021-88507190

تفریحات ازمیر ترکیه

گردشگری مهرپرواز 08 اسفند ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
تفریحات ازمیر یکی از مهمترین دلایل سفر گردشگران به این شهر است. این تفریحات به جز خرید و بازدید از جاذبه‌ها مواردی را شامل می‌شود که در این مطلب بررسی شده‌اند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بناهای تاریخی دیدنی، سواحل خیره‌کننده، بازارهای پرجنب‌وجوش، کافه‌ها و رستوران‌های دوست‌داشتنی و تفریحات ازمیر، همه در کنار هم ازمیر را به مکانی فوق‌العاده برای سفر تبدیل کرده‌اند. جای تعجب نیست که این شهر، یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی در ترکیه است و بازدیدکنندگانی از سراسر جهان برای تجربه شگفتی‌های آن به ازمیر می‌آیند. پس اگر شما هم تصمیم دارید سفری دلپذیری به این شهر داشته باشید، ادامه این مطلب را از دست ندهید، چرا که قصد داریم تعدادی از بهترین تفریحات ازمیر را به شما معرفی کنیم.

    تفریحات دریایی ازمیر

    قرار گرفتن ازمیر در کنار دریای اژه باعث شده تا تفریحات آبی هیحان‌انگیزی در این شهر انتظار شما را بکشند که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

    غواصی در تفریحات ازمیر

    ازمیر مقصدی عالی برای عاشقان غواصی است و هر ساله هزاران طرفدار دریا و غواصی را به تماشای شگفتی‌های زیر آب دعوت می‌کند. خوشبختانه مراکز غواصی مختلفی در ازمیر وجود دارند و شما می‌توانید با یک گروه آموزش‌دیده، برای کشف دنیای جالب زیر آب، به غواصی بروید. برخی از مراکز غواصی ازمیر عبارتند از:

    • مرکز غواصی فوچا
    • مجموعه غواصی افسوس
    • مرکز غواصی چشمه
    • کارابورون

    غواصی از تفریحات ازمیر ترکیه

    تصویری از غواصی در ازمیر

    موج سواری در آلاچاتی

    اگر به ازمیر سفر کردید، هرگز تجربه هیجان‌انگیز موج‌سواری در آلاچاتی، سومین منطقه معروف موج‌سواری در دنیا را از دست ندهید. فاصله ازمیر تا آلاچاتی حدود یک ساعت است، اما آب و هوای ازمیر ارزش طی‌کردن این مسیر و کشف این گوشه کوچک از بهشت ​​ترکیه را دارد؛ جایی که منطقه محبوب موج‌سواران محلی و اروپایی است،. چه آماتور باشید و چه حرفه‌ای، شرایط موج‌سواری در این منطقه، برای همه افراد مهیاست.

    قایق سواری در تفریحات ازمیر

    قایق‌سواری از جذاب‌ترین تفریحات ازمیر خصوصا در فصل تابستان است که می‌تواند هر مسافری را با یک سواری هیجان‌انگیز در امتداد خط ساحلی زیبای ازمیر، به وجد بیاورد. اگر به‌دنبال بهترین راه‌ برای گذراندن اوقاتی پر از سرگرمی و خنده با عزیزانتان هستید، پیشنهاد می‌کنیم در تورهای قایق‌سواری مختلفی که در ازمیر با قیمت و امکانات متنوع برگزار می‌شوند، شرکت کنید. در این تورها شما می‌توانید استراحت کنید، غرق در آرامش دریا شوید، آفتاب بگیرید، در آب‌های فیروزه‌ای شنا و لذت خوردن غذاهای محلی ترکیه را تجربه کنید.

    بازدید از سواحل در تفریحات ازمیر

    با اینکه دقیقا در خود ازمیر ساحلی وجود ندارد، اما سواحل زیبایی در اطراف آن برای گشت‌وگذار و تفریح وجود دارد. علاوه بر آب‌تنی در آب‌های زلال، آفتاب گرفتن و قدم زدن در ساحل، برخی تفریحات ساحلی ازمیر شامل موج‌سواری، کایت‌سواری و خوردن انواع خوراکی‌ها و غذاهای خوشمزه در کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی جذاب می‌شود. از جمله سواحل ازمیر می‌توان به این موراد اشاره کرد:

    • ساحل چشمه
    • ایلیکا
    • پاموکاک
    • آلتینکوم
    • پیرلانتا
    • ماوی کوی
    • فوکا

    ماهی‌گیری؛ از معروفترین تفریحات ازمیر

    اگر به ماهی‌گیری علاقه دارید، خبر خوب این است که در تور ازمیر، شرایط برایتان مهیا خواهد بود. جالب است بدانید که تورهای مختلفی برای ماهی‌گیری در ازمیر وجود دارند که چه حرفه‌ای باشید و چه آماتور، مناسب شما خواهند بود. با پیوستن به این تورها، می‌توانید هم از آرامش دریا بهره‌مند شوید و هم لذت ماهی‌گیری را تجربه کنید.

    به‌طور کلی، منطقه سفرحیصار سیجاجیک، فوچا، کارابورون و چشمه مکان‌های خوبی برای ماهی‌گیری هستند. از طرفی هم در دریای اژه، ماهی‌های زیاد و متنوعی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را شکار یا اگر دوست ندارید، بعد از اینکه به تورتان افتادند، دوباره در دریا رهایشان کنید.

    تفریحات ازمیر در زمستان

    درست است که ازمیر به‌دلیل موقعیت، آب ‌و هوای ازمیر و ده‌ها شهر ساحلی در کنار خود، به‌عنوان شهری ییلاقی شناخته می‌شود، اما در زمستان هم رنگ‌وبوی دیگری دارد و خالی از تفریحات نیست. در ادامه شما را با بهترین تفریحات ازمیر در زمستان آشنا می‌کنیم.

    اسکی‌سواری

    مرکز اسکی بوزداگ یک پیست اسکی بسیار معروف در منطقه اودمیش ازمیر است. این مرکز اسکی که در رشته‌کوه بوزداگ با ارتفاع 2 هزار و530 متر از سطح دریا قرار دارد، مقصدی عالی برای اسکی‌بازان و از هیجان‌انگیزترین تفریحات ازمیر در هر سطح مهارتی به شمار می‌رود.

    در پیست اسکی بوزداگ امکان تفریحاتی مانند اسکی و اسنوبورد و همین‌طور طیف وسیعی از امکانات و خدمات مانند تجهیزات اسکی و اسنوبورد، مربی آموزشی و محل اقامت برای لذت و راحتی بیشتر بازدیدکنندگان فراهم شده است.

    اسکی سواری از تفریحات ازمیر در زمستان

    تصویری از اسکی سواری در ازمیر

    حمام ترکی؛ از پرطرفدارترین تفریحات ازمیر

    از تجربیات لذت‌بخش و سرشار از آرامشی که می‌توانید در فصل زمستان، در ازمیر تجربه کنید، حمام‌های گرم و سنتی ترکی هستند. در این حمام‌ها شما می‌توانید از خدماتی مانند سونا، سالن بخار، شستشوی کامل بدن و در برخی از نمونه‌های مدرن‌تر آن، خدمات ماساژ و اسپا بهره‌مند شوید و برای ساعاتی کاملا ریلکس کنید.

    رفتن به چشمه آب گرم 

    ازمیر از چشمه‌های آب گرم متعددی بهره‌مند است که یکی از معروف‌ترین آن‌ها، در منطقه چشمه قرار دارد. چشمه‌های آب گرم منطقه چشمه در حدود 70 کیلومتری ازمیر واقع شده و بهترین مکان برای آب‌درمانی در یک روز سرد زمستانی در ازمیر است. در این چشمه‌ها، کنار خواص درمانی، تمام عضلات شما ریلکس می‌شوند و تا مدتی، احساس شادابی کامل خواهید داشت.

    چشمه های آب گرم از تفریحات ازمیر در زمستان

    عکسی از چشمه‌های آبگرم در ازمیر

    خریدکردن در مراکز خرید متنوع

    در حالی که ممکن است تصور کنید در شب‌های سرد زمستانی ازمیر، کار چندانی برای انجام‌دادن نیست، اما در اشتباهید. یکی از جذاب‌ترین تفریحات ازمیر ترکیه و به‌طور کلی تفریحات هر سفری، خریدکردن است. پیشنهاد می‌کنیم شب‌های زمستانی را به مراکز خرید ازمیر اختصاص دهید. مراکز خرید لوکس و متنوعی در ازمیر وجود دارند که می‌توانید هر چه که بخواهید، آن‌جا پیدا کنید. تعدادی از بهترین مراکز خرید ازمیر عبارتند از:

    • مرکز خرید اپتیموم اوت لت
    • مرکز خرید بورنوا
    • اوت لت سلوی
    • بازار معروف کمرالتی
    • مرکز آگورا ازمیر
    • مرکز خرید آسماچیتی
    • مدیا مارکت

    در این مراکز خرید می‌توانید از انواع برندهای ترکی و غیرترکی معتبر دنیا خرید کنید. همچنین اگر در زمان جشنواره‌ها به ازمیر سفر کنید، میم‌توانید از تخفیف‌های بی‌نظیر این برندها نیز بهره‌مند شوید.

    تفریحات شبانه ازمیر

    با غروب خورشید، شهر ازمیر حال‌وهوای دیگری به خود می‌گیرد. این شهر زنده و پرجنب‌وجوش، برای عاشقان شب‌زنده‌داری، سرگرمی‌های متنوعی فراهم می‌کند. اگر هنوز هم پس از یک روز تفریح و گشت‌وگذار، انرژی دارید و به‌دنبال مکانی برای پیاده‌روی هستید، مناطق آلسانچاک و کوناک، پذیرای شما خواهند بود. 

    از دیگر تفریحات شبانه ازمیر که حسابی شما را سر حال می‌آورند، کافه‌ها و بارهای بی‌نظیر این شهر است. کافه‌های ازمیر به‌دلیل محیط دلنشین و زیبا، بسیار معروف‌اند و شما می‌توانید در آن‌ها، طعم لذیذ قهوه ترکی، انواع نوشیدنی‌ و خوراکی‌های خوشمزه را بچشید. در بارهای ازمیر همچنین امکاناتی مانند موسیقی‌های زنده، رقص و شادی، کارائوکه و... در اختیار شما قرار می‌گیرند. برخی از کافه‌ها و بارهای محبوب ازمیر عبارتند از:

    1. بار کایلون؛ از قدیمی‌ترین بارهای ازمیر در منطقه آلسانچاک
    2. لا پورتا آلسانچاک مکانی فوق‌العاده برای صرف انواع غذاهای بین‌المللی و نوشیدنی در محیطی صمیمی
    3. بار کائوس؛ محلی برای طرفداران کارائوکه در آلسانچاک
    4. کافه دل موندو؛ از زیباترین نقاط آلسانچاک
    5. بار بایوس در محله آلسانچاک، مکانی برای بهترین اجراهای زنده در ازمیر
    6. بار بریز؛ محلی برای تماشای مناظر دیدنی شهر و آسمان شب ازمیر در کنار صرف انواع خوراکی و نوشیدنی دلپذیر در منطقه آکدنیز
    7. کلاب ان ولو؛ محبوب‌ترین کلاب شبانه در آلسانچاک
    8. آرنا ازمیر؛ محلی برای برگزاری کنسرت‌ها، جشنواره‌ها و رویدادهای سرگرم‌کننده در محله توران

    پاراگلایدر در تفریحات ازمیر

    به‌دنبال تفریحی هیجان‌انگیز و پر از ماجرا در ازمیر هستید؟ از محبوب‌ترین تفریحات شهر ازمیر ترکیه، پاراگلایدر است. این ورزش هوایی جذاب هم برای افراد مبتدی و هم حرفه‌ای در دسترس است و طی انجام آن، می‌توانید حس آزادی و آدرنالین را همزمان تجربه کنید. پاراگلایدر به شما این امکان را می‌دهد تا از بالا، نمایی شگفت‌انگیز از کوه‌ها، تپه‌ها، طبیعت رنگارنگ و همچنین دریای زلال و زیبای ازمیر را ببینید.

    تله کابین؛ از جذاب ترین تفریحات ازمیر

    تله‌ کابین یا تله‌ فریک ازمیر در خیابان ساکاریا، در منطقه بالکووا واقع شده است و مناظری باورنکردنی را از شهر و دریای اژه به نمایش می‌گذارد. این تله کابین شامل 20 کابین رنگارنگ است که هر کابین، حداکثر 8 نفر را در خود جای می‌دهد. با رفتن به تله فریک ازمیر، شما 3 دقیقه فرصت دارید تا از تماشای مناظر فوق‌العاده زیر پای خود لذت ببرید. در ضمن، در ابتدا و انتهای خط کابل، چندین کافه و رستوران برای استراحت وجود دارند.

    بازدید از ازمیر با اتوبوس های روباز توریستی

    یکی از خدمات جالبی که شهر ازمیر برای مسافران خود تدارک دیده، اتوبوس‌های روباز توریستی است. این اتوبوس‌ها معمولا شما را از هتل یا ورودی بندر کروز سوار می‌کنند و از همان موقع، تور گشت‌وگذار شهری آغاز می‌شود.

    در این تور، شما می‌توانید از خیابان‌ها، بناهای تاریخی، میادین، ساختمان‌ها و به‌طور کلی، ساختار تاریخی شهر دیدن کنید، در حالی که در این مدت اطلاعات این بناها، به زبان‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد.

    پس اگر جزو افرادی هستید که به فرهنگ و تاریخ علاقه‌مندید، هنگام پیش‌بینی هزینه های سفر به ازمیر، هزینه‌ای را که برای این تورهای شهری باید بپردازید، در نظر بگیرید. این اتوبوس‌ها فرصت بسیار خوبی برای آشنایی با تاریخ ازمیر هستند.

    دوچرخه سواری در ازمیر

    از لذت‌بخش‌ترین تفریحات ازمیر برای کشف قسمت‌های مختلف این شهر، دوچرخه‌سواری است. خوشبختانه، سیستم دوچرخه‌سواری باکیفیت و مسیرهای متنوع و زیبایی برای دوچرخه‌سواری در این شهر در نظر گرفته شده‌اند تا شما بتوانید به‌راحتی، در این مسیرها تردد کنید. با دوچرخه‌سواری در ازمیر، ضمن تفریحی شاد و سالم، از جاهای دیدنی ازمیر هم بازدید و لحظاتی شیرین را در طول سفر خود ثبت خواهید کرد.

    دوچرخه سواری از تفریحات ازمیر

    عکسی از دوچرخه‌سواری در ازمیر

    بازدید از مکان های تاریخی

    بدون شک، مهم‌ترین گزینه در لیست تفریحات ازمیر، بازدید از مکان‌های تاریخی این شهر خواهد بود. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه و مکانی مملو از مناظر تاریخی است که حکایت از امپراتوری‌های بزرگ گذشته دارد. از بازارهای تاریخی عثمانی گرفته تا شهرهای روم باستان، در این شهر، چیزهای زیادی برای کشف و بازدید وجود دارند. برخی از معروف‌ترین جاهای دیدنی ازمیر که حتما باید سری به آن‌ها بزنید، عبارتند از:

    • آگورا؛ موزه‌ای در فضای باز برای نمایش بقایای شهر باستانی اسمیرنا (نام سابق ازمیر) 
    • بازار تاریخی کمرالتی؛ پر از مغازه‌های رنگارنگ، خیابان‌های فرعی باریک، فروشگاه‌های سوغاتی، قهوه‌خانه و...
    • آسانسور؛ تجربه‌ای متفاوت برای تماشای منظره پانورامایی از شهر دیدنی ازمیر
    • برج ساعت؛ معروف‌ترین نماد شهر
    • میدان کوناک؛ میدان اصلی و تاریخی شهر ازمیر
    • پرگامون؛ یکی از میراث جهانی یونسکو و شامل ویرانه‌هایی از شهرهای یونان باستان
    • شهر افسوس؛ یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی ازمیر و از شهرهای یونان باستان
    • فواره تراجان؛ شکوه معماری و مجسمه‌سازی
    • معبد آرتمیس؛ از عجایب هفت‌گانه جهان قدیم
    • کتابخانه سلسوس؛ سومین کتابخانه بزرگ جهان در گذشته
    • مسجد حیصار کمرالتی؛ از قدیمی‌ترین بناهای مربوط به دوران عثمانی در ازمیر

    افسوس از مکان های تاریخی ازمیر

    تصویری از افسوس

      بازدید از موزه ها و گالری ها در تفریحات ازمیر

      تفریحات ازمیر شامل حال عاشقان فرهنگ و هنر هم می‌شود. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، می‌توانید از موزه‌ها و گالری‌های زیبای این شهر دیدن کنید. ما در ادامه تعدادی از بهترین موزه‌ها و گالری‌های ازمیر را به شما معرفی می‌کنیم.

      • مرکز هنری آرکاس
      • موزه کی
      • موزه آتاتورک
      • موزه هنر و تاریخ ازمیر
      • مرکز هنری احمد عدنان سیگون
      • موزه باستان‌شناسی ازمیر
      • موزه هنر و مجسمه‌سازی ازمیر
      • موزه قوم‌نگاری
      • گالری هنری سبا
      • گالری دیوژنز

      تجربه تفریحات ازمیر را از دست ندهید

      ازمیر علاوه بر اینکه شهری تاریخی است و بناهای به‌جامانده زیادی از گذشته دارد که تماشایی‌اند، برای سرگرمی و رفاه حال مسافران خود، تفریحات متنوع دیگری هم تدارک دیده است. با این اوصاف، در سفر به ازمیر، هرگز ناامید نخواهید شد و هر لحظه برایتان خاطره‌انگیز خواهد بود. ما در این مطلب تلاش کردیم تا بهترین تفریحات ازمیر، در سبک‌های مختلف را به شما معرفی کنیم تا قبل از سفر، بتوانید برای تمام ساعات خود، برنامه‌ریزی کنید. مثلا اگر تصمیم دارید برای تعطیلات عید با تور ازمیر کوش آداسی نوروز 1403 سفر کنید، این مطلب به دردتان خواهد خورد.

      شما هم اگر تفریح جذاب دیگری در ازمیر سراغ دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. در ضمن، فراموش نکنید که آژانس مهرپرواز، بهترین‌ تورها، با بهترین قیمت، هتل و امکانات را در اختیار شما می‌گذارد تا سفری فراموش‌نشدنی داشته باشید.

      سوالات متداول:

      1. چه تفریحاتی در ازمیر وجود دارد؟

      ازمیر یک شهر ساحلی زیباست که تفریحات مختلفی را ارائه می‌دهد. از جمله تفریحات معروف ازمیر می‌توان به ساحل‌های زیبا و شنی، امکانات ورزش‌های آبی مانند شنا و غواصی، تورهای قایقرانی و جت‌اسکی، پیاده‌روی در مناطق ساحلی، بازدید از بازارهای محلی و خرید از مغازه‌ها و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مانند قلعه‌ها و موزه‌ها اشاره کرد.

      2. چه مکان‌های دیدنی برای گردش در ازمیر وجود دارد؟

      در ازمیر، مکان‌های دیدنی زیادی وجود دارد که شامل قلعه کادیفه کاله، کاخ عدن و موزه ازمیر می‌شوند. همچنین بازارهای محلی مانند بازار کیپا و کارشی‌هانه و سایر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی نیز از علاقه‌مندان به گردش و بازدید از مکان‌های جذاب ازمیر میزبانی می‌کنند.

      مقالات پربازدید
      6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW