021-88507190

هفتمین پاسپورت معتبر جهان، پاسپورت امارات انتخاب شد

اخبار آژانس مسافرتی مهرپرواز 05 آبان ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    اعتبار پاسپورت امارات باز هم بیشتر شد و رتبه هفتم جهانی را از نظر اعتبار پاسپورت به خود اختصاص داد.
    برای شهروندان امارات متحده عربی، اخبار خوبی منتشر شد و خبر حاکی از این بود که پاسپورت این کشور از لحاظ اعتبار جهانی، رتبه هفتم را کسب کرد و این امر بران معناست که شهروندان این کشور می توانند به 159 کشور جهان تنها با ویزای بدو ورود سفر کنند. نمره اعتبار پاسپورت امارات در شاخص پاسپورت، 159 می باشد. 
    این اتفاق مهم، سه هفته بعد از جهش امارات به جمع هشت قدرت برتر جهان روی می دهد. شهروندان امارات متحده عربی این اجازه را دارند که بدون اخذ ویزا به 112 کشور و نیز به 47 کشور با گرفتن ویزای بدو ورود سفر کنند. تنها در 39 کشور جهان از شهروندان امارات ویزا درخواست می کنند.

    پاسپورت امارات متحده عربی

    امارات متحده عربی در حال حاضر به همراه "استونی" با دارا بودن 159 امتیاز در رتبه هفتم قرار دارند. سنگاپور با امتیاز 165، رتبه اول این لیست را به خود اختصاص داده است، یعنی 127 کشور بدون ویزا و 38 کشور با دریافت ویزای بدو ورود. شروندان سنگاپوری برای ورود به 33 کشور نیاز به گرفتن ویزا دارند. به این ترتیب، امارات متحده عربی همچنان قوی ترین پاسپورت در منطقه را به خود اختصاص داده است و در رتبه ای بالاتر از کشورهای دیگر عربی و یا کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس قرار می گیرد. 
    افزایش اعتبار پاسپورت امارات در پی امضای یک یادداشت تفاهم دیپلماتیک (MoU) که بین امارات و مکزیک درباره معافیت ویزا، به دست آمد. شهروندان با گذرنامه های عادی هردو کشور، اجازه ورود بدون ویزا را دارند. تفاهم نامه برای ورود بدون نیاز به گرفتن ویزا بین امارات و مکزیک از 31 اکتبر به اجرا در می آید. شهروندان می توانند به مدت 180 روز متوالی در هر کدام از این کشورها باقی بمانند.

    جهت گرفتن و یا تمدید گذرنامه خود، می توانید با در دست داشتن مدارک لازم برای پاسپورت به دفاتر پلیس+10 مراجعه نمایید و طی چند روز گذرنامه خود را دریافت کنید. 

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW