021-88507190

حداکثر قیمت بلیط پروازهای داخلی تا اوایل پائیز مشخص شد

اخبار آژانس مسافرتی مهرپرواز 04 شهریور ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
حداکثر قیمت بلیط پروازهای داخلی تا اوایل پائیز (آخر مهر ماه سال جاری) مشخص شد و هیچ شرکتی اجازه فروش بلیط با قیمت بیشتر از مصوبه را ندارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]


    معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: در جلسه ای که به تازگی میان مسئولان شرکت های هواپیمایی داخلی و سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد، قیمت کلیه پروازها تا اوایل پائیز(آخر مهر) مشخص شد و هیچ شرکتی حق ندارد بیشتر از این قیمت، بلیط بفروشد. این پروازها از تهران به 53 مسیر می باشند.
    "مرتضی دهقان"، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی با توجه به اینکه شرکت های هواپیمایی اعلام آمادگی کردند که با توجه به آزادسازی نرخ ها، در جهت کمک به اقتصاد کشور و نیز سیاست های صنعت هواپیمایی، نرخ های معینی برای پروازهای داخلی، تعیین کرده و تا آخر مهر ماه سال جاری، تغییری در آنها ایجاد نکنند، اضافه کرد: با عملی شدن این سیاست، قیمت های اجرایی شده تا امروز، به صورت قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. 
    به گفته وی، نرخ جدید پروازها روی سایت سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن صنف شرکت های هواپیمایی قرار گرفته است. به عنوان مثال، قیمت بلیط در مسیرهای پر تردد و احتساب عوارض فرودگاهی و نیز عوارض نظارت بر ایمنی و همچنین عوارض شهرداری و نرخ پایه پرواز، در مسیر تهران-اهواز 320 هزار تومان، تهران-بندرعباس 540هزار تومان، تهران-کیش 510هزار تومان، تهران-اصفهان 290هزار تومان، تهران-شیراز 380هزار تومان، تهران-مشهد 390 هزار تومان مشخص شده است. وی افزود، نرخ پایه برای مسیر تهران-چابهار 640 هزار تومان، تهران-عسلویه 490هزار تومان و نیز تهران-تبریز هم 310هزار تومان می باشد.
    مرتضی دهقان ادامه داد: این مبلغ ها حداکثر قیمت مجاز بلیط پروازها محسوب می شود و در صورت کشش بازار و تصمیم گیری شرکت های هواپیمایی، امکان پائین آمدن این قیمت ها نیز وجود دارد، ولیکن هیچ شرکتی اجازه نخواهد داشت که بیشتر از این قیمت اقدام به فروش بلیط کند. 
    دهقان با بیان اینکه کاهش تعداد مسافرین، به دلیل افزایش قیمت ها برای خطوط هواپیمایی اتفاق خوبی به حساب نمی آید، تأکید کرد: با توجه به فشارهای بین المللی که تأمین نیازهای شرکت های هواپیمایی ایران را با سختی های بسیاری مواجه می کند و به رغم اینکه با سیاست های جدید ارزی، شرایط برای تأمین نیازهای شرکت ها بسیار سخت تر از گذشته شده است، ولیکن خطوط هواپیمایی داخلی تصمیم دارند که توسط همراهی با سیاست های دولت، قیمت مشخصی را تعیین کنند و به آنها پایبند باشند. 
    قابل ذکر است که قیمت تبدیل ارز در این محاسبات 80هزار ریال محاسبه شده است و نرخ سایر خطوط در پایگاه اینترنتی انجمن شرکت های هواپیمایی به نشانی WWW.aira.ir در دسترس قرار دارد.

    حداکثر قیمت بلیط پروازهای داخلی تا اوایل پائیز مشخص شد

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW