021-88507190

فستیوال سیب در شهر گوبا، کشور آذربایجان

رویدادها و فستیوال ها آژانس مسافرتی مهرپرواز 12 شهریور ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
فستیوال سیب گوبا، جشنواره ای می باشد که هرساله به هنگام درو سیب در ماه اکتبر در شهر گوبای جمهوری آذربایجان برگزار می شود. این فستیوال خاص، اولین بار در سال 2012 برپا شد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    فستیوال سیب گوبا، جشنواره ای می باشد که هرساله به هنگام درو سیب در ماه اکتبر در شهر گوبای جمهوری آذربایجان برگزار می شود. این فستیوال خاص، اولین بار در سال 2012 برپا شد. در این جشنواره به جز سیب از میوه ها و محصولات دیگر نیز استفاده می شود، ولیکن به دلیل خاص بودن محصول سیب و اهمیت آن بین مردم محلی، نام جشنواره را سیب نهادند. 
    فستیوال سیب در منطقه شمالی شهر گوبا برگزار می شود. در روزهای تعطیل، پارک فرهنگی و تفریحی به نام "حیدر علی اف" در شهر گوبا، نمایشگاهی پهناور می شود که کشاورزان انواع مختلف سیب و محصولات متنوع دیگر خود را در آنجا به نمایش می گذارند. این جشنواره با شکوه و خوش رنگ و بو، با حضور مقامات، نمایندگان مجلس و نیز نمایندگان خارجی برگزار می گردد.

    فستیوال سیب در شهر گوبا، کشور آذربایجان

    سیب نماد شهر گوبا می باشد، به عبارتی در این شهر کشور آذربایجان، همه چیز به سیب بستگی دارد.  مردم محلی گوبا ادعا می کنند که بیشتر از 40 نوع متنوع و مختلف سیب وجود دارد. این فستیوال که هر ساله در حال برگزاری است، بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می کند، از جمله مردم محلی و بومی و حتی گردشگران و توریست های تور آذربایجان هم به این جشنواره رنگارنگ و خوشمزه می آیند و از آن نهایت لذت را می برند. کشاورزان ده ها تن از بهترین محصولات خود را به این فستیوال می آورند تا در رقابت های مختلف همانند بزرگترین سیب و یا لذیذترین سیب شرکت کنند.
    فستیوال سیب شهر گوبا در کشور آذربایجان، از تاریخ 1 اکتبر الی 10 اکتبر (9 مهر الی 18 مهر) در هر سال برگزار می شود.

     
    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW