021-88507190

اثر هنری جدید در ایستگاه متروی زوریخ

اخبار آژانس مسافرتی مهرپرواز 06 مرداد ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
این جاذبه یک اثر هنری دستساز و دستباف می باشد که می تواند تمام حواس پنجگانه شما را تحت تاثیر قرار دهد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    در این اواخر در ایستگاه مرکزی زوریخ یک جاذبه گردشگری جدید نصب شده است که بر جذابیت های آن افزوده است. این جاذبه یک اثر هنری دستساز و دستباف می باشد که می تواند تمام حواس پنجگانه شما را تحت تاثیر قرار دهد. ایستگاه مرکزی زوریخ یکی از مهمترین ایستگاه های شهر زوریخ است که که امکان رفت و آمد و تردد به بیشتر نقاط شهر را فراهم می کند و حالا با این جاذبه تازه، کمی با قبل اختلاف پیدا کرده است. آژانس مسافرتی مهرپرواز برای شما مطلبی فراهم کرده است تا با این اثر هنری بسیار زیبا بیشتر آشنا شوید.
    ایستگاه مرکزی زوریخ یکی از پر رفت و آمد ترین ایستگاه های شهر است که روزانه مسافران بسیاری برای تردد در نقاط مختلف شهر از آن استفاده می کنند، بنابراین زیبایی این مترو می تواند تأثیر بسیاری روی روحیه مسافران و نیز تعداد مسافران بگذارد، به همین دلیل در این ایستگاه یک اثر هنری جذاب طراحی و نصب شده است.

    اثر هنری جدید در ایستگاه متروی زوریخ

    این اثر، یک درخت بافتنی است و الان بسیاری از افرادی که گذرشان به ایستگاه مرکزی زوریخ می افتد، علاقه دارند که برای دقایقی هم که شده به داخل آن بروند تا بتوانند از نزدیک این هنر را تماشا کنند. این اثر هنری که درخت گایا مادر (GaiaMotherTree)، نام دارد، به دست یکی از هنرمندان مفهومی برزیل و با همکاری بنیاد بیلر ساخته شده است و از آن جایی که یک اثر سه بعدی است، می تواند همه حواس پنجگانه را تحت تأثیر قرار دهد.
    این درخت دارای 20 متر ارتفاع است که از نوارهای کتانی نارنجی و سبز تشکیل شده است، اما نکته جالب توجه اینکه، همه آنها با انگشت بافته شده اند و طوری به هم گره زده اند که یک درخت ایجاد شود. برای نصب این درخت در ایستگاه مترو شاخه های آن به صورت حلقه ای به اطراف تیرهای سقف ایستگاه قرار گرفته اند و ریشه های آن نیز باعث ایجاد آلاچیقی شده است که فضایی دارد برای راه رفتن مسافران. اما شاید برای شما سوال باشد، حس بویایی چطور درگیر این درخت می شود؟َ! جهت اینکه این درخت روی حس بویایی هم تأثیر بگذارد کیسه هایی که درون آنها با ادویه های معطری همانند فلفل و زیره پر شده است بر روی شاخه های درخت قرار گرفته اند.

    اثر هنری جدید در ایستگاه متروی زوریخ

    طراح برزیلی برای درست کردن این اثر از زندگی گروهی از مردمان بومی منطقه آمازون الهام گرفته شده است، او که مدتی را در این منطقه یعنی مرز بین پرو و برزیل گذراند به شدت تحت تأثیر فرهنگ، سنت و رابطه این افراد با طبیعت قرار گرفت و سعی کرد تا از این به بعد در اثرات هنری خود، این جنبه ها را هم لحاظ کند. در اثرات این هنرمند، همیشه ترکیبی از انسانیت، معنویت و اکولوژی دیده می شود و در این درخت هم یک به یک این عناصر مشخص هستند. جهت درست شدن این اثر تیمی 27 نفره با همکاری هم چندین هفته وقت گذاشته اند و حالا که با نصب این درخت جذابیت و زیبایی آن بر همگان آشکار شده است، زوریخ خیال دارد تابرای استفاده هرچه بیشتر از این اثر، این مکان را به محل برگزاری جلسات، رویدادها و کارگاه های آموزشی تبدیل کند. با رفتن به داخل این درخت بسیاری را مشاهده می کنید که مشغول استراحت هستند و از مشاهده هنر بسیار زیادی که برای ساخت آن استفاده شده لذت می برند.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW