021-88507190

آشنایی با عجیب‌ و غریب ترین حراجی‌های 2018

اخبار پ.هنرکار 08 دی ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
تهران- ایرنا- در حراجی‌های سال 2018، فهرستی از عجیب‌ترین اشیای به فروش رفته توسط پایگاه خبری اسکای نیوز عربی منتشر شد. در ادامه خبر با آژانس گردشگری مهرپرواز همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تهران- ایرنا-در حراجی‌های سال 2018، فهرستی از عجیب‌ترین اشیای به فروش رفته توسط پایگاه خبری اسکای نیوز عربی منتشر شد.در ادامه خبر با آژانس گردشگری مهرپرواز همراه باشید.

    فهرستی از اشیایی مختلف با قیمتهای فروخته شده باور نکردنی

    طبق گزارش پایگاه خبری اسکای نیوز عربی، فهرست اقلام حراجی  در ژانویه 2018 به این شرح می باشد:

     -یک تکه از پرچم انگلیس به قیمت نیم میلیون دلار فروخته شد.

    -در مزایده یادگاری های فضا در بوستون آمریکا، کفش نیل آرمسترانگ فضانورد آمریکایی به ارزش 49 هزار دلار به فروش رسید.آرمسترانگ این کفش را در طول سفر به ماه نپوشیده بود ولی به عنوان کفش ذخیره آن را با خود در سفرهای مختلف به فضا برده بود.از دیگر مواردی که در این مزایده در معرض فروش قرار داشت، لباس فضانورد روسی و تصویر ویژه آرمسترانگ و دفترچه راهنمای سفینه آپولو 11 بود که به قیمت 110 هزار دلار فروخته شد.

    کفش فضانوردنیل آرمسترانگ-مهرپرواز

    -جایزه هنرپیشه مشهور سینمای آمریکایی مرلین مونرو با وجود اینکه 56 سال از مرگ وی می گذرد در مزایده ایی به ارزش 250 هزار دلار به فروش رسید. جایزه مرلین مونرو یک توپ طلایی (گلدن گلوپ) بوده که آن را از هالیوود در سال 1961 گرفته بود که در حراجی جولیان در بورلی هیلز ایالت کالیفرنیا فروخته شد.همچنین خودروی سیاه روباز مونرو با دو صندلی نوع فورد تاندربرد با تاریخ ساخت 1956 به مبلغ 490 هزار دلار آمریکا به فروش رسید. ( مجله گردشگری آژانس مسافرتی مهرپراز را دنبال کنید.)

    خوردو مرلین مونرو-الفبای سفر

     -تابلوی «حمام شنا» پرتره شخصی که اثر نقاش هنرمند به نام دیوید هاکنی با 80 سال سن که در قید حیات است، به ارزش 90.3 میلیون دلار به فروش رسید.

     -پوستر ناب و اصلی فیلم کلاسیک مومیایی که در سال 1932 یکی از بازیگران معروف به نام بوریس کارلوف معروف در آن بازی کرده بوده به مبلغ بیش از یک میلیون دلار به فروش رسید.این پوستر بعد از پوستر فیلم دراکولا که در سال 1931 ساخت شده بود و به قیمت 525 هزار و 800 دلار به فروش رسیده بود رکورد فروش این پوستر را شکست.( برای اطلاع از قیمت تورهای مسافرتی با کارشناسان اژانس گردشگری مهرپرواز در ارتباط باشید) 

    پوستر فیلم کلاسیک مومیایی،مهرپرواز

    -در 30 اوت سال گذشته میلادی، کاسه کوچک چینی عتیقه متعلق به قرن 18 میلادی به ارزش بیش از 25.6 میلیون دلار به فروش رسید. این کاسه در جنوب چین جینگ دژن، ساخته شده که به قصر امپراطوری پکن انتقال پیدا کرده است.

    - شرکت اپل یک قطعه کامپیوتری به ارزش یک تریلیون دلار را خریداری کرد.

    -یک قطعه الماس آبی رنگ 6.16 قیراطی با 300 سال قدمت که به خاندان سلطنتی اروپا تعلق دارد به مبلغ 6.7 میلیون فرانک سوئیس (6.7 میلیون دلار) به فروش رسید؛ این تکه جواهر اولین بار در سال ۱۷۱۵ در جشن عروسی دختر دوک پارما الیزابت فارنیز که با پادشاه اسپانیا فیلیپ پنجم ازدواج کرده بود به او هدیه داده شده بود.

    جواهر متعلق به الیزابت فارنیز-مهرپرواز

     -تصاویر گروه موسیقی انگلیسی راک بیتلز در حراجی انگلیس به مبلغ 360 هزار دلار به فروش رسید؛ مایک میچل در سال 1964 در واشنگتن در سن 18 سالگی این عکس را گرفته بود.

    گروه موسیقی بیتلز-مهرپرواز

    -در حراجی به نفع خیریه دُم دایناسور به ارزش 95 هزار و 805 میلیون دلار به فروش رسید؛ این دُم دایناسور دارای 4 متر طول و 180 کیلوگرم وزن در مراکش پیدا شده بود که در پی یک حراجی  در مکزیک برای بازسازی هزاران مدرسه که در زلزله های آمریکای لاتین در سپتامبر گذشت تخریب شده بودند فروخته شد.

    -در حراجی توکیو یک ماهی با 405 کیلوگرم وزن با قیمت 323 هزار دلار به فروش رسید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW