021-88507190

چینی ها در حال ساخت ماه مصنوعی!

اخبار آژانس مسافرتی مهرپرواز 30 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    امروزه از تکنولوژی برای محقق کردن هر ایده ای استفاده می شود، ولیکن تنها تعداد کمی از آنها درباره ساخت یک شی سیاره مانند است، درواقع، این همان ایده ای است که شهر "شنگدو" در چین قصد انجام آن را دارد. مقامات این شهر قصد دارند تا سال 2020 یک ماه مصنوعی را بر فراز شهر نصب کنند، این ماه یک گوی بسیار بزرگ و نورانی است که از ماه واقعی، 8 برابر روشن تر خواهد بود. 
    اگر به دنبال علت انجام این کار هستید، باید بگوییم که آنها این کار را به دلیل علاقه بسیار زیادشان به ماه انجام نمی دهند، بلکه این کار در واقع جهت برطرف کردن نیاز شهر به چراغ های خیابانی و ذخیره پول شهر انجام می شود. در حالی که این ماه می تواند مساحتی به قطر 80 کیلومتر را روشن کند، نه تنها در تمام نقاط چین بلکه در خارج از کشور نیز قابل مشاهده خواهد بود. این ماه که ساخته دست بشر است، دارای پوششی انعکاس دهنده است که نور خورشید را به وسیله صفحات خورشیدی قابل تنظیم، منعکس خواهد کرد. 

    ماه مصنوعی در شهری از چین

    گرچه ایده ماه چین، بسیار ایده جاه طلبانه ای به نظر می رسد، ولی اولین باری نیست که این ایده مطرح می شود. در سال 1993 روزنامه نیویورک تایمز، گزارشی نوشت درباره اینکه روسی ها در پایه ریزی طرحی برای سیستم انعکاس خورشیدی، یا آینه فضایی شکست خورده اند. آنها نیز قصد داشته اند تا نوری به میزان 4 الی 5 برابر ماه تولید کنند. ایده اصلی ماه مصنوعی در واقع از یک هنرمند فرانسوی گرفته شده است که قصد داشت تا با ایجاد گردنبندی از آینه ها در بالای زمین، کاری کند تا نور خورشید، تمام طول سال به پاریس بتابد.
    بعضی افراد عقیده دارند که این ماه مصنوعی می تواند اثرات جانبی و سوء بر حیات وحش محلی این منطقه داشته باشد. گرچه از آنجایی که این ماه نوری کم و غروب مانند به وجود خواهد آورد، نباید تاثیری منفی بر حیوانات داشته باشد.
    جهت مطالعه اخبار بیشتر از دنیای گردشگری می توانید به وبسایت رسمی آژانس گردشگری مهرپرواز مراجعه نمایید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW