021-88507190

نقاط عجیب و وحشتناک هندوستان

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 03 آبان ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    اگر که به داستان های ترسناک و فیلم های وحشتناک علاقه دارید، در این مطلب بعضی از نقاط هند را به شما معرفی می کنیم که شما را از ترس به وجد می آورد. این اماکن نفرین شده افراد بسیار شجاع و ماجراجو را به سمت خود می کشد. هند آنقدر مناطق گردشگری زیبا و جذاب دارد که در یک سفر نمی توانید از همه آنها بازدید کنید، بنابر این مجبور نیستید که حتما از این نقاط ترسناک و وحشتناک در هند دیدن کنید، در این مطلب نام این مکان های وحشتناک را برایتان می گوییم تا اگر افراد ماجراجو و خواهان هیجان بیش از اندازه هستید و به تور هند رفتید، بدانید کجا می تواند مقداری از نیازتان را برآورده کند، پس با ما همراه باشید:

    1- قلعه بهانگراه (Bhangrah)

    قلعه بهانگراه آنقدر ترسناک است که اداره باستان شناسی هند اعلامیه ای در بیرون آن نصب کرده است و روی آن نوشته شده که هیچ کسی بعد از غروب آفتاب و قبل از طلوع آفتاب اجازه وارد شدن به آن را ندارد! درباره این قلعه دو افسانه وجود دارد که باعث افزایش وحشت نسبت به این مکان می شوند. اولین افسانه می گوید، این قلعه توسط مان سیگ اول ساخته شده است و دارای بنای بزرگی بوده است. ولیکن به علت نفرین بابا بلانات، عمر آن چندان طولانی نبود. او دعا کرده بود که هیچکس نباید خانه ای بلندتر از خانه او داشته باشد وگرنه در در قلعه بهانگراه یک ویرانی اتفاق می افتد. دومین افسانه می گوید که این ویرانی توسط جادوگری انجام شد که از رسیدن به پرنسس نا امید شده بود. او جادوی سیاه را بلد بود و تصمیم گرفت با تبدیل ادکلن پرنسس به مایعی جذاب، کاری کند که دخترک عاشقش شود. ولی پرنسس حقه های پلید و شیطانی جادوگر را متوجه شد و مایع را به خورد خودش داد و باعث مرگ جادوگر شد. اما جادوگر در آخرین دقایق عمرش نفرین کرد که قلعه بهانگراه ویران شود. این باور وجود دارد که حتی امروز هم ارواح خبیث، رعب و وحشت را به این قلعه می آورند. در طول روز از قلعه بهانگراه دیدن نمایید و از دیدن بقایای آن نهایت لذت را ببرید. 

    قلعه بهانگراه (Bhangrah)

    2- برج های بلند پارادی (Paradi)

    برج های بلند پارادی که یکی از اولین ساختمان های بلند در بمبئی بود، بعد از اینکه تعدادی از مردم با پریدن از آنها خودکشی کردند، شهرت منفی پیدا کرد. این بنا همیشه مرکز تجمع افراد ثروتمند همانند تاجران الماس و بازرگانان بوده است. ولیکن مرگ یک زوج سالمند با پریدن از این برج ها باعث ایجاد وحشت بین مردم ساکن شهر شد. دیری نگذشت که پسر و عروس آنها نیز خودکشی کردند و باز هم از این موارد رخ داد و به این دلیل مردم باور کردند که برج های بلند پارادی نفرین شده هستند. از سال 1998، 20 مورد خودکشی در این مکان و از طبقات مختلف آن ثبت شده است. ولیکن گفته می شود که طبقه هشتم این برج نفرین شده است. اینگونه بیان می شود که به دلیل اینکه تا به امروز چندین نفر خود را به پایین پرت کرده اند، این مکان بسیار دلهره آور است.

    برج های بلند پارادی (Paradi)

    3- ساحل دوماس (Dumas)

    دوماس یک ساحل با ماسه های سیاه در سورات می باشد که در فهرست مکان های ترسناک هند قرار دارد. این مکان در زمانی گورستان هندیان باستانی بوده است و گفته می شود ارواح هنوز هم شب ها درآن به سر می برند. اما در طول روز این ساحل پر است از افراد محلی، فروشندگان و گردشگران. تنها در هنگام غروب و آخر شب است که عجایب و ترس خود را نشان می دهند. گروهی از دانشجویان تصمیم گرفتند ببینند که آیا این مکان واقعاً نفرین شده است یا نه و یک شب را در این ساحل گذراندند. با وجود اینکه آنها با هیچ اتفاق عجیب و روحی روبه رو نشدند، ولیکن دوربین آنها چیز دیگری را نشان می داد. زمانی که آنها فیلم ها و عکس های خود را مشاهده می کردند، متوجه اشیای متحرکی شدند در حالی که هیچ کسی در آن اطراف نبود. این اشیاء نشانه ای از فعالیت های فرا طبیعی بودند. بعضی از مردم بومی و محلی ادعا کرده اند که حتی گاهی اوقات که کسی در آن اطراف نبوده است، صداهایی شنیده اند.

    ساحل دوماس (Dumas)

    4- قلعه شانیواروادا (Shaniwarwada)

    شانیواروادا در سال 1730 و برای باجیرائو اول ساخته شد و جایگاه پشوا بود. این بنای عظیم در یک آتش سوزی که در سال 1828 رخ داد، تقریباً با خاک یکسان شد، ولیکن امروزه گردشگران و توریست ها می توانند از بقایای آن دیدن نمایند. اما گفته می شود که روح یک شاهزاده جوان هنوز هم در این ساختمان حضور دارد. گریه های او در شب های ماه کامل شنیده می شود. گفته اند که این شاهزاده نارایانرائو نام داشته است که در سن 18 سالگی در کمال ناجوانمردی به قتل رسیده است. طبق این افسانه او در سن پایین به قدرت رسید ولی عمه او اصلاً دل خوشی از این موضوع نداشت، زیرا که دوست داشت ملکه شود. به همین علت با کمک نگهبانان نقشه قتل شاهزاده را کشید. هنگامی که نارایانرائو از این موضوع با خبر شد، سعی داشت تا نزد عموی خور رفته و همه چیز را بگوید ولی در این زمان نگهبانان موقعیتی یافتند تا وی را به قتل برسانند. می گویند هنوز هم روح او در شانیواروادا سرگردان می باشد و همچنان تقاضای کمک می کند. 

    قلعه شانیواروادا (Shaniwarwada)

    5- سانجی وان (SanjayVan)

    سانجی وان نام جنگلی است که در فضایی به وسعت 10 کیلومتر گسترده شده است و مملو از درختان سرسبز و مرکز چندین گونه از پرندگان نیز می باشد. قدم زدن در سانجی وان و یا استراحت کردن زیر سایه درختان آن بسیار لذت بخش است. اما اگر همین کارها را در شب انجام دهید، احتمالاً اتفاقات بسیار عجیبی رخ خواهد داد! گفته می شود که این جنگل قلمروی چندین روح از جمله بانویی است که لباس ساری سفید بر تن دارد. صوفیان بسیاری در این جنگل دفن شده اند. مردم صدای گریه هایی را شنیده اند و حتی زمانی که کسی آنجا نبوده نیز حضور کسی را در آنجا متوجه شده اند. بازدید از این جنگل به هنگام شب بسیار ترسناک می باشد.

    سانجی وان (SanjayVan)

    6- قبرستان خیابان پارک جنوبی

    گورستان خیابان پارک جنوبی واقع در کلکته، یکی از بزرگترین قبرستان های مسیحی بیرون کلیسا در خارج از اروپا و آمریکا بوده است. امروزه دیگر این گورستان مورد استفاده قرار نمی گیرد؛ ولیکن مردم برای گردش به آنجا می روند. معماری این میراث باستانی، از نوع گوتیک است. بسیاری معتقدند که این قبرستان نفرین شده است. گرچه مردم هیچ روحی در این مکان ندیده اند، ولیکن بعد از بازدید از آنجا احساس سرگیجه و یا تنگی نفس داشته اند.

    سانجی وان (SanjayVan)

    7- آگراسن کی بائولی (Agrasen Ki Baoli)

    آگراسن کی بائولی یک چاه پله دار است که در زمان های بسیار دور ساخته شده است ولی زمان ساخت و سازنده آن مشخص نیست و در هاله ای از ابهام است. این چاه پله دارای 60 متر عمق و 15 متر عرض دارد و این موضوع باعث می شود که شیب بسیار تندی داشته باشد. قبل تر ها آب سیاهی در آن وجود داشت که گفته می شد افراد را به سمت خود می کشد و غرق می کرد. چندین مورد خودکشی نیز در این مکان مشاهده شده است. اما امروزه آب آن خشک شده است و خانه کبوتر ها و خفاش ها شده. مردمی که از این مکان بازدید می کنند، احساس می کنند کسی آنها را تعقیب می کند، حتی هنگامی که کسی در آنجا نباشد. این امر باعث شده تا آگراسن کی بائولی بسیار ترسناک شده باشد. 

    آگراسن کی بائولی (Agrasen Ki Baoli)

    8- قصر بریجراج بهاوان (Brijraj Bhavan)

    میراث سلطنتی راجستان، آن را زبانزد خاص و عام کرده است. راجستان سرتاسر پر است از قصرهای باستانی که تبدیل به هتل شده اند. یکی از آنها که بسیار ترسناک نیز می باشد، هتل قصر بریجراج بهاوان می باشد که در زمان های دور خانه سرگرد چارلز برتون بوده است. او در اتاق های طبقه بالای این خانه همراه دو پسر خود به دست سربازان هندی به قتل رسید. می گویند روح او همچنان در این خانه حضور دارد و سرگردان می باشد. امروزه این خانه یک هتل مجلل است و مهمانان از زندگی در یک فضای پهناور و بزرگ و اشرافی بسیار لذت می برند. اینگونه که بیان می شود، روح برتون کاملاً بی خطر است و برای مهمانان هیچگونه مزاحمتی ایجاد نمی کند. ولیکن نگهبانان در این خانه می گویند دستورهایی به زبان انگلیسی شنیده اند که آنها را از خوابیدن و سیگار کشیدن منع کرده است. تعدادی از آنها که در حال انجام وظیفه خوابیده بودند، سیلی محکمی خورده اند و کسی در آن اطراف نبوده است. 

    قصر بریجراج بهاوان (Brijraj Bhavan)

    9- دو هیل (Dow Hill)

    دوهیل منطقه ایست که در بنگال غربی قرار گرفته است ولیکن شهرت آن به علت ارواح آن است و نه آبشارها و قطارهای اسباب بازی موجود در آن منطقه. افراد محلی آنجا هم از وجود ارواح اطلاع دارند و با این موضوع کنار آمده اند و به خوبی یاد گرته اند که چطور با این واقعیت زندگی کنند. آنها در این باره داستان های بسیار ترسناکی برای گفتن دارند. قطعاً جنگل مکانی است که باید دنبال چیزهای ترسناک گشت. یک قرن پیش، دبیرستانی پسرانه در اینجا وجود داشته است و ارواح بچه های این دبیرستان در این منطقه دیده شده است که معروف ترین آنها روح پسری است که سر ندارد. حتی در طول تعطیلات تابستانی که هیچکی در مدرسه نیست، از کلاس های خالی صدای پا، جیغ و خنده های بچه ها شنیده می شود.

    دو هیل (Dow Hill)

    10- دسوزا شاول (D'Souza Chawl)

    بمبئی پر از مردم است ولیکن مکان های ترسناکی هم در آن وجود دارد که یکی از آنها دسوزا شاول است و در کنار خانه های کوچک واقع است، یک چاه بدون دیوار محافظ دارد. می گویند که زنی در حال آب کشیدن از چاه بوده است، در آن سقوط کرده و جان خود را از دست داده بوده است. این اعتقاد و باور وجود دارد که روح وی هنوز هم در این مکان سرگردان می باشد. مردم بعضی شبها اندام زنی را در نزدیکی چاه دیده اند. او به هیچکس آسیب نمی رساند ولیکن گاهی به اینجا می آید. روح دیگری در شاول وجود دارد و در این منطقه به سر می برد که از این بخش زندگی می کند. بعضی از ساکنین هم او را دیده اند. 
    جهت استعلام ممنوع الخروج بودن خود و یا عزیزانتان می توانید به وبسایت آژانس توریستی مهرپرواز مراجعه نمایید.

    دسوزا شاول (D'Souza Chawl)

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW