021-88507190

جاهای دیدنی بدروم

گردشگری مهرپرواز 02 بهمن ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
جاهای دیدنی بدروم گردشگران زیادی را هر ساله به ترکیه می‌کشاند. اماکن تاریخی، مراکز تفریحی و سواحل بدروم در این مقاله بررسی شده‌اند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    با آنکه بدروم شبه جزیره‌ای کوچک محسوب می‌شود اما همه آنچه برای تفریح و سرگرمی نیاز دارید را در خود جا داده است. این شهر کوچک یکی از استراحتگاه‌های معروف در ترکیه به حساب می‌آید که طیف وسیعی از تفریحات، از لوکس‌ترین‌ها تا اقتصادی را شامل می‌شوند. در این مقاله شما را با جاهای دیدنی بدروم آشنا خواهیم کرد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما تا انتهای مقاله در مهرپرواز همراه شوید.

    موزه باستان شناسی زیر آب

    قلعه بدروم یکی از اصلی‌ترین نمادهای شهر بدروم است. در این موزه‌ای باستان‌شناسی قرار دارد که به موزه باستان‌شناسی زیر آب بدروم شناخته می‌شود. این موزه در سال 1964 تاسیس شد و هدف از تاسیس آن به نمایش گذاشتن مصنوعات زیر آب و تاریخ شهر باستانی هالیکارناسوس بوده است.

    این موزه 14 سالن نمایشگاهی دارد که شامل ابزارهای متعددی است که در دریا بوده‌اند یا بعدا در حفاری کف دریا پیدا شده‌اند. اگر به موزه باستان‌شناسی زیر آب سر زدید، حتما نمایشگاه پرنسس کاریان را ببینید و تماشای آن را از دست ندهید. این نمایشگاه اطلاعاتی را از زنی ارائه می‌دهد که 2400 سال پیش زندگی می‌کرد و تابوت او تا 1989 پنهان بود. این تابوت بعد از حفاری‌ها کشف می‌شود و اشیای عتیقه همراه آن، در نمایشگاه در معرض دید قرار می‌گیرد.

    موزه باستان شناسی زیر آب از جاهای دیدنی بدروم

    عکسی از موزه باستان شناسی زیر آب

    مرکز خرید اواسیس

    اگر به خرید علاقه دارید، مرکز خرید اواسیس بدروم یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی بدروم برای شما خواهد بود. این مرکز خرید در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع و با 239 فروشگاه تاسیس شده است. شما می‌توانید در این پاساژ، علاوه‌بر خرید به تفریح هم بپردازید. انواع برند از نایک تا ال سی وایکیکی و آدیداس در مرکز خرید اواسیس را پیدا کرد.

    مرکز خرید اواسیس بدروم

    تصویری از مرکز خرید اواسیس

    سواحل بدروم

    نمی‌توان از جاهای دیدنی بدروم در ترکیه حرف زد و از سواحل آن صرف نظر کرد. اگر دوست دارید روزها در ساحل شنی قدم بزنید یا غروب را در آن تماشا کنید، سواحل زیر را از دست ندهید:

     ساحل شتر

    ساحل شتر یکی از دیدنی‌ترین سواحل بدروم است که به خاطر تعدد شتر در آن، به ساحل شتر شهرت دارد. این ساحل هر امکانات تفریحی که مدنظر داشته باشید را در خود جا داده است؛ از تفریحات آبی تا کافه و رستوران مخصوص استراحت خانواده. برای رسیدن به ساحل شتر باید حدود 14 کیلومتر از بدروم دور شوید.

     ساحل بیتز

    ساحل بیتز نسبت به ساحل شتر به بدروم نزدیک‌تر است. این ساحل با منظره درختان میوه و باغ‌های زیتون، بسیار زیبا و چشم‌نواز است. شما می‌توانید در ساحل بیتز از انواع تفریحات آبی لذت ببرید. در عین‌حال، این ساحل به انواع کافه و رستوران مجهز است تا اگر خواستید، از طعم غذاهای ترکی یا انواع غذاهای بین‌المللی لذت ببرید.

    ساحل یاهسی

    ساحل یاهسی یکی از تمیزترین سواحل بدروم است. آب کم‌عمق و ساحل تمیز، از یاهسی منطقه‌ای ایده‌آل برای شنا ساخته است. شما می‌توانید در این ساحل به شنا و انواع تفریحات آبی بپردازید.

    ساحل یاهسی از جاهای دیدنی در بدروم

    تصویری از ساحل یاهسی

    سایر سواحل بدروم

    از سایر سواحل بدروم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • ساحل کیسبوکو
    • ساحل تونا
    • ساحل گوموشلوک
    • ساحل آکیارلار
    • ساحل کرجی
    • ساحل هورما

    لازمه قدم زدن در سواحل بدروم البته این است که بهترین زمان سفر به بدروم را انتخاب کنید؛ به این معنا که در فصول سرد سال به این شهر سفر نکنید.

     آرامگاه هالیکارناسوس

    بدروم سابقه تاریخی طولانی دارد. این شهر دو هزار سال پیش، هالیکارناسوس نامیده می‌شد و در همان دوران باستان و همزمان با حکومت هخامنشی، اداره این شهر به آرتمیس و همسرش، مارولوس سپرده شده بود. پس از مرگ مازولوس، آرتمیس دستور داد تا آرامگاهی باشکوه برای او بسازند و این آرامگاه، امروزه یکی از عجایب هفتگانه جهان و از دیدنی‌ترین اماکن تاریخی ترکیه محسوب می‌شود.

     آرامگاه هالیکارناسوس از جاهای دیدنی بدروم

    عکسی از آرامگاه هالیکارناسوس

    جزیره خرگوش

    جزیره خرگوش یکی از زیباترین اماکن دیدنی بدروم محسوب می‌شود. این جزیره در منطقه گوموشلوک واقع شده است و در واقع نوعی منطقه حفاظت‌شده طبیعی به حساب می‌آید. شما می‌توانید در ساحل این جزیره خرگوش‌های زیبایی را تماشا کنید که جست و خیز می‌کنند.

     جزیره خرگوش از مکان های گردشگری در بدروم

    عکسی از جزیره خرگوش

     قلعه سنت پیتر بدروم

    قلعه سنت پیتر بدروم حدود 600 سال پیش و در زمان سلطنت سلجوقیان بنا شد. این قلعه قدیمی ابتدا برای محافظت از شهر ساخته شده بود و بعدتر به‌عنوان زندان مورد استفاده قرار گرفت. البته امروزه این قلعه به موزه تبدیل شده است تا بتوانید آثار تاریخی این شهر را در آن مشاهده کنید.

     قلعه سنت پیتر بدروم از بهترین جاهای دیدنی بدروم

    تصویری از قلعه سنت پیتر 

    موزه هنرهای زکی مورن

    زکی مورن یکی از خوانندگان و موزیسین‌های برجسته ترکیه در دهه‌های اخیر بوده است. او بیش از 20 سال پیش از دنیا رفت و منزل او در بدروم، به موزه‌ای برای نمایش وجوه زندگی شخصی این هنرمند مشهور تبدیل شد. خانه موزه زکی مورن، برای علاقه‌مندان به هنر و این هنرمند معروف، مکانی محبوب و دیدنی است.

    موزه هنرهای زکی مورن بدورم

    عکسی از موزه هنرهای زکی مورن

    دروازه میندوس

    از آنجایی که بدروم و شهرهای حاشیه‌ دریای مدیترانه دروازه حکومت باستانی ایران و مرز با یونان محسوب می‌شدند، قلعه‌ها و بناهای بسیاری برای حفاظت از شهر را در خود جا داده‌اند. دروازه میندوس یکی از این آثار تاریخی ارزشمند است که توسط ماسول، همسر آرتمیس برای حفاظت از شهر ساخته شد. امروزه بقایای این دروازه در بدروم در دسترس قرار دارد و علاقه‌مندان به تاریخ می‌توانند از این جای دیدنی بدروم بازدید کنند.

    مرکز خرید میدتاون

    مرکز خرید میدتاون یکی از مراکز خرید بدروم است که می‌توانید برای خرید سوغات و لباس و کفش به آن سر بزنید. این مرکز خرید علاوه‌بر داشتن فروشگاه‌های نماینده برندهای مختلف، به فودکورت، شهربازی و سینما 5بعدی هم مجهز است. خلاصه که می‌توانید در این مرکز خرید حسابی خوش بگذرانید.

    مرکز خرید میدتاون از جاهای دیدنی بدروم

    عکسی از مرکز خرید میدتاون

    آمفی تئاتر بدروم

    آمفی تئاترها یکی از مظاهر معماری یونان و روم باستان هستند. نکته جالب اینکه یکی از این آمفی تئاترها در بدروم واقع شده است. این آمفی تئاتر 1600 سال قدمت دارد و به خاطر جنس سنگی بنا، همچنان پابرجا مانده است. توصیه می‌کنیم که حتما در سفر به بدروم به آمفی تئاتر آن سر بزنید.

    آمفی تئاتر بدروم

    تصویری از آمفی تئاتر بدروم

    ویرانه های باستانی پداسا

    همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، بدروم ویرانه‌ها و آثار باستانی زیادی را در خود جا داده است. پداسا یکی از این ویرانه‌های باستانی و از زیباترین مناظری است که با تلفیق تاریخ و طبیعت، می‌تواند حسابی شگفت‌زده‌تان کند.

    ویرانه های باستانی پداسا از جاهای دیدنی در بدروم

    تصویری از ویرانه‌های باستانی پداسا

    آسیاب های بادی بدروم

    آسیاب‌های بادی از دیگر آثار تاریخی به جا مانده از دوران قرون وسطی هستند که در بدروم واقع شده‌اند. این مکان از بسیاری از مناطق بدروم قابل مشاهده است و می‌توان از دیدن آن‌ها لذت برد. قدمت این آسیاب‌ها به دو قرن پیش برمی‌گردد و برای آسیاب کردن گندم مورد استفاده قرار می‌گرفتند. امروزه اگرچه بازدید از آن‌ها برای عموم گردشگران آزاد است، اما حصارکشی دور این آثار تاریخی، اجازه بازدید مستقیم از آن را به گردشگران نخواهد داد.

    آسیاب های بادی بدروم

    عکسی از آسیاب‌های بادی بدروم

    بازدید از جاهای دیدنی بدروم با تور

    بدروم یکی از شهرهایی است که نباید فریب اندازه کوچک آن را خورد؛ چراکه جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی و مراکز تفریحی بسیار زیادی سرتاسر آن قرار گرفته‌اند. بازدید از این مناطق کار یکی دو روز نیس و لازم است زمان قابل توجهی را در این شهر بگذرانید. اگر با خواندن این مقاله مشتاق شدید تا به جاهای دیدنی بدروم سر بزنید و از این شهر زیبا بازدید کنید، ما شما را راهنمایی خواهیم کرد تا بهترین تور بدروم را در بهترین زمان ممکن با خدمات عالی و قیمت مناسب رزرو کنید.ما در کنار شما هستیم تا از اقامتی خاطره‌انگیز در شهر مقصد لذت ببرید.

    سوالات متداول

    1. در بدروم ترکیه چه جاذبه‌های دیدنی معروفی وجود دارد؟

    بدروم یک شهر تاریخی و ساحلی در ترکیه است که با جاذبه‌های گردشگری فراوان شناخته می‌شود. برخی از مکان‌های دیدنی مهم در این شهر شامل قلعه بدروم، معبد هراکلس، موزه زیردریایی بدروم، ساحل کیزیلیک و بازار پازار در شهر قدیمی بدروم می‌باشند.

    2. آیا بدروم امکانات گردشگری و خدمات رفاهی خوبی دارد؟

    بله، بدروم به عنوان یک مقصد گردشگری معتبر دارای امکانات زیادی برای راحتی و لذت بردن بازدیدکنندگان است. هتل‌های لوکس، رستوران‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌های محلی و بزرگ و فعالیت‌های تفریحی مثل شنا، غواصی، گردش‌های قایقی و شب‌های تفریحی در کلوپ‌ها به مسافران ارائه می‌شوند. این امکانات به همراه زیبایی‌های طبیعی و تاریخی بدروم، آن را به یک مقصد گردشگری جذاب و شگفت‌انگیز تبدیل کرده‌اند.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW