021-88507190

هتل های ایتالیا به نمازخانه و غذای حلال مجهز شدند!

اخبار آژانس مسافرتی مهرپرواز 02 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    در شهر فلورانس که در شمال کشور ایتالیا واقع در قاره اروپا قرار دارد، تا امروز تعداد 15 هتل از هتل های 4 و 5 ستاره شهر را متناسب با نیاز مشتریان و مسافران مسلمان خاورمیانه مجهز کرده اند. جهت جذب گردشگران مسلمان، هتل های لوکس ایتالیایی به غذاهای حلال، نمازخانه، جهت قبله و جانماز مجهز شده اند و در ماه رمضان حتی سحری در اتاق ها سرو می شود. مطالعات اخیر حاکی از آن است گردشگران عرب مسلمان، برای سفرهای خود از 10 الی 100 هزار یورو در سال حاضر هستند هزینه کنند و از مقاصد مورد علاقه این گردشگران شهرهای فلورانس، ونیز، میلان و رم هستند. از این رو تعدادی از هتل ها در فلورانس تصمیم گرفته اند به طرح موسوم به Muslim Freindly (دوستی با مسلمان) بپیوندند.
    به گفته "فرانچسکو بکی" رئیس اتحادیه هتلداران شهر فلورانس، مدت زمانی است که در رابطه با این موضوع کار شده است. در این راستا و برای درک بهتر و بیشتر چگونگی مجهز کردن هتل ها با امام جماعت شهر فلورانس و استانداری صحبت شده و تا امروز 15 هتل از هتل های 4 و 5 ستاره به این طرح پیوسته اند و البته این تعداد بیشتر از این هم خواهد شد. 

    هتل های ایتالیا به نمازخانه و غذای حلال مجهز شدند!

    طبق این طرح بعضی از جزئیات و نکات مهم برای مسلمانان همانند مجهز کردن اتاق ها به جانماز و نشان دادن قبله در اتاق ها و محوطه هتل و همچنین ارائه غذاهای حلال و حتی سرو سحری در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است. 
    او در ادامه گفت: سعی داریم برای پذیرش مشتریان مسلمان خود امکانات اقامتی را ایجاد کنیم، امکاناتی که در گذشته خیلی از شهرهای جهان، فراهم کرده بودند. برای شهر ما گردشگران خاورمیانه ای بسیار مهم به شمار می روند و گردشگران داخلی و اروپایی بسیار تفاوت دارند. در صورت مجهز بودن هتل ها به نمازخانه و غذای حلال، این گردشگران خیلی خوب هزینه می کنند. 
    بکی بیان کرد که طبق آمارهای به دست آمده در سال بیشتر از 30 هزار گردشگر از خاورمیانه همانند کویت، عمان، قطر، سوریه، امارات، عربستان، ایران، عراق، بحرین، اردن و یمن به این شهر سفر می کنند. 
    یک باشگاه ورزشی ویژه خانم های مسلمان در شهر فلورانس باز شده است تا به آنها اجازه دهد با آزادی کامل و در ساعاتی معین ورزش کنند بدون اینکه مردی اجازه ورود به این باشگاه را داشته باشد.

    برای خواندن اخبار بیشتری درباره گردشگری می توانید به وبسایت آژانس مسافرتی مهرپرواز مراجعه نمایید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW