021-88507190

راه اندازی دبیرخانه گردشگری هنری

اخبار پ.هنرکار 28 آذر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
تهران- ایرنا خبر از موافقت راه‌اندازی دبیرخانه گردشگری هنری در طی نشست مشترک معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داد. در ادامه خبر آژانس گردشگری مهرپرواز را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تهران- ایرنا خبر از موافقت راه‌اندازی دبیرخانه گردشگری هنری در طی نشست مشترک معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داد. در ادامه خبر آژانس گردشگری مهرپرواز را دنبال کنید.

    برنامه ریزی برای تقویت و توسعه گردشگری هنر

    بر اساس گزارش ایرنا از معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور برنامه ریزی برای تقویت و توسعه گردشگری هنر، در معاونت امور هنری، نشست مشترک این معاونت و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران برگزار گردید.

    معاون امور هنری وزارت فرهنگ سیدمجتبی حسینی در این جلسه اظهار کرد: از موضوعات مشترک در دو سازمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، توسعه گردشگری هنری است اما تاکنون برای توسعه گردشگری و اقتصاد از ظرفیت رویدادهای خاص هنری استفاده چندانی نشده است. 

    وی ادامه داد: در حوزه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بین شش جشنواره فجر، چهار جشنواره بین المللی تئاتر فجر، موسیقی فجر، هنرهای تجسمی فجر و مد و لباس فجر مربوط به این حوزه هستند که جزو رویدادهای مهم و معتبر هنری محسوب شده و دارای ظرفیت‌هایی برای گردشگری هنری می باشند. ( برای اطلاع ار قیمت بلیط هواپیما آژانس مهرپراز را دنبال کنید.)

    حسینی افزود: گردشگری هنری یکی از ظرفیت های مهم ایران است که می‌توان از آن استفاده کرد. در کشور ما ظرفیت های انسانی توسعه هنری بسیار رشد کرده است و هنرمندان و جوانان با استعداد زیادی درحوزه هنر فعالیت می کنند.

    معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت:  با ایجاد دبیرخانه گردشگری هنری، این حوزه می تواند توسعه زیادی پیدا کند و گردشگری هنری به مفهوم مستمر و جاری در حوزه فعالیت‌های هنری در زیرمجموعه این دبیرخانه اجرا شود، همچنین ظرفیت‌هایی که می تواند در گردشگری هنری مورد توجه قرار گیرد می تواند شامل رویدادهای خاصی مانند جشنواره فجر، جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، جشنواره موسیقی جوان، جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی، جشنواره بین المللی نمایش های آیینی سنتی، جشنواره هنرهای تجسمی جوانان و غیره باشد. ( برای اطلاع از قیمت تورهای خارجی با کارشناسان آژانس مسافرتی مهرپرواز در ارتباط باشید.)

    در این نشست، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تیموری گفت: برای گردشگری هنر به صورت منسجم، معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی آمادگی دارد تا با همکاری معاونت امور هنری در قالب یک دبیرخانه و شورای سیاستگذاری مشترک برنامه ریزیی در این زمینه انجام دهند.

     از جمله متمم برنامه‌های گردشگری می توانند جشنواره‌ها و رویدادهای هنری باشند تا خلأهایی را در زمینه گردشگری پر کنند.به گفته وی، معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی آمادگی دارد برای حوزه گردشگری، از ظرفیت های موسیقی، نمایش، هنرهای تجسمی و مد و لباس استفاده کنند.

    تیموری با تأکید بر ضرورت برنامه منسجم برای گردشگری هنری گفت: در نمایشگاه بین المللی گردشگری امسال بخشی از برنامه‌های جشنواره‌ها و رویدادهای هنری می تواند ارائه و اجرا شود.

    گردشگری هنری-مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW