021-88507190

یکی از فرودگاه های نقش آفرین در صنعت گردشگری کشور ترکیه

اخبار آژانس مسافرتی مهرپرواز 31 تیر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
فرودگاه عدنان مندرس با موقعیت مکانی بسیار مناسب، یکی از اصلی ترین پایگاه های تردد گردشگران در شهرهای ساحلی دریای اژه به شمار می رود.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    امروز می خواهیم یکی از فرودگاه های موثر و نقش آفرین در صنعت گردشگری کشور ترکیه که در شهر ازمیر قرار گرفته است، را به شما معرفی کنیم، فرودگاه ازمیر (Izmir Airport) که با نام فرودگاه عدنان مندرس ازمیر (Adnan Menderes Havalimani) نیز شناخته می شود. این فرودگاه با موقعیت مکانی بسیار مناسب، یکی از اصلی ترین پایگاه های تردد گردشگران در شهرهای ساحلی دریای اژه به شمار می رود. امروز آژانس مسافرتی مهرپرواز اطلاعات کافی و لازم درباره این فرودگاه را در اختیار شما قرار می دهد. چنانچه مقصد سفر شما تور ازمیر و یا حتی تور شهرهای ساحلی دریای اژه باشد، پرواز شما در این فرودگاه می نشیند.

    تاریخچه فرودگاه ازمیر
    فرودگاه عدنان مندرس در تاریخ 29 می سال 1984 شروع به ساخت کرد و در سال 1987 به پایان رسید و در همین سال نیز فرودگاه به بهره برداری رسید. فرودگاه ازمیر یا همان عدنان مندرس، با توجه به قدمت باستانی شهر ازمیر و همینطور توجه مردم و دولت ترکیه به ازمیر، از جمله فرودگاه های جدید و نوساز کشور ترکیه می باشد، اما با این وجود، این فرودگاه یکی از مهمترین و اصلی ترین پایگاه های تردد و حمل و نقل توریست ها و گردشگران خارجی و حتی داخلی در شهر ازمیر، به عنوان یکی از شهرهای گردشگری و ساحلی دریای اژه است. شهر ازمیر پس از استانبول و آنکارا، سومین شهر مهم ترکیه محسوب می شودو از نظر صنعت و تجارت نیز جایگاه بسیار مهمی در ترکیه و دریای اژه دارد.
    پیشینه این شهر به 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح بازمی گردد و از زمان های دور مورد توجه مسافران و گردشگران و جهانگردان بوده است، امروزه نیز جایگاه بسیار مهم و ویژه ای در بین شهرها و پایگاه های کشور ترکیه دارد و بسیار زیاد مورد توجه می باشد. بنابراین طبیعی است که چنین شهری، فرودگاهی پیشرفته و مهم داشته باشد. این فرودگاه برای کسانی که به این شهر و یا شهرهای نزدیک سفر کرده اند، آشناست. فرودگاه عدنان مندرس ازمیر، در مساحتی به بزرگی 7.518.875 متر مربع احداث شده است و دارای دو سایت 3.240 متری در خود می باشد.
    جالب است بدانید که این فرودگاه برای یادبود عدنان مندرس، یکی از نخست وزیران سابق کشور ترکیه، به این عنوان، نام گذاری شده است. طبق آمار نشان داده شده از این فرودگاه در سال 2014 میلادی، بیشتر از 9.10 میلیون مسافر از این فرودگاه جابه جا شده اند. از این تعداد، 3.8 میلیون نفر از آنها، مسافران قسمت داخلی بوده اند. چنانچه بخواهیم این فرودگاه را از نظر ترافیک مسافری مورد بررسی قرار دهیم، عدنان مندرس در رتبه 5 فرودگاه های پر تردد کشور ترکیه قرار گرفته است. ترمینال جدید پروازهای خارجی این فرودگاه نیز در سال 2006 افتتاح شد و به بهره برداری نیز رسید.
    فرودگاه بین المللی عدنان مندرس شهر ازمیر، در قسمت 18 کیلومتری جنوب شهر ازمیر و در منطقه ای به نام قاضی امیر (Geziemir) قرار گرفته است. در مسیر رسیدن به این فرودگاه و یا برگشت، مسافران می توانند از شهرهای تاریخی همانند سلجوک، افسوس و پاموک کاله گذری دیدن نمایند. مسافران فرودگاه ازمیر می توانند اطمینان داشته باشند که برای دسترسی به این فرودگاه از شهر و یا مناطق اطراف، راه های دسترسی مختلف و آسانی برای آنها وجود دارد.
    برای رفتن به شهر ازمیر و دیگر شهرهای حومه آن و نیز عزیمت به فرودگاه عدنان مندرس، از شهرهای مختلف ایران پروازهای مستقیم متفاوتی از فرودگاه های امام خمینی و تبریز با ایرلاین های مختلف موجود می باشد که در ادامه این ایرلاین ها و فرودگاه هایشان را برای شما نام می بریم. شرکت هواپیمایی ماهان ایر از فرودگاه بین المللی امام خمینی، شرکت هواپیمایی قشم ایر از فرودگاه بین المللی امام خمینی، شرکت هواپیمایی ترکیس ایرلاینز از فرودگاه بین المللی تبریز، فری برد ایرلاینز از فرودگاه بین المللی امام خمینی، شرکت هواپیمایی معراج از فرودگاه بین المللی امام خمینی و در آخر نیز شرکت هواپیمایی تابان که این ایرلاین نیز از فرودگاه بین المللی امام خمینی پرواز می کند.

    یکی از فرودگاه های نقش آفرین در صنعت گردشگری کشور ترکیه

    اطلاعات فرودگاه ازمیر (عدنان مندرس)
    نام فرودگاه ازمیر : Izmir Airport
    کد یاتا : ADB
    کد ایکائو : LTBJ
    نوع فرودگاه : عمومی
    ارتفاع از سطح دریا : 126 متر
    ترمینال ها : 2 ترمینال مجزا

    ترمینال های فرودگاه ازمیر
    فرودگاه بین المللی عدنان مندرس ازمیر، دارای 2 ترمینال مسافری است که یکی از آنها ویژه پروازهای داخلی است و دیگری ویژه پروازهای خارجی و بین المللی است. با وجود اینکه این ترمینال ها از هم جدا هستند، ولیکن هردوی آنها از طریق راهروهای متحرک به هم متصل هستند.

    یکی از فرودگاه های نقش آفرین در صنعت گردشگری کشور ترکیه



    راه های دسترسی به فرودگاه عدنان مندرس
    برای رسیدن از مرکز شهر به فرودگاه و یا بالعکس، یکی از راه های به صرفه و آسان، استفاده از اتوبوس است. اتوبوس های ویژه سرویس های فرودگاهی هر 20 دقیقه یکبار، در مقابل دفتر هواپیمایی ترکیس ایرلاین قرار گرفته و مسافران را جابه جا می نماید. اگر با اتوبوس به این فرودگاه رفتید، ابتدا یم نقشه تهیه کنید، چرا که اتوبوس ها در مسیرهای مختلف توقف می کنند و مسافران می توانند تا در مسیر مورد نظر خود پیاده شوند.
    در جلوی فرودگاه نیز تاکسی هایی وجود دارند که یکی دیگر از راه های رسیدن به مرکز شهر هستند. این تاکسی ها در تمام طول شبانه روز در محوطه فرودگاه هستند. اگر مایل به استفاده از تاکسی هستید، این نکته بسیار مهم را فراموش نکنید که مبلغ کرایه‌ی این تاکسی ها در شب، بسیار بیشتر و گران تر از روز است.

    امکانات فرودگاه عدنان مندرس ازمیر
    از امکانات موجود در فرودگاه ازمیر می توان به یک سالن همایش، سالن غذاخوری عمومی، کافه و رستوران های متفاوت، فروشگاه های خرید هدایا و سوغات و نیز باجه های راهنما و توریست اشاره کرد.
    حمل و بسته بندی بار مسافران در این فرودگاه موجود و تا حد زیادی رایگان است.
    اینترنت رایگان در فرودگاه قابل دسترس همگان می باشد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW