیدن کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر، پیشنهاد ما به شما این است که مطلب مرکز خرید اواسیس را مطالعه کنید.

    قلعه بدروم

    تصویری از قلعه بدروم

    حرف آخر؛ بازدید از موزه زیرآب در تور بدروم

    موزه باستان شناسی زیر آب بدروم که در قلعه بدروم واقع شده، یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌رود. اگر به تاریخ ترکیه علاقه‌مند هستید و از مشاهده بازمانده کشتی‌های قدیمی لذت می‌برید، در سفر به بدروم، بازدید از این موزه را از دست ندهید. شما می توانید بهترین تور بدروم را از آژانس مسافرتی مهرپرواز خریداری کنید و یک تعطیلات به یاد ماندنی برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

    سوالات متداول

    1. پربازدیدترین قسمت موزه باستان شناسی بدروم کدام بخش است؟

    محبوب‌ترین بخش در بین همه قسمت‌های موزه باستان شناسی زیر آب بدروم، آکواریوم آن است. تقریبا همه کسانی که از این موزه بازدید می‌کنند، دیدن آکواریوم آن را در اولویت قرار می‌دهند.

    2. هزینه بلیط موزه باستان شناسی زیر آب بدروم چه قدر است؟

    برای خرید بلیط بازدید از موزه باستان شناسی بدروم، باید نفری 25 لیر برای خرید بلیط هزینه کنید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW