021-88507190

طوفانی که باعث محو شدن جزیره ای در هاوایی شد!

اخبار آژانس مسافرتی مهرپرواز 05 آبان ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    طی اتفاقی نادر، جزیره ای در هاوایی بر اثر طوفانی شدید، به صورت کامل از بین رفت و نابود شد! 
    تصاویر ماهواره ای که به تازگی در هفته پیش منتشر شد، نشان داد که جزیره "ایست" (East Island) با زمینی ماسه ای و با مساحت 11.5 هکتار که به صورت رسمی قسمتی از فرنچ فریگیت شوالز (French Frigate Shoals) در هاوایی محسوب می شود، از روی نقشه ناپدید شده است. در وبسایت علمی (Science Alert) درمورد این رویداد نادر، به این صورت توضیح داده اند که این جزیره بعد از طوفان بسیار شدیدی که در نتیجه توفند والاکا (Hurricane Walaka) در این منطقه اتفاق افتاد، به صورت کلی به زیر آب فرو رفت و از روی نقشه پاک شد. توفند والاکا یکی از شدیدترین توفندهایی است که تاکنون در اقیانوس آرام ثبت شده است. 

    جزیره ایست در هاوایی

    داشمند علوم آب و هوایی "چیپ فلچر" از دانشگاه هاوایی می گوید:
    لحظه بسیار ترسناکی برای من بود، با خودم فکر می کردم که خدای من همه چیز از بین رفت. این جزیره یکی از حساس ترین بخش های موثر در تنوع پذیری اکوسیستم این سیاره است که اکنون دیگر نابود شده است.
    محو شدن این جزیره خطرات بسیاری را برای ماهی ها و حیات وحش محلی منطقه به وجود آورده است. جزیره ایست که نیم مایل درازا و 40 متر پهنا داشت، زیستگاه بسیار مهمی برای چندین گونه از پرندگان دریایی و فک های رهب هاوایی بود که در معرض خطر انقراض قرار دارند. همچنین زیستگاه لاک پشت های سبز دریایی هاوایی بود که آنها هم در معرض خطر انقراض قرار گرفتند. به صورت تقریبی نیمی از لاک پشت های سبز دریایی هاوایی، قبل از محو شدن جزیره در آن تخم گذاری کرده بودند. 
    مدیر بخش گونه های حفاظت شده اداره ملی اقیانوسی و جوی در این باره می گوید که سال ها طول خواهد کشید تا تاثیرات این اتفاق را روی گونه هایی که آنجا را خانه خود کرده بودند شناسایی کنیم.
    وی هشدار داده است که به علت بیشتر شدن قدرت طوفان ها در منطقه و تغییرات اقلیمی قریب الوقوع، اوضاع احتمالاً از این بدتر هم خواهد شد. 
    گرچه این امکان وجود دارد که این جزیره کوچک روزی مجدداً از زیر آب بیرون بیاید، ولیکن احتمال آن بعید است. در حال حاضر، دانشمندان دنبال راهی هستند تا این بهشت های کوچک را از خطر محو شدن نجات دهند. 
    برای مطالعه اخبار بیشتر می توانید به وبسایت آژانس هواپیمایی مهرپرواز مراجعه نمایید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW