021-88507190

20 حقیقت جالب راجع به فیلیپین که از آن ها بی اطلاعید

اخبار آژانس مسافرتی مهرپرواز 25 مرداد ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
فیلیپین کشوریست رویایی با کلی مناظر بینظیر،شاید خیلی درباره فیلیپین و جاذبه های آن نشنیده باشید اما در سال‌های اخیر با بهتر شناخته شدن این کشور زیبا و منحصر به فرد،گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    حقایق جالب راجع به فیلیپین که از آن ها بی اطلاعید(قسمت اول)
    فیلیپین کشوریست رویایی با کلی مناظر طبیعی فوق العاده و بینظیر،شاید خیلی درباره فیلیپین و جاذبه های آن نشنیده باشید اما در سال‌های اخیر با بهتر شناخته شدن این کشور زیبا و منحصر به فرد، راه گردشگران به این مقصد کم نظیر با پایتختی که به آن مروارید شرق میگویند و جزایری که گردشگران را مهمان آب ‌کریستالی می‌کند، باز شده است.اگر قصد سفر به فیلیپین با تور فیلیپین را داشتید حتما با کارشناسان آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید،همکاران ما با لبخند پاسخگوی شما عزیزان هستند، خوب به این مقاله مهیج و جذاب بپردازیم:20 حقیقت جالب راجع به فیلیپین که از آن ها بی اطلاعید

    1.کل سرزمین فیلیپین از جزیره تشکیل شده است و به همین علت به عنوان دومین مجمع الجزایر بزرگ دنیا شناخته می شود.جالب است که بدانید فیلیپین تقریبا 7500 جزیره دارد که فقط 2000 تای آن ها سکنه دارد و نزدیک 5000 تای دیگر روی نقشه های جهانی حتی اسم هم ندارند!

    20 حقیقت جالب راجع به فیلیپین که از آن ها بی اطلاعید

    2. مردم فیلیپین با 175 زبان مختلف صحبت می کنند که 171 تای آن ها زبان زنده دنیا هستند و 4 تای دیگر آن ها به عنوان زبان زنده دنیا شناخته نمی شوند. زبان رسمی کشور فیلیپینی و انگلیسی است و در بعضی از مناطق زبان های سبوانو و ایلوکانا رایج هستند. اما نترسید، چون اگر به عنوان توریست به فیلیپین بروید، خیلی راحت با شما با زبان انگلیسی صحبت می کنند. چراکه فیلیپین بعد از آمریکا، هند، پاکستان و انگلستان، پنجمین ملیت بزرگ انگلیسی زبان است.

    20 حقیقت جالب راجع به فیلیپین که از آن ها بی اطلاعید

    3. تقریبا 11% جمعیت فیلیپین یعنی بیشتر از 11 میلیون نفر خارج از کشور کار می کنند. در حقیقت فیلیپین بزرگترین تامین کننده پرستار در جهان است. تقریبا 25% پرستاران دنیا فیلیپینی هستند. در آمریکا نیز فیلیپینی ها بعد از چینی ها، دومین گروه بزرگ آسیایی- آمریکایی هستند.
    4. فیلیپینی ها عاشق بسکتبال هستند. این قدر که شما می توانید در هر گوشه ای از خیابان های آن حلقه بسکتبال را ببینید. لیگ حرفه ای آن ها یعنی لیگ بسکتبال فیلیپین (PBS)  بعد از لیگ بسکتبال آمریکا (NBA) رتبه دوم را در قدیمی ترین لیگ های دنیا دارد. 
    5. فیلیپینی ها عاشق بوکس هم هستند و وقتی که قهرمانشان یعنی مانی پاکیائو مبارزه دارد، برای فیلیپینی ها مثل تعطیلات ملی است. جالب است که بدانید مردم فیلیپین تا قدری حامی قهرمان ملیشان هستند که هر وقتی که مبارزه دارد، پلیس ملی گزارش می کند که جرایم خیابانی در کلانشهرمانیل به صفر رسیده است.

    20 حقیقت جالب راجع به فیلیپین که از آن ها بی اطلاعید

    6. فیلیپین بزرگترین تولید کننده و صادر کننده نارگیل در جهان است و هر ساله حدود 19.5 میلیون تن میوه را به کشورهای دیگر صادر می کند.
    7. در حالی که بیشتر کشورهای جنوب شرقی آسیا بودائی هستند، فیلیپین تنها ملیت آسیایی است که عمدتا مسیحی هستند و بیشتر آن ها نیز کاتولیک رومی هستند و دلیل آن هم تاثیرات استعماری اسپانیا می باشد.
    8. فیلیپینی ها خیلی اجتماعی هستند و تا جایی که می توانند زمان خود را با خانواده و دوستان می گذرانند. اما این روزها با تکنولوژی هم در آمیخته اند و تخمین زده شده است که فیلیپینی ها هرروز حدود 400 میلیون پیام را ارسال می کنند. این بدین معنی است که هر ساله حدود 142 میلیارد پیام در این کشور صادر می شود و به همین دلیل آن ها عنوان پایتخت پیام در جهان را کسب کرده اند.تعداد پیام های آن ها در روز بیشتر از مجموع پیام های آمریکا و اروپا می باشد.

    20 حقیقت جالب راجع به فیلیپین که از آن ها بی اطلاعید

    9. یکی از جالب توجه ترین مناطق دنیا در فیلیپین قرار دارد. آتشفشان تال شامل یک جزیره به نام لوزون می باشد که درون جزیره یک دریاجه به نام دریاچه تال واقع شده است که درون دریاچه یک جزیره کوچکتر به نام جزیره وولکانو (آتشفشان) واقع شده است و جالب است که درون این جزیره هم یک دریاچه دیگر واقع شده است و درون آن هم یک جزیره کوچک دیگر! پیچیده و جالب است. نه؟

    20 حقیقت جالب راجع به فیلیپین که از آن ها بی اطلاعید

    10. جمعیت فیلیپین در سال 2014 از 100 میلیون نفر تجاوز کرد و به همین دلیل دوازدهمین کشور پر جمعیت جهان به حساب می آید و با نرخ رشد 2% یکی از سریع ترین رشدهای جمعیتی جهان را دارد. 

    جهت رزرو بلیط به صورت آنلاین، می توانید به وبسایت آژانس مسافرتی مهرپرواز مراجعه نمایید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW