021-88507190

یزد، پایتخت شهرهای پایدار جهان

اخبار پ.هنرکار 09 بهمن ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
یزد ـ مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های شهرداری یزد اعلام کرد: یزد عنوان پایتخت شهرهای پایدار جهان را به خود اختصاص داد. در ادامه جزییات خبر با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    یزد ـ مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های شهرداری یزد اعلام کرد: یزد عنوان پایتخت شهرهای پایدار جهان را به خود اختصاص داد. در ادامه جزییات خبر با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

    یزد دارای بالاترین پایداری در جهان

    بر اساس گزارش خبرنگار مهر، در نخستین همایش بین‌المللی شهرهای پایدار، دبیرکل همایش بین‌المللی شهرهای پایدار جهان، جعفر امین مقدم با اشاره به اینکه شهر یزد در سال گذشته از سوی بنیاد انرژی، به عنوان شهر پایدار معرفی گفت: یزد بالاترین پایداری در جهان را دارا است.
    وی ادامه داد: امروز در دنیا با مشکلات جدی پایداری و همچنین خطرهای جدی روبه‌رو هستیم به همین علت بزرگان گرد هم جمع شدند تا برای رفع این مشکلات و راه حلی برای آن به توافق برسیم.امین مقدم افزود: یزد هیچگاه در طول تاریخ حیات خود برای محیط زیست مشکلی به وجود نیاورده است و این شهر مهد تعاملات انسانی بوده و تمام اقلیت‌ها در آزادی کامل در کنار یکدیگر زندگی می کنند.دبیرکل همایش بین‌المللی شهرهای پایدار جهان در ادامه گفت: یزدی طراح قنات، بادگیر و ....بوده و ما  نیز شعور، خلاقیت و عشق نیاکان خود را به ارث برده ایم. 

    وی از اینکه در این کنفرانس، یزد به عنوان اولین پایتخت شهرهای پایدار جهان معرفی شد ابراز خرسندی و گفت: این کمترین حق برای این شهر است، شهری که به جهانیان بیشترین خدمت را ارائه کرده اند.امین مقدم عنوان کرد: یزد در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و حضور ۷۰ مهمان خارجی از ۲۵ کشور مختلف دنیا، راهی است برای همکاری بیشتر و اینکه بیش از بیش بتوانیم به پایداری برسیم.( برای آشنایی با برخی از شهرهای مختلف دنیا، مجله گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز را دنبال کنید)

    یزد-مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW