021-88507190

هواپیمایی های ارزان جهان کدامند؟

اخبار آژانس مسافرتی مهرپرواز 13 شهریور ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شرکت های هواپیمایی های ارزانی در جهان وجود دارند که بر سر اینکه کدام بهترند با هم به رقابت می پردازند. لیست هواپیمایی های ارزان جهان را برایتان آماده کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    در دنیا برای هرچیزی که در نوع خود بهترین باشد، جایزه ای در نظر گرفته می شود و همیشه جهت به دست آوردن این جایزه در هر زمینه و رشته ای رقابت وجود دارد. در رابطه با شرکت های هواپیمایی نیز این رقابت و در نهایت این جایزه وجود دارد. جایزه جهانی ایرلاین یا ورلد اواردز (World Awards) سال 2018، که شبیه به اسکار صنعت هواپیمایی می باشد، در این تابستان به شرکت هواپیمایی سنگاپور تعلق گرفت. این رقابت و این جایزه برای لوکس ترین و بهترین شرکت های هواپیمایی می باشد، حالا در این میان علاوه بر ایرلاین های بسیار لوکس، شرکت های هواپیمایی مختلفی بودند که بهترین ایرلاین های ارزان لقب گرفتند. امروز آژانس مسافرتی مهرپرواز شما را با 10 مورد از بهترین هواپیمایی های ارزان جهان آشنا خواهد کرد.

    10- شرکت هواپیمایی اسکوت --- Scoot

    از آنجایی که این هواپیمایی، زیر مجموعه ای از سنگاپور ایرلاینز می باشد، تعجبی ندارد که در لیست بهترین هواپیمایی های ارزان جهان قرار داشته باشد. هواپیمایی اسکوت به 68 مقصد پرواز دارد که اکثر آنها به استرالیا و خاور دور می باشند. با این وجود خطوط مستقیمی هم به آتن و برلین اجرا می کند. همانند دیگر ایرلاین ها، ناوگان اسکوت هم شامل هواپیماهای مدرن از جمله 18 بوئینگ 787دریم لاینر می باشد. 
    اولین پرواز: 2012
    تعداد ناوگان: 45
    تعداد مقاصد: 68
    دفتر مرکزی: سنگاپور

    شرکت هواپیمایی اسکوت --- Scoot

    9- شرکت هواپیمایی یورو وینگز --- Eurowings

    شرکت هواپیمایی یورو وینگز همواره یک هواپیمایی ارزان نبوده است و در سال 2014 از ایرلاین منطقه ای به ایرلاین بدون خدمات اضافه تبدیل شد. در سال های اخیر این شرکت پروازهای طولانی را از شرق به مقاصد غربی شروع کرده است. ایرلاین یورو وینگز در سال 2017 ارزان ترین شرکت در زمینه ارائه غذا در مقاصد اروپایی بود.
    اولین پرواز: 1993
    تعداد ناوگان: 109
    تعداد مقاصد: 79
    دفتر مرکزی: دسلدورف

    شرکت هواپیمایی یورو وینگز --- Eurowings

    8- ساوت وست ایرلاینز --- Southwest Airlines

    این شرکت هواپیمایی بزرگترین ایرلاینز از میان همه می باشد. شرکت هواپیمایی ساوت وست یک بوئینگ 734 دارد که باید بدانید بیشترین مسیر رفت و آمد آن آمریکای شمالی و منطقه کارائیب می باشد. نکته قابل توجه اینکه اولین پرواز این ایرلاین به هاوایی چند ماه دیگر صورت می گیرد و الان در صف انتظار می باشد.
    اولین پرواز: 1971
    تعداد ناوگان: 734
    تعداد مقاصد: 99
    دفتر مرکزی: دالاس

    ساوت وست ایرلاینز --- Southwest Airlines

    7- شرکت هواپیمایی ایندیگو --- IndiGo

    شرکت هواپیمایی ایندیگو در سال 2005 شروع به کار کرد و امروزه 137 هواپیما دارد و سالانه 46میلیون مسافر را جابه جا می کند. پتانسیل بسیار خوبی برای رشد در کشور 1.324 نفری هند را دارد، بنابراین این هواپیمایی می تواند روزی یک قطب بسیار قوی ارزان قیمت مسافربری برای رقابت با مناطق جنوب غربی را داشته باشد. اکثر پروازهای آن تا امروز داخلی بوده و تنها چند مقصد بین المللی از جمله کاتماندو، دوحه، دبی، شارجه، سنگاپور، مسقط، بانکوک و کلمبو را پشتیبانی یم کند. 
    اولین پرواز: 2006
    تعداد ناوگان: 167
    تعداد مقاصد: 52
    دفتر مرکزی: گوروگرام (Gurugram)

    شرکت هواپیمایی ایندیگو --- IndiGo

    6-هواپیمایی وست جت --- WestJet

    ایرلاین وست جت بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت در کانادا می باشد که جدیداً برای مسافران پادشاهی بریتانیا نیز شناخته شده است، چرا که از فرودگاه هایی همانند "گتویک" نیز پرواز دارد. این شرکت هواپیمایی خود را بین هود ایرلاین ها می داند و در تلاش بسیاری است که بتواند بهترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت شناخته شود.
    اولین پرواز: 1996
    تعداد ناوگان: 174
    تعداد مقاصد: 108
    دفتر مرکزی: کلگری

    هواپیمایی وست جت --- WestJet

    5- هواپیمایی ایرآسیا ایکس --- AirAsia X

    شرکت هواپیمایی ایرآسیا ایکس بخشی از گروه هوایی ایرآسیا برای پروازهای طولانی مدت می باشد. این شرکت 11 سال پیش با نام FlyAsianXpress آغاز به کار کرد که مدت کوتاهی بعد از تأسیس شرکت، نامش را کوتاه کردند. ایرآسیا ایکس به صورت مختصری از گاتویک و پاریس به پایتخت مالزی پرواز داشت، ولیکن در سال 2012 به دلایل قیمت بالای سوخت و مالیات زیاد و همچنین تقاضای کم، خدمات خود را کاهش داد. مطالعات اخیر نشان داده است که این ایرلاین، ارزان ترین شرکت هواپیمایی در جهان از نظر هزینه هر مایل در سفر است.
    اولین پرواز: 2007
    تعداد ناوگان: 22
    تعداد مقاصد: 26
    دفتر مرکزی: کوالالامپور

    هواپیمایی ایرآسیا ایکس --- AirAsia X

    4- جت استار ایرویز --- Jetstar Airways

    شرکت هواپیمایی جت استار به عنوان ایرلاینی ارزان قیمت نه تنها در مقاصد داخلی، بلکه مقاصد محبوب سفری همانند جنوب شرقی آسیا و جنوب اقیانوس آرام شناخته می شود. این ایرلاین همچنین پروازهایی به مقاصد چین و ژاپن دارد.
    اولین پرواز: 2003
    تعداد ناوگان: 76
    تعداد مقاصد: 37
    دفتر مرکزی: ملبورن

    جت استار ایرویز --- Jetstar Airways

    3- هواپیمایی ایزی جت --- EasyJet

    پیشرفت این شرکت هواپیمایی در 10 سال گذشته از 44.6 میلیون نفر در سال 2008 به 81.6 میلیون در سال 2017 رسیده است و این در حالی است که به همین خاطر ایزی جت، هشتمین شرکت بزرگ هواپیمایی دنیا با 132 کشور مقصد در اروپا، شمال آفریقا و خاورمیانه به شمار می رود. 
    اولین پرواز: 1995
    تعداد ناوگان: 167
    تعداد مقاصد: 132
    دفتر مرکزی: لوتون

    هواپیمایی ایزی جت --- EasyJet

    2-هواپیمایی نروژین --- Norwegian

    شرکت هواپیمایی نروژین که در اسلو می باشد، 25 سال است که در آسمان اروپا کا می کند، ولیکن در سال 2002 بود که به عنوان یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت شناخته شد. در سال های اخیر این شرکت هواپیمایی جند مسیر طولانی را هم به خطوط هوایی خود اضافه کرده است. شما با خرید بلیط هواپیما از این ایرلاین، می توانید به 4 قاره سفر نمایید.
    اولین پرواز: 1993
    تعداد ناوگان: 51
    تعداد مقاصد 153
    دفتر مرکزی: فورنبو

    هواپیمایی نروژین --- Norwegian

    1- هواپیمایی ایر آسیا --- AirAsia

    ایرآسیا نیز در لیست شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت جهان قرار گرفته است. این شرکت در شهر کوالالامپور مستقر می باشد و دارای زیر مجموعه هایی با مقاصد بلند مدت و همچنین کوتاه مدت می باشد.

    اولین پرواز: 1993
    تعداد ناوگان: 89
    تعداد مقاصد: 74
    دفتر مرکزی: کوالالامپور

    هواپیمایی ایر آسیا --- AirAsia

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW