021-88507190

بهترین زمان سفر به هند

گردشگری م.مقیمی 06 دی ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بهترین زمان سفر به هند هستید را می توان از جنبه های مختلف مانند بهترین فصل سفر به هند را از نظر آب و هوا و برگزاری جشنواره ها و فستیوال ها بررسی کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین فصل و زمان سفر به هند چه زمانی است؟

    اگر به دنبال بهترین زمان سفر به هند هستید، باید به شما بگوییم که بهترین فصل سفر به هند را می توان از جنبه های مختلف بررسی کرد. مثلا می توان بهترین فصل سفر به هند را از نظر آب و هوا بررسی کرد و یا اینکه زمان برگزاری جشنواره ها و فستیوال های هند را در اولویت قرار داد و بهترین زمان سفر به هند را بر اساس  این زمان ها تعیین کرد. با ما همراه باشید تا هر آنچه باید درباره بهترین زمان سفر به هند بدانید را به شما بگوییم تا با آگاهی کامل زمان سفرتان به هند را مشخص کنید.

    راهنمای جامع بهترین زمان سفر به هند

    بهترین زمان سفر به هند از نظر آب و هوا

    به طور کلی، خوب است این را بدانید که اواسط شهریور تا اواسط فروردین بازه زمانی خوبی برای سفر به شهرهای مختلف هند است و معمولا در این زمان مسافران هم از گرما و هم از باران های هند در امان هستند. اما از آنجایی که هند کشور بزرگی است، مسلم است که شهرهای مختلفش شرایط آب و هوایی متنوعی را تجربه می کنند. پس اینکه دقیقا چه فصلی برای شما بهترین زمان سفر به هند است، بستگی مستقیمی به این دارد که شما می خواهید دقیقا از کدام شهر هند دیدن کنید. از آنجایی که بیشتر مسافران هندی برای بازدید از شهرهای مثلث طلایی هند یعنی دهلی آگرا جیپور به این کشور سفر می کنند، ما در ادامه مطلب به صورت اختصاصی درباره بهترین زمان سفر به مثلث طلایی هند صحبت کرده ایم.

    بهترین زمان سفر به مثلث طلایی هند

    شهرهای مثلث طلایی هند یعنی دهلی آگرا جیپور، تابستان های گرم و خشک با دمای هوای بالا را تجربه می کنند. پس مشخص است که اواسط آبان تا اواسط فروردین که هوای این سه شهر به نسبت خنک تر است، زمان بهتر و مناسب تری برای سفر به مثلث طلایی هند محسوب می شود. البته این را هم باید در نظر داشته باشید که ممکن است که هوای این سه شهر در دو ماه دسامبر و ژانویه که تقریبا مصادف با اواسط آذر تا اواسط بهمن هستند، کمی سرد بشود. 

    بهترین زمان سفر به مثلث طلایی هند

    مرطوب ترین و بارانی ترین ماه های هند

    اگر ترجیح می دهید که در ماه های بارانی هند به این کشور سفر نکنید، بد نیست که با ماه های بارانی هند هم آشنا شوید تا احیانا سفرتان را به آن ماه ها موکول نکنید. اصولا باران های جنوب هند از اوایط اردیبهشت شروع می شود و کم کم بارش ها به سمت شمال کشور می رود و معمولا این بارش ها تا ماه نوامبر ادامه پیدا می کنند. البته شما می توانید در این ماه ها به هند سفر کنید و اصلا این ماه ها زمان بدی برای سفر به هند نیستند. اما به هر حال اگر قرار است که در این بازه زمانی به هند سفر کنید، باید آماده مواجه شدن با باران های کوتاه و شدید در هند باشید.

    بهترین زمان سفر به شهرهای ساحلی هند

    اگر مقصدتان در تور ارزان هند ایالت ساحلی گوا است، بهتر است که از اواسط آبان تا اواسط فروردین راهی هند شوید. در این زمان هم هوای گوا گرم است و هم اینکه حجم باران در این ماه ها کم است. در نتیجه این ماه ها فرصت خوبی برای سفر به گوا هند هستند و می توانند به عنوان بهترین زمان سفر به گوا معرفی شوند.

    بهترین زمان سفر به هند برای سافاری حیات وحش

    اگر جزء آن توریستان ماجراجویی هستید که دوست دارید سافاری ببر در هند را تجربه کنید، بهتر است که از اواسط مهر تا اواسط خرداد به هند سفر کنید. در این زمان ها هوای هند خشک تر است و این بدین معنی است که تراکم گیاهان کمتر است و دیدن ببرهایی که برای پیدا کردن و خوردن آب روانه رودخانه ها یا برکه ها می شوند، آسان تر است. لازم به ذکر است که خیلی از پارک های ملی هند از اوسط خرداد تا اواسط مهر که باران ها بیشتر می شوند، به روی توریستان بسته می شوند.

    بهترین زمان سفر به هند برای شرکت در فستیوال ها

    اگر برایتان جذاب است که در سفر به هند در یک جشنواره جالب شرکت کنید، توصیه ما به شما این است که یا در زمان برگزاری فستیوال دیوالی و یا در زمان برگزاری جشنواره هولی هند به این کشور سفر کنید. جشنواره اول در هر سال در ماه اکتبر یا نوامبر یعنی در بازه زمانی اواسط مهر تا اواسط آبان یا اواسط آبان تا اواسط آذر برگزار می شود و شما باید درباره زمان برگزاری آن در سال مورد نظرتان پرس و جو کنید. جشنواره دوم نیز معمولا در ماه مارچ یعنی از اواسط اسفند تا اواسط فروردین برگزار می شود و شما در صورت تمایل می توانید برای شرکت کردن در این جشن جالب در این ماه راهی هند شوید. برای رزرو تور هند می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی تهران مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره هندوستان بیشتر بخوانید:

    هزینه سفر به دهلی هند

    عجیب ترین فستیوال های هند

    جاهای دیدنی هند

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW