021-88507190

بلندترین مجسمه جهان در هند رونمایی شد!

اخبار آژانس مسافرتی مهرپرواز 10 آبان ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بلندترین مجسمه جهان با ارتفاعی دو برابر مجسمه آزادی در آمریکا یعنی 182 متر، در هند پرده برداری شد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بلندترین مجسمه جهان با ارتفاعی دو برابر مجسمه آزادی در آمریکا یعنی 182 متر، در هند پرده برداری شد. در صدو چهل و سومین سالگرد تولد سردار والابی پاتل، مجسمه ای از این فرد سیاستمدار محبوب و مردمی به ارتفاع 182 متر در هند رونمایی شد. این تندیس غول پیکر بدون شک بلندترین مجسمه جهان می باشد که از 1850 تن برنز ساخته شده است. 
    مجسمه اولین معاون نخست وزیر هند که در نتیجه تلاش هایش برای یکپارچه شدن هند در دهه 1940 به لغب "مرد آخنی هند" رسید، دیروز صبح به دست "نارندرا مودی" نخست وزیر حال حاضر هند، پرده برداری شد. قابل ذکر است که وزن برنزهای به کار رفته در این مجسمه مهمترین موضوع درباره ساخت مجسمه "وحدت" (Statue Of Unity) که در جزیره سادو در ایالت غربی گجرات قرار گرفته است، نیست.
    این مجسمه 182 متری، دوبرابر مجسمه آزادی آمریکا، 9برابر مجسمه فرشته شمال در انگلستان می باشد. همچنین 50 متر بلندتر از مجسمه بودای معبد بهار در چین است که تا قبل از این، در صدر جدول بلندترین مجسمه جهان قرار داشت. مجسمه رهبر سیاسی و اجتماعی هند که از پیروان "مهاتما گاندی" بود، با هزینه ای 22.900.000 پوند و در مدت زمان 33 ماه ساخته شده است. جهت ساخت این مجسمه از 1700 تن برنز، 18500 فولاد تقویت شده و نیز 6500 تیر فولادی ساختمانی استفاده شده است که قسمت بسیاری از این مواد، در طول یک برنامه اجتماعی با نام "ادای احترام به پاتل" در غالب ابزار کشاورزی از روستاهای اطراف جمع آوری شده است. فضای داخل مجسمه را با بتن پر کرده اند.
    این مجسمه که از سد نارمادا در پناهگاه حیات وحش "شولپانشوار" بلندتر است، با استفاده از یک پل به موزه و یک گالری و یک هتل 3ستاره و باغی که به افتخار پاتل ساخته می شود، متصل خواهد شد. نمایشی از لیزر و نور و صدا هم به افتخار تلاش هایی که در راستای یکپارچگی هند انجام شد، برگزار می شود. 

    بلندترین مجسمه جهان

    مجسمه وحدت طوری طراحی شده است که توانایی ایستادگی در برابر بادهایی با سرعت 180 کیلومتر در ساعت، طوفان های دسته 3 و نیز زلزله 6.5 ریشتری را داشته باشد.
    رام ساتور سازنده این اثر، برای ساختن چهره ای کامل از سردار پاتل، حدود 2000 عکس از این شخصیت مردمی و محبوب را جمع آوری کرد و با مورخان و مردمی که از نزدیک وی را دیده بودند صحبت های بسیاری کرد. 
    این اثر و بنا تنها بنای یادبودی همانند دیگر بناهای یادبود نیست بلکه یکی از جاذبه های گردشگری هند می باشد که ادای احترام کاملاً کاربردی و هدفمند است که همه بخش های اجتماعی و اقتصادی را در قالب برقراری ارتباطات بهتر، زیرساخت های آموزشی و مراقبت های بهداشتی، مرکز تحقیقات توسعه کشاورزی و برنامه های دیگری برای رشد جامعه را در بر می گیرد. 
    برای خرید بلیط و بازدید از این مجسمه ملی، کودکان و بزرگسالان باید 350 روپیه هند را پرداخت نمایند. 
    جهت اطلاع از مدارک لازم برای پاسپورت می توانید به وبسایت آژانس هواپیمایی مهرپرواز مراجعه نمایید.

    مجسمه وحدت هند

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW