021-88507190

بهترین زمان سفر به بدروم

گردشگری مهرپرواز 24 دی ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر می‌خواهید بهترین زمان سفر به بدروم را بدانید لازم است از آب و هوای این منطقه در 4 فصل سال مطلع باشید. اگر سرما را دوست دارید، زمستان هم برای سفر مناسب است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

     بدروم یک شهر بندری در جنوب غربی کشور ترکیه است که یک مقصد توریستی جذاب برای گردشگران خارجی محسوب می‌شود. این شهر جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به بناها و ساختمان‌های تاریخی، باغ‌ها و ساحل‌های زیبا اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های مهم بدروم که بر جذابیت آن افزوده، آب و هوای خوب این شهر در برخی فصل‌هاست. به صورت کلی، بدروم اقلیمی مدیترانه‌ای دارد و تابستان‌های آن گرم و زمستان‌های آن معتدل و کمی سرد است. البته در بهار و پاییز می‌توانید هوای دلچسبی را تجربه کنید. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های فصل‌های مختلف این شهر آشنا خواهیم شد و بهترین زمان سفر به بدروم را بررسی خواهیم کرد.

    آب و هوای بدروم در فصل بهار 

    برای اینکه بتوانیم بهترین زمان سفر به بدروم را تعیین کنیم، ابتدا بهتر است آب و هوای هر کدام از فصل‌های سال را به صورت جداگانه بررسی کنیم. بهار در بدروم شامل ماه‌های مارس تا می می‌شود و آب و هوای معتدل و دلچسبی دارد. در این فصل می‌توانید علاوه بر هوای دلپذیر، از شکوفه‌های زیبای بهاری نیز لذت ببرید. البته هر چقدر به اواخر فصل بهار نزدیک می‌شویم، هوای این شهر گرم‌تر می‌شود و حال و هوای تابستان را به خود می‌گیرد.

    اگر بخواهیم آب و هوای بدروم در بهار را به صورت کلی بررسی کنیم، میانگین دما بین ۱۷ تا ۲۹ درجه سانتیگراد است و میزان بارش باران در این فصل سال بسیار کم است؛ شاید در کل فصل بهار حدود ۳ تا ۴ روز باران ببارد. از جاذبه‌های این فصل بدروم می‌توان به طبیعت سرسبز، تفریحات آبی و فستیوال‌های بهاری اشاره کرد. با این وجود، ازدحام گردشگران در فصل بهار خیلی زیاد نیست و اگر شما به شلوغی علاقه ندارید، این فصل خلوت‌تر از تابستان است.

    بهترین زمان سفر به بدروم ترکیه

    عکسی از بدروم در بهار

    آب و هوای بدروم در فصل تابستان

    آب و هوای بدروم در فصل تابستان گرم و کمی خشک است و گرمترین دما را در این زمان می‌توانید تجربه کنید. با این وجود، فصل تابستان را می‌توان شلوغ‌ترین فصل سفر به بدروم نامید. در این فصل میزان گردشگران تقریبا دو برابر بیشتر از فصل بهار است. البته از آن‌جایی که تابستان فصل داغ گردشگری در بدروم محسوب می‌شود، باید منتظر افزایش قیمت هتل‌ها و پروازها باشید. از جمله تفریحات این فصل می‌توان به تفریحات دریایی، گشت‌های شبانه و کنسرت‌های ساحلی اشاره کرد. 

    از دیگر ویژگی‌های فصل تابستان در این شهر می‌توان به بارش کم باران اشاره کرد. شاید کمترین میزان بارش در تابستان اتفاق بیفتد و همین موضوع در کنار گرمی هوا باعث می‌شود که مسافران به راحتی بتوانند از تفریحات آبی استفاده یا از موزه باستان شناسی زیر آب بدروم بازدید کنند. همچنین چند فستیوال مهم در این فصل برگزار می‌شود. اگر نگران هزینه‌ها نیستید و در شلوغی جمعیت و گرمای هوای اذیت نمی‌شوید، در تابستان به بدروم بروید و از برنامه‌های متنوع آن لذت ببرید‌.

    آب و هوای بدروم در فصل پاییز 

    پاییز یکی از فصل‌های خنک در بدروم است که هرچقدر به اواخر آن نزدیک شویم، دمای هوا کاهش می‌یابد و سردتر می‌شود. دمای هوا در این فصل به صورت میانگین، در کمترین حالت ۳ درجه و در بیشترین حالت ۲۰ درجه است. میزان بارش در پاییز افزایش می‌یابد، بنابراین می‌توان گفت بدروم در این فصل آب و هوای معتدل و مرطوبی دارد و امکان استفاده از تفریحات آبی نسبت به تابستان کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.

     به صورت کلی، پاییز از فصل‌های کم گردشگر بدروم محسوب می‌شود و مسافران کمی به این شهر سفر می‌کنند. بنابراین اگر دنبال یک سفر اقتصادی به بدروم هستید، گشت و گذار در هوای خنک پاییزی را دوست دارید، تفریحات آبی اهمیت زیادی برای شما ندارد و از اقامت در بهترین هتل های بدروم هم لذت می‌برید، این فصل بهترین انتخاب برای شما است. 

    آب و هوای بدروم در فصل زمستان 

    فصل زمستان را می‌توان سردترین فصل سال در بدروم نامید. در این فصل دمای هوا به پایین‌ترین حد ممکن می‌رسد و برای افرادی که از هوای سرد فراری هستند، زمان مناسبی برای سفر به بدروم نیست. دمای این شهر در زمستان به‌طور میانگین بین ۲ تا ۱۵ درجه سانتیگراد است. همچنین میزان بارش باران در فصل زمستان نسبت به بقیه فصل‌ها بیشتر است و به صورت میانگین ۱۰ روز از زمستان را شاهد بارش باران و برف هستیم.

     نکته قابل توجه درباره رفتن به بدروم در این فصل، قیمت پایین هزینه‌های سفر است. از آنجایی که به دلیل هوای سرد و نبود تفریحات آبی گردشگران زیادی در زمستان به این شهر نمی‌روند، هزینه‌هایی نظیر رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما به صورت چشمگیری پایین هستند. بنابراین اگر می‌خواهید با کمترین هزینه به بدروم بروید و به شلوغی علاقه ندارید، زمستان انتخاب مناسب‌تری برای شما است.

    سفر به بدروم در زمستان

    عکسی از بدروم در زمستان

    بهترین فصل سفر به بدروم

    تا به اینجا درباره آب و هوای بدروم در چهار فصل سال صحبت کردیم و با ویژگی هر کدام از آن‌ها آشنا شدیم. اگر هنوز هم به دنبال پیدا کردن بهترین زمان سفر به بدروم هستید، بهتر است ابتدا هدف و انگیزه خود را از این سفر تعیین کنید و بعضی عوامل را هم در نظر بگیرید. همانطور که اشاره کردیم، بدروم در بهار سرسبز و خنک، در تابستان گرم و شلوغ، در پاییز کمی سرد و زیبا و در زمستان سرد، خلوت و ارزان است.

     برای اینکه تعیین کنید کدام یک از این موارد برای شما مناسب‌تر هستند، ابتدا بودجه خود را در نظر بگیرید و سپس بررسی کنید که آیا به هوای سرد علاقه دارید یا گرم. نکته بعدی که باید در نظر بگیرید شلوغی و خلوت بودن محیط است. اگر در محیط شلوغ اذیت می‌شوید پس بهار و بخصوص تابستان به بدروم نروید. 

    بهترین زمان سفر به بدروم برای تفریحات آبی

    اگر یکی از اهداف مهم شما در سفر به بدروم استفاده از تفریحات آبی این شهر است، یا در تردید هستید که مارماریس بهتر است یا بدروم، باید بگوییم که هر کدام را انتخاب کنید، بهترین حالت این است که در فصل‌های گرم و معتدل به این شهر بروید. زیرا با توجه به توضیحاتی که دادیم، فصل‌های بهار و تابستان برای این نوع تفریحات بهترین انتخاب هستند و زمستان و پاییز گزینه خوبی نیستند. البته قبلا هم اشاره کردیم که در دو فصل بهار و تابستان هزینه هتل و بلیط هواپیما بیشتر از پاییز و زمستان است، بنابراین با بودجه کافی به بدروم بروید.

    سخن پایانی 

    در این مقاله بهترین زمان سفر به بدروم را با توجه به آب و هوای فصل‌های سال و امکان استفاده از تفریحات آبی بررسی کردیم. البته قبل از انتخاب زمان سفر باید عوامل دیگری نظیر هزینه سفر و زمان برگزاری فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف را هم در نظر بگیریم. گاهی زمان برگزاری این فستیوال‌ها برای تعیین زمان سفر مهم هستند. از آنجایی که در این شهر انواع جشنواره‌های بین‌المللی، مذهبی و ملی برگزار می‌شود، برخی از مسافران حتما قبل از خرید بلیط تور بدروم، به زمان فستیوال مورد علاقه خود توجه می‌کنند. در پایان فراموش نکنید بهترین فصل سفر به بدروم به اهداف و علایق شما بستگی دارد.

    سوالات متداول

    1. بهترین زمان برای سفر به بدروم چه زمانی است؟

    بهترین زمان برای سفر به بدروم بهار و تابستان است. در این فصول، بدروم آب و هوای ملایمی دارد و ساحل‌ها، جاذبه‌های گردشگری و فعالیت‌های دریایی برای گردشگران در بهترین شرایط‌‌اند. ماه مه تا ماه سپتامبر معمولا بهترین زمان برای لذت ‌بردن از زیبایی‌های بدروم است.

    2. آیا ممکن است در ماه‌های سرد به بدروم سفر کرد؟

    در این دوره‌ها آب و هوا کمی سردتر است و بسیاری از فعالیت‌های دریایی و ساحلی به حالت تعلیق درمی‌آیند. از اکتبر تا آوریل، تعداد گردشگران کاهش می‌یابد و برخی از امکانات ساحلی ممکن است بسته یا محدود شوند. اگر از جذابیت‌های تاریخی، معماری باستانی یا فعالیت‌های فرهنگی لذت می‌برید، ممکن است در این دوره‌ها هم از سفر به بدروم لذت ببرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW