021-88507190

20 حقیقت جالب راجع به فیلیپین که از آن ها بی اطلاعید(قسمت دوم)

اخبار آژانس مسافرتی مهرپرواز 27 مرداد ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
فیلیپین کشوریست رویایی با کلی مناظر بینظیر،شاید خیلی درباره فیلیپین و جاذبه های آن نشنیده باشید اما در سال‌های اخیر با بهتر شناخته شدن این کشور زیبا و منحصر به فرد،گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    حقایق جالب راجع به فیلیپین که از آن ها بی اطلاعید(قسمت دوم)
    فیلیپین کشوریست رویایی با کلی مناظر طبیعی فوق العاده و بینظیر،شاید خیلی درباره فیلیپین و جاذبه های آن نشنیده باشید اما در سال‌های اخیر با بهتر شناخته شدن این کشور زیبا و منحصر به فرد، راه گردشگران به این مقصد کم نظیر با پایتختی که به آن مروارید شرق میگویند و جزایری که گردشگران را مهمان آب ‌کریستالی می‌کند، باز شده است.اگر قصد سفر به فیلیپین با تور فیلیپین را داشتید حتما با کارشناسان آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید،همکاران ما با لبخند پاسخگوی شما عزیزان هستند،همچنین جهت رزرو بلیط به صورت آنلاین نیز می توانید به وبسایت آژانس مسافرتی مهرپرواز مراجعه نمایید.
    خوب به این مقاله مهیج و جذاب بپردازیم:
    11. مانیل پایتخت فیلیپین بیشترین تراکم جمعیت را بین شهرهای دیگر جهان دارد و یکی از بدترین ترافیک های جهان را تجربه می کند. در حقیقت مانیل فقط 62 کیلومتر مربع مساحت دارد و در این مساحت 1,660,714 نفر زندگی می کنند و به همین دلیل در هر 2.5 کیلومتر مربع 55,446 نفر زندگی می کنند و به همین دلیل رتبه بیشترین تراکم دنیا را کسب کرده است.از طرفی دیگر کلان شهر مانیل با شهر های اطرافش با 12,877,000 جمعیت یکی از پر جمعیت ترین کلان شهر های دنیا به شمار می آید.

    20 حقیقت جالب راجع به فیلیپین که از آن ها بی اطلاعید

    12. جزیره پالاوان در فیلیپین به عنوان یکی از بهترین جزایر دنیا شناخته می شود. زیبایی طبیعی این جزیره خیره کننده است. بازدیدکنندگان می توانند ساحل های آن با شن های سفید را ببینند و از شنا در دریاچه های آن لذت ببرند. همچنین می توانند از یکی از بهترین غواصی های دنیا در این جزیره لذت ببرند و یا از رودخانه زیر زمینی پایتخت عبور کنند و تجربه ای شگفت انگیز داشته باشند. 

    20 حقیقت جالب راجع به فیلیپین که از آن ها بی اطلاعید

    13. فیلیپین یکی از بزرگترین فوران های آتشفشانی را در تاریخ خود در نوزدهم ماه ژوئن سال 1991 تجربه کرده است. این انفجار به قدری قدرتمند بود که 10 میلیارد تن گدازه و 20 میلیون تن دی اکسید گوگرد سمی را تا ارتفاع 40000 متر به هوا پرتاب کرد.کوه پیناتوبو یک ابر خاکستری را به اتمسفر فرستاد که موجب ایجاد اسید سولفوریک در سراسر جهان برای دو سال شد و به همین علت درجه دمای جهانی یک درجه فارنهایت کاهش یافت! این آتشفشان حداقل 847 انسان را کشت و 184 زخمی به جا گذاشت و بیشتر از 1 میلیون نفر را در فیلیپین بی خانمان کرد.

    20 حقیقت جالب راجع به فیلیپین که از آن ها بی اطلاعید

    14. فیلیپین یک مدل منحصر به فرد از سیستم حمل و نقل عمومی دارد که خیلی از مردم مانیل و دیگر قسمت های فیلیپین روزانه از آن استفاده می کنند. در واقع سیستم حمل و نقل آن ها از هزاران جیپ ارتشی ساخته شده است که همه آن ها را ارتش آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم رها کرده است و هنوز که هنوزه از این جیپ ها برای حمل و نقل استفاده می کنند. فیلیپینی ها جیپ ها را رنگ کرده اند و جلوه ای بامزه به شهر داده اند.

    20 حقیقت جالب راجع به فیلیپین که از آن ها بی اطلاعید

    15. فیلیپینی ها عاشق مراکز خریدشان هستند. در واقع این مراکز خرید مثل مرکز سرگرمی های اجتماعی عمل می کنند، چراکه این مراکز تمیز و امن هستند و از همه مهمتر تهویه هوای مطبوعی دارند. این مراکز خرید در فیلیپین علاوه بر مغازه های معمول، فروشگاه های بی شمار غذا، سالن های ورزشی، فروشگاه های مواد غذایی، بانک، کلینیک های سلامتی، کلاب های شبانه، پارک، سالن های کنسرت و حتی کلیسا دارند. درواقع سه تا از ده مرکز خرید بزرگ در فیلیپین واقع شده است. 

    20 حقیقت جالب راجع به فیلیپین که از آن ها بی اطلاعید

    16. جزیره کامیگوین در فیلیپین شگفت انگیز است و دلیلش هم وجود آتش فشان های زیاد آن است. جالب است که بدانید این جزیره بیشترین آتش فشان را در مساحت خود نسبت به هر جزیره دیگری در دنیا دارد. ساحل های جذاب آن و محلی های مهربان و صمیمیش این جزیره را به یک منطقه توریستی عالی تبدیل کرده اند. اما نگران نباشید! آتشفشان ها از سال 1950 خاموش شده اند و فقط زیبایی خیره کننده ای دارند.

    20 حقیقت جالب راجع به فیلیپین که از آن ها بی اطلاعید

    17. مسافران جزیره بوراکای را به عنوان یکی از بهترین جزیره های جهان می شناسند. این جزیره با شن های سفید پودریش به یکی از مقاصد عالی برای سفر تبدیل شده است. این جزیره فقط با 10.3 کیلومتر مربع هر ساله 1.5 میلیون نفر توریست را به خود جذب می کند و به همین دلیل مشهورترین و جذاب ترین منطقه فیلیپین به شمار می آید و از دید خیلی از مجله های توریستی جهان، جزیره بوراکای بهترین جزیره کل دنیا می باشد.

    20 حقیقت جالب راجع به فیلیپین که از آن ها بی اطلاعید

    18. تقریبا هر ساله فیلیپین طوفان های شدیدی را تجربه می کند. در سال 2013 یک طوفان خیلی شدید در فیلیپین رخ داد که سرعتی معادل 87 متر بر ثانیه داشت. متاسفانه این طوفان هم بیشترین مرگ و میر را در تاریخ فیلیپین موجب شد و حداقل 6100 نفر را کشت و میلیون ها نفر را بی خانمان کرد. البته محلی ها می گویند که میزان مرگ و میر بر اثر این طوفان شدید نزدیک به 15000 نفر بود و نزدیک هزار نفر گم شده اند و هنوز هم پیدا نشده اند.
    19. احترام مساله مهمی در فرهنگ فیلیپینی هاست. آن ها به بیشتر توریستان بدون توجه به سن فرد، آقا و خانم می گویند. جوان تر ها را با نام برادر بزرگ یا خواهر بزرگ صدا می کنند.
    فیلیپینی ها احترام زیادی به بزرگترها می گذارند و این احترام را به شیوه های مختلف نشان می دهند. آن ها مراسمی به نام مانو دارند که نوعی ادای احترام به بزرگتر ها می باشد. آن ها برای سلام کردن به بزرگترها دست آن ها را می گیرند و به پیشانی خود می فشارند.
    افراد مسن، ناتوان و حتی خانم های باردار در بانک ها، رستوران ها و تاکسی صف انحصاری دارند و به آن ها اجازه داده می شود که از جمعیت عبور کنند و زودتر خدمات را دریافت کنند. 
    به هرحال احترام فیلیپینی ها تا حدی فراتر می رود که به ندرت اتفاق می افتد که از یک فیلیپینی سوالی بپرسید و صراحتا جواب نه به سوالتان بدهند. این عادت آن ها موقعیت های عجیب و خنده داری برای توریستان فراهم می کند.

    20 حقیقت جالب راجع به فیلیپین که از آن ها بی اطلاعید

    20. فیلیپینی ها صمیمی، شاد و شوخ هستند. درواقع فیلیپین یکی از شاد ترین کشورهای جهان است.
    فیلیپینی ها حس شوخ طبعی فوق العاده ای دارند. این طور که بعضی از دوستان فیلیپینی به من گفتند، این شوخ طبعی باعث می شود که آن ها بتوانند با فقر، سختی و بلایای طبیعی کنار بیایند. دلیلش مهم نیست، زندگی در فیلیپین با خنده و خوش گذرانی در هر لحظه همراه است.
    این ها فقط گوشه ای از حقایق باور نکردنی و عجیب در فیلیپین بودند که ما به آن ها اشاره کردیم. فیلیپین در حال حاضر یکی از شاخص ترین کشورهای جهان می باشد.
    اگر دوست دارید که به فیلیپین سفر کنید، با مهرپرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW