021-88507190

بهترین زمان سفر به ویتنام

گردشگری مهرپرواز 24 دی ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
به طور کلی بهترین زمان سفر به ویتنام فصل‌هایی هستند که باران‌های موسمی کمتر شده و دمای هوا خیلی بالا یا خیلی پایین نباشد. این فصل‌ها را در این مقاله بخوانید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    کشور ویتنام را می‌توان در لیست سفر بسیاری از گردشگران دید. بیشتر گردشگران از نقاط مختلف جهان، دوست دارند به این کشور زیبا سفر کنند و از زیبایی‌های بی‌نظیر آن لذت ببرید. یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که قبل از هر سفر خارجی برای هر گردشگری مطرح است، وضعیت آب و هوای مقصد است. قبل از اینکه به سراغ بررسی آب و هوای چهار فصل این کشور زیبا برویم و با بهترین زمان سفر به ویتنام آشنا شویم، بهتر است با وضعیت کلی آن آشنا شویم. در ادامه درباه آب و هوای چهار فصل این کشور بیشتر صحبت می‌کنیم و بهترین فصل سفر به ویتنام را نیز به شما معرفی خواهیم کرد. 

    فصل بهار در ویتنام

    بیشتر ما ویتنام را با جنگل‌های سرسبز و سواحل گرم می‌شناسیم، اما نکته قابل توجه این است که آب و هوای این کشور در دو منطقه شمالی و جنوبی کمی تفاوت دارد. در مناطق شمالی دمای هوای سردتر است و حتی شاهد برف نیز هستیم، در حالی که جنوب خشک‌تر است.

    به صورت کلی ویتنام در بهار آب و هوای خنکی دارد و خبری از گرمای زیاد نیست. دمای هوا به صورت میانگین ۲۶ درجه سانتیگراد است و شاهد بارش‌های بهاری نیز هستیم. همین بارش‌ها باعث افزایش رطوبت هوا می‌شود. اگر در فصل بهار به ویتنام سفر کردید می‌توانید در سواحل شگفت‌انگیزی مانند خه من، هویی آن، سائو و اونگ لانگ به تفریحات آبی بپردازید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

    همچنین طبیعت ویتنام نیز در بهار بسیار زیبا و تماشایی می‌شود، به طوری که شکوفه‌های زیبای بهاری را می‌توان در مناطق مختلف دید و لذت برد. در هوای خنک این فصل در میان شکوفه‌های زیبا و طبیعت سرسبز می‌توانید به گشت و گذار در طبیعت بپردازید‌. همچنین قایق‌سواری بر روی رودخانه سرسبز مکونگ در بهار بسیار هیجان‌انگیز است. در این فصل، جشنواره‌های ملی و مذهبی مشهوری نیز برگزار می‌شود که اگر به شرکت در فستیوال علاقه دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم جشنواره‌های بهاری ویتنام را از دست ندهید.

    بهترین زمان سفر به ویتنام

    عکسی از ویتنام در فصل بهار

    فصل تابستان در ویتنام

     آب و هوای ویتنام در تابستان در گرم‌ترین حالت خود قرار داد و بارش باران نیز کمتر از فصل‌های دیگر است. در این فصل مسافران به صورت میانگین دمای ۳۵ درجه سانتیگراد را تجربه می‌کنند و هوا هنوز رطوبت دارد. اگر از گرما فراری نیستید، در تابستان به ویتنام بروید و علاوه بر تفریحات آبی، از دیدنی ترین شهرهای ویتنام و اماکن تاریخی نیز دیدن کنید. به عنوان مثال، معبد کائو در این فصل بسیار دیدنی است. 

    همچنین جشنواره‌های جذابی نیز در این فصل برگزار می‌شود که شرکت در آن‌ها می‌تواند یک تجربه جذاب باشد. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جشنواره روز ارواح سرگردان اشاره کرد که یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین فستیوال‌های مذهبی مردم ویتنام است و در مرداد ماه برگزار می‌شود.

    فصل پاییز در ویتنام

    از نظر بیشتر گردشگران خارجی پاییز بهترین زمان سفر به ویتنام است. در این فصل آب و هوای بیشتر مناطق ویتنام در بهترین حالت خود قرار دارد و گردشگران می‌توانند در طبیعتی با هوای دلپذیر قدم بزنند و از سفر خود لذت ببرند. در پاییز ویتنام می‌توانید به سراغ جاذبه‌های گردشگری و طبیعی بروید و از تماشای برگ‌های پاییزی هم لذت ببرید.

    یکی از مناطقی که بهتر است در فصل پاییز پاییز ویتنام به آنجا سر بزنید، سا پا در استان لائوکای است که تراس‌های برنج‌‌کاری‌ شده دارد. این مکان به دلیل نزدیکی به جنگل‌های انبوه بامبو، محیطی تماشایی دارد. همچنین توصیه می‌کنیم اگر در این فصل به ویتنام سفر کردید به دالات، حفاظتگاه طبیعی پو لونگ و هانوی نیز سر بزنید.

    فصل زمستان در ویتنام

    برای اینکه به این سوال پاسخ دهید که بهترین زمان سفر به ویتنام چه فصلی است، باید آب و هوای ویتنام در زمستان را نیز بررسی کنیم. این فصل نسبت به دیگر فصل‌ها هوای خنک‌تری دارد و دمای آن به طور میانگین بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد است. همچنین رطوبت هوا هم به صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. در این فصل، اگر قصد سفر به مناطق کوهستانی ویتنام را دارید، حتما لباس گرم همراه خود داشته باشید.

    از جمله مکان‌هایی که پیشنهاد می‌کنیم در زمستان حتما به آن‌ها سر بزنید خلیج‌ ها لانگ در دلتای رود سرخ است. در این مکان در یک محیط زیبا قدم بزنید و یا از قایق‌سواری هم لذت ببرید. همچنین در این فصل کمپینگ در غار سون دونگ را که یک جاذبه شگفت‌انگیز است، از دست ندهید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که در فصل زمستان به مناطق مرکزی ویتنام نروید؛ چراکه ممکن است گرفتار طوفان شوید.

    سفر به ویتنام در زمستان

    تصویری از ویتنام در فصل زمستان

    بهترین زمان سفر به ویتنام 

    تعیین بهترین زمان سفر به ویتنام به چند عامل مهم بستگی دارد. از جمله این عوامل این است که هدف شما از این سفر چیست؟ به چه نوع تفریحات و آب و هوایی علاقه دارید؟ می‌خواهید به کدام منطقه ویتنام سفر کنید؟ به صورت کلی فصل تابستان در این کشور شلوغ است و به همین دلیل گرانترین زمان سفر به ویتنام محسوب می‌شود. زیرا در این زمان هم تفریحات زیادی وجود دارد و هم چند فستیوال خوب برگزار می‌شود.

    البته به اعتقاد برخی از گردشگران، زمستان را هم می‌توان بهترین فصل سفر به ویتنام نامید. در این فصل شهرهای هانوی و هوشی مین بسیار دیدنی هستند و همچنین جشنواره معروف تت در زمستان برگزار می‌شود. این جشنواره یک تجربه فراموش‌نشدنی است‌.

    از نظر شما بهترین زمان سفر به ویتنام چه فصلی است؟

    در این مطلب با بهترین زمان سفر به ویتنام آشنا شدیم، در پایان بهتر است یادآوری کنیم که مناطق مختلف ویتنام در هر فصلی، آب و هوای متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. به عنوان مثال، هانوی و مناطق شمالی ویتنام، از اردیبهشت تا مهر هوای گرم و مرطوب دارند. مرکز ویتنام در تابستان آب و هوای گرم و خشکی دارد و جنوب در برخی ماه‌ها گرم و خشک و در ماه‌های دیگر گرم و مرطوب است. بنابراین با توجه به وضعیت آب و هوای مناطق مختلف ویتنام، تعیین هدف و بودجه خود از سفر و توجه به اینکه به کدام نوع جاذبه گردشگری علاقه دارید، می‌توانید زمان مناسب سفر به این کشور را برای خرید تور ویتنام و بازدید از این منطقه توریستی مشخص کنید.

    سوالات متداول 

    1. بهترین زمان سفر به ویتنام چه زمانی است؟

    به طور کلی، بهار و پاییز بهترین زمان‌های سفر به ویتنام شناخته می‌شوند. در این دو فصل، هوا معتدل است، باران کمتری می‌بارد و دمای ملایم و خنک حاکم است. در ویتنام از نوامبر تا آوریل (بهار) و از سپتامبر تا دسامبر (پاییز) در نظر گرفته می‌شود.

    2. آیا باران‌های موسمی در ویتنام تاثیری بر بهترین زمان سفر دارد؟

    باران موسمی در ویتنام تاثیر زیادی بر بهترین زمان سفر دارد. موسم باران در ویتنام از مه تا اکتبر است و بیشترین بارش‌ها در تابستان، به ویژه در ماه‌های ژوئن تا آگوست رخ می‌دهد. در این ماه‌ها، باران‌ها ممکن است بسیار شدید و پراکنده باشند که ممکن است تجربه سفر را تحت‌تاثیر قرار دهد. بنابراین، اگر می‌خواهید از بهترین آب و هوا برخوردار شوید، بهار یا پاییز را برای سفر به ویتنام در نظر بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW