021-88507190

لغو سفر بدون ویزا به صربستان برای ایرانی ها!

اخبار آژانس مسافرتی مهرپرواز 22 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
مسئول اطلاع رسانی گردشگری و تجارت صربستان در ایران بیان کرد: با برقراری مجدد قانون ویزا از سمت دولت صربستان، حتما تدابیر سختگیرانه تری در صدور ویزا برای اتباع ایرانی اعمال خواهد شد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جمهوری صربستان با جمعیتی معادل 10 میلیون نفر، در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته است که پایتخت آن بلگراد می باشد. یک سال پیش، صربستان دستور لغو روادید را برای ایران و هند را به اجرا گذاشت. صربستان تنها کشور اروپایی بود که مرزهای خود را برای سفر مسافران ایرانی آزاد کرد، هرچند که عبور از مرزهای آن با وجود قانون لغو روادید چندان هم ساده نبود. ایرانی ها با شرط همراه داشتن رزرو هتل، بلیط هواپیما برای برگشت و نیز پول کافی برای سفر، اجازه داشتند که 30 روز یا به عبارتی 1 ماه بدون ویزا در صربستان اقامت کنند. البته ورود اتباع ایرانی با گذرنامه سفید و بدون مهر نیز با محدودیت هایی همراه بود.
    مسئول اطلاع رسانی گردشگری و تجارت صربستان در ایران بیان کرد: با برقراری مجدد قانون ویزا از سمت دولت صربستان، حتما تدابیر سختگیرانه تری در صدور ویزا برای اتباع ایرانی اعمال خواهد شد. 
    دولت صربستان رژیم لغو روادید را با هدف تقویت صنعت گردشگری در این کشور و توسعه بازار غیر اروپایی به اجرا گذاشت و با آنکه بارها از اجرای این قانون ابراز خرسندی کرده بود، ولیکن درباره سفر با ویزاهای غیر رسمی و جعلی و مهاجرت بدون بازگشت از این کشور نیز هشدارهایی داده بود.
    وزیر گردشگری صربستان "رسیم لیجیک" که در سیاست گذاری رژیم لغو روادید با ایران نقش اثرگذاری داشته است، بیان کرده بود: در هفت ماه اول سال 2018 به صورت حدودی، 15 هزار و 855 ایرانی به صربستان سفر کرده اند که بیشتر از هزار و 500 تن از آنها در صربستان درخواست پناهندگی داده اند.

    لغو سفر بدون ویزا به صربستان برای ایرانی ها!

    او همچنین گفته بود: بعضی ها از لغو ویزا سوء استفاده کرده اند و به همین دلیل منتقدان از ما به دلیل لغو روادید انتقاد می کنند. ایرانی ها مهمانان بسیار خوبی هستند و خیلی خوب هم پول خرج می کنند. 
    مسئول دفتر اطلاع رسانی گردشگری و تجارت صربستان درباره تکلیف گردشگران ایرانی که جهت سفر به صربستان تور رزرو کرده اند، گفت: وزارت کشور صربستان اعلام کرده که این قانون را از 17 اکتبر در مرزهای ورودی اش اجرا می کند، ولیکن با توجه به اعلام رسمی در روزنامه این کشور احتمال این که قبل از تاریخ اعلام شده از ورود اتباع ایرانی به فرودگاه صربستان جلوگیری شود، زیاد است. 
    بنابراین توصیه می شود مسافران تور صربستان، با کسب اطلاعات دقیق و به روز و بسیار کامل از آژانس مسافرتی خود، درباره سفر به این کشور تصمیم بگیرند. 
    برای اطلاعات تکمیلی و بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی آژانس با همکاران ما در تماس باشید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW