021-88507190

تا به حال دریاچه های شگفت انگیز صورتی رنگ را دیده اید؟

اخبار آژانس مسافرتی مهرپرواز 30 مرداد ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شما هم میلک شیک توت فرنگی دوست دارید؟ یا بهتر بپرسیم،آنقدر دوستش دارید که آرزو کنید کاش انقدر زیاد بود که می توانستید در آن شنا کنید؟

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دریاچه های شگفت انگیز صورتی رنگ لاس کولوراداس در مکزیک
    شما هم میلک شیک توت فرنگی دوست دارید؟ یا بهتر بپرسیم،آنقدر دوستش دارید که آرزو کنید کاش انقدر زیاد بود که می توانستید در آن شنا کنید؟خوب! در این جا شانسش را دارید! با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید تا به شما نشان دهیم:

    دریاچه های شگفت انگیز صورتی رنگ

    در شبه جزیره بوکاتان مکزیک جایی وجود دارد به نام لاس کولوراداس که دریاچه های صورتی رنگ جذابی دارند که به وسیله تپه های نمک احاطه شده اند و دیدنشان شما را قطعا شگفت زده می کند.
    بله درست خواندید! دریاچه های صورتی رنگ! به هر حال این دریاچه ها حاصل یک رویداد طبیعی هستند که البته به نوعی معیشت محلی ها را هم فراهم می کنند. در واقع لاس کولوراداس نام دهکده ماهیگیری نزدیک آن نیز هست. این محل منطقه حفاظت شده حیوانات بامزه ای مثل فلامینگو، کروکودیل، لاک پشت دریایی و پرندگان دریایی هستند.

    دریاچه های شگفت انگیز صورتی رنگ

    خوب اصلا چرا این دریاچه صورتی رنگ است؟
    دلیل صورتی بودن این دریاچه هنوز به طور کامل مشخص نشده است اما بیشتر دانشمندان بر این باورند که رنگ آن از باکتری هایی می آید که در دریاچه زندگی میکنند و خوب منطقی هم به نظر می رسد!
    در واقع وقتی که آب دریاچه به یک درجه از شوری خاصی می رسد و دمای آب به قدر کافی زیاد می شود، رنگدانه های قرمز رنگ در این جلبک های کوچک جمع می شود و همان طور که آب تبخیر می شود، رنگ صورتی دریاچه در نور خورشید مشخص می شود.

    دریاچه های شگفت انگیز صورتی رنگ

    دریاچه های صورتی رنگ شگفتی کمیابی در سراسر جهان هستند. چندتا از مشهور ترین دریاچه های صورتی رنگ، دریاچه اوکراین، دریاچه تانزانیا و دریاچه سنگال هستند. استرالیا هم دو دریاچه صورتی رنگ مشهور دارد. یکی دریاچه هیلیر و دیگری دریاچه هوت لاگون. اگر این دریاچه ها را با هم مقایسه کنید، به یک نتیجه جالب می رسید. ویژگی مشترک همه این شگفتی های صورتی رنگ این است که همه دریاچه های نمک هستند. 
    تصاویری که از این دریاچه زیبا در مکزیک گرفته می شود به نظر می رسند که همه فتوشاپ هستند. اما واقعا آب آن صورتی رنگ است. زیبایی آن نفس گیر و خیره کننده است. یک لحظه شاید باور نکنید که چیزی با این شگفتی می تواند در دنیا وجود داشته باشد.
    دریاچه صورتی رنگ مکزیک دقیقا کجاست؟
    خوب برای این که به این مکان زیبا و دوست داشتنی برسید باید از کانکون 3 ساعت رانندگی کنید. بهتر است قبل از اینکه مکزیک را ترک کنید، کمی زمان بگذارید و این شگفتی طبیعی را از نزدیک ببینید. البته این را بگوییم که این اتوبان خیلی صاف است و ممکن است کمی حوصله تان را سر ببرد.
    درطول راه می توانید در والادولید توقف کنید. وقتی به سمت شمال از والادولید بروید، رانندگیتان در حومه یوکاتان مخصوصا بعد از تیزیمین کمی هیجان انگیز تر خواهد بود.وقتی به ساحل رسیدید می توانید متوقف شوید و سواحل را تماشا کنید. جایی که تا چشمتان کار می کند فقط می توانید تپه ها و دریا و مناظر شگفت انگیز زیبا را مشاهده کنید. توقف دوم شما در راه باید در کنار کارخانه نمک باشد که به وسیله کوه های عظیم نمکی احاطه شده است که در نور خورشید می درخشند و منظره ای جالب و خیره کننده ای را می سازند. بعد از کوه ها کمی بیشتر رانندگی کنید تا به دریاچه نمکی صورتی رنگ و دهکده ماهیگیری برسید.دهکده لاس کولوراداس محلی برای سکونت توریست ها ندارد و زیرساخت های گردشگری را ندارد و بیشتر مسافران در شهر ریو لاگارتوس که 30 دقیقه از دریاچه فاصله دارد اقامت می کنند یا در والادولید که 50 دقیقه دورتر است.اما خوب خیلی ساده می توانید یک سفر یک روزه با یک ماشین کرایه ای از کانکون به آن جا داشته باشید. فقط یک ناهار پیکنیکی همراه خود داشته باشید.

    دریاچه های شگفت انگیز صورتی رنگ

    آیا شنا در دریاچه صورتی رنگ مکزیک امن است؟
    جواب این سوال "نسبتا" است. دریاچه تا به حال اثر نامطلوب مشخصی روی بدن کسی نداشته است. اما آب دریاچه به شدت شور است، پس ممکن است در بدنتان خارش جزئی ایجاد کند، مخصوصا اگر زخمی در بدنتان داشته باشید. عمق دریاچه تقریبا 20 سانتی متر است، پس نمی توانید در آن شیرجه بزنید.دیدن زیبایی این شگفتی طبیعت و دیدن منظره جذاب صورتی رنگ آن قطعا تجربه ای فراموش نشدنی برایتان خواهد بود.

    دریاچه های شگفت انگیز صورتی رنگ

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW