021-88507190

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول

بازدید و گشت و گذار در بازار بزرگ استانبول 

بازار بزرگ استانبول در برنامه های اکثر گردشگران است. این بازار عظیم بزرگترین بازار پوشیده ی جهان است. از آنجا که اندازه آن و تنوع کالاهای موجود باعث می شود که شما هر کالایی را که بخواهید از این بازار خریداری نمایید. این بازار جز معروف ترین بازارهای استانبول می باشد که شهرت جهانی دارد.

تاریخچه مختصری از بازار بزرگ استانبول

یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بازارهای پوشیده در جهان که مربوط به قرن 15 می باشد. بازار بزرگ 30 هزار و 700 متر مربع با بیش از 60 خیابان و کوچه و 4000 مغازه است. هسته اصلی بازار، İç Bedesten ، در سال 1461 توسط مفتح فاتح تکمیل شد. یک "بستر" به یک بازی داخلی با مغازه ها اطلاق می شود و چندین منطقه در بازار وجود دارد که از این نام به آنها اشاره شده است. با گذشت سال ها، Grand Bazaar در حال گسترش و تبدیل شدن به یک مجتمع و هزاران مغازه می باشد، که توسط کارخانه ها و کارگاه های بازرگانان معروف به "حنس" تشکیل شده است. بازار دقیقاً مانند یک هزارتوی غول پیکر با مساحت وسیع خود که شامل 4400 مغازه معتبر، 25000 پرسنل تمام وقت، 61 خیابان تحت پوشش، 18 دروازه است که به نقاط مختلف شهر، مساجد، فواره ها، 40 اقامتگاه و هتل باز می شود، به همان اندازه گذشته، سقف بلند آن پوشیده از گنبد است که صدها پنجره دارد. جای تعجب نیست که یکی از محبوب ترین مناطق خرید در جهان است. تعداد بازدید کنندگان روزانه در ماه های اوج تابستان به نیم میلیون نفر می رسد.  

بازار بزرگ استانبول

از بازار بزرگ استانبول چه چیز هایی می توانیم بخریم 

تلاش برای دیدن کل بازار بزرگ در یک بعد از ظهر کاری غیر واقعی است. با توجه به این نکته، بهتر است Grand Bazaar را با حوصله تجربه کنید. شما باید برای گشت و گذار از این بازار بزرگ وقت کافی داشته باشید وگرنه خرید خوبی را نمی توانید تجربه کنید. تنوع خرید و کالا ها در این بازار بالا می باشد و عجله ای خرید کردن از این بازار نمی تواند خرید خوبی برای شما باشد. ده ها فروشگاه در کنار یکدیگر محصولات مشابهی را به فروش می رسانند و باعث می شوند تا خرید و فروش مشتری مهم باشد. فروشگاه های Grand Bazaar هم کالاهای با کیفیت بالا و هم از نظر اقلام با کیفیت پایین تری ارائه می دهند. تنها چیزی که در این بازار به آن نیاز دارید صبر و حوصله می باشد تا بتوانید خرید خوبی را از بهترین فروشگاه های بازار بزرگ انجام دهید.

ثبت جهانی بازار بزرگ 

این بازار جز یکی از مکان های تاریخی می باشد و یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان نیز می باشد. این مکان در سال 1985 در لیست میراث جهانی قرار گرفته است که یک شاهکار انسانی می باشد که فرهنگ و معماری قدیم ترکیه را به نمایش گذاشته است.

دسترسی به بازار بزرگ یا گرند بازار استانبول 

برای دسترسی به بازار بزرگ استانبول شما باید به مرکز منطقه ی تاریخی استانبول یعنی منطقه ی فاتح بروید. برای اینکه به این منطقه بروید، می توانید از انوع وسایل نقلیه مثل، تاکسی، مترو، تراموا، اتوبوس استفاده نمایید. این بازار ورودی های بسیاری دارد اما محبوب ترین و شلوغ آن در کنار خیابان بایزید، کنار مسجد قرار دارد.

گرند بازار استانبول

ساعت کار گرند بازار استانبول به چه صورت می باشد

این مکان همه روزه به جز یکشنبه ها از ساعت 9 صبح تا 7 غروب باز می باشد. البته ساعت کار آن در ایام تعطیلات و جشن ها مذهبی متفاوت است و باید به طور دقیق آن را بررسی نمایید.

جاذبه های دیدنی اطراف بازار بزرگ استانبول

جاذبه های دیدین زیادی نزدیک این بازار تاریخی وجود دارد که می توانید از آن ها در تورهای استانبول دیدن نمایید که عبارتند از:

  • مسجد بایزید (Bayezid II Mosque) 
  • مسجد نوروسمانیه (Nuruosmaniye Mosque) 
  • باسیلیکا سیسترن (Basilica Cistern) 
  • مسجد سلطان احمد (Sultan Ahmed Mosque)
  • موزه ایا صوفیه (Hagia Sophia Museum)
  • کاخ موزه توپکاپی (Topkapi Palace Museum)

بازار بزرگ تاریخی استانبول ترکیه
مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات گردشگری، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل های استانبول و کلیه خدمات گردشگری در خدمت شما عزیزان می باشد. همچنین مهرپرواز برای نوروز 1403 نیز پکیج های ویژه ای در نظر دارد. شما می توانید همین حالا تورهای ترکیه نوروز 1403 را رزرو نمایید و یک سفر هیجان انگیز را در تعطیلات برای خود رقم بزنید.

شما همچنین می توانید از دیگر مراکز خرید استانبول دیدن نمایید:

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW