021-88507190

جشنواره سال نو چینی

رویدادها و فستیوال ها آژانس مسافرتی مهرپرواز 15 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جشنواره سال نو چینی مهمترین رویدادی است که در چین، مردم 16 روز شروع سال نو خود را با مراسم سنتی و نمایش های متفاوت جشن می گیرند و پایکوبی می کنند. جشنواره سال جدید چینی یا اسپرینگ فستیوال (Spring Festival) مهمترین جشنواره و تعطیلات در چین به شمار می رود. سال جدید چینی از 18 فوریه (29 بهمن) آغاز می شود. 
    جشنواره سال نوی چینی در یک چهارم کشورهای جهان جشن گرفته می شودو علاوه بر چین در منطقه خود مختار هنگ کنگ، شبه جزیره ماکائو در جمهوری خلق چین، تایوان و نیز کشورهای همسایه چین به عبارتی سنگاپور، کره جنوبی و بسیاری از شهرهای چینی برگزار می شود که البته برای آنان یکی از مهمترین رویدادها محسوب می شود. 

    جشنواره سال نو چینی

    تاریخ شروع سال نو چینی هرسال تغییر می کند و بر اساس تاریخ ذکر شده در تقویم قمری چینی مشخص می شود. ولیکن بین تاریخ 21 ژانویه (11 بهمن) الی 20 فوریه (1 اسفند) متغیر می باشد. جشنواره قدیمی و دیرینه سال نو چینی که طی 16 روز برگزار می شود، از روز اول سال نو شروع و تا شروع جشنواره لنترن (Lantern Festival) ادامه پیدا می کند. تعطیلات 7 روزه سال نوی چینی از 15 فوریه تا 21 فوریه (26 بهمن الی 2 اسفند) است.
    مرتبط با شروع سال نو در بخش های مختلف کشور چین مختلف می باشد. برای مثال مردم قسمت شمالی این کشور، خوردن پیراشکی در شب سال نو را برای خود لازم می دانند. تدارکات سال نوی چینی ها شامل چند کار می شود که هر کدام از آنها با آداب و رسوم خاصی انجام می شود و چینی ها با انجام آنها با اشتیاق و انرژی کامل به استقبال سال جدید می روند. چینی ها از قدیم بر این باور بودند که خدایی به نام خدای اجاق گاز آشپزخانه (Kitchen Stove Gove) وجود دارد که اداره امور مربوط به آشپزخانه و کار خانه را بر عهده دارد. البته امروزه تعداد چینی های معتقد به این عقیده، به تدریج در حال کاهش است و امروزه تعداد کمی از آنها در بیست و سومین روز دوازدهم ماه قمری برای انجام بدون مشکل امور خانگی خود و به خوبی تمام شدن آن دست به دعا بر می دارند. 

    جشنواره سال نو چینی

    چینی ها از قدیم رسم داشته اند که یک هفته قبل از شروع سال جدید، منازل خود را تمیز کنند و وسواس خاصی در انجام این کار به خرج می دهند. آنها این کار را به منزله خداحافظی با سال در حال اتمام انجام می دهند و آن را با آرزوی خوشبختی در سال جدید انجام می دهند. تمام خانه ها، ساختمان ها و خیابان ها در حین برگزاری جشن سال نو با اشیای تزئینی قرمز رنگ، آذین بسته می شود. رنگ اصلی برای تزئین در این مراسم، قرمز است. چرا که چینی ها اعتقاد دارند که قرمز، رنگ فرخنده و مبارکی است. فضای سراسر چین در هنگام برپایی جشنواره سال نو، بسیار زیبا و فرح بخش می شود. فانوس های قرمز آویزان شده، سراسر خیابان ها را فرا می گیرد و نوارهای پهن قرمز رنگ نیز به صورت جفت بر روی درها چسبانده می شود؛ بانک ها و ساختما های دولتی این کشور نیز با تصاویری که دربر دارنده مفاهیم مرتبط با موفقیت و کامیابی است، تزئین می شود. 
    رایج ترین هدیه سال نو در چین پاکت های قرمز حاوی پول هستند. مردم چین اعتقاد دارند که این پاکت ها به دلیل قرمز رنگ بودنشان، خوش شانسی می آورند. به صورت معمول این پاکت ها به کودکان و نیز افراد مسن بازنشسته داده می شود. همچنین از قدیم عرف بوده که کارفرمایان به عنوان عیدی از این پاکت های قرمز به کارمندان خود هدیه می دهند. 
    برای رزرو بلیط هواپیما و یا رزرو هتل در هر شهر و کشوری در سراسر دنیا، می توانید از طریق ارتباط با ما، از همکاران ما در آژانس مهرپرواز اطلاعات مورد نیاز خود را بگیرید و یا رزرو خود را به آنها بسپارید. 

    جشنواره سال نو چینی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW