021-88507190

از موزه غذاهای چندش آور در سوئد چه می دانید

اخبار پ.هنرکار 01 بهمن ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
به تازگی در سوئد موزه ای افتتاح شده که غذاهای نفرت انگیز دنیا را در آن می توانید مشاهده کنید. برای آشنایی با این موزه،با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    به تازگی در سوئد موزه ای افتتاح شده که غذاهای نفرت انگیز دنیا را در آن می توانید مشاهده کنید. برای آشنایی با این موزه،با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

    غذاهای نفرت انگیز در موزه سوئد

    در اکثر نقاط جهان غذاهایی وجود دارد که در شکل و ظاهر بسیار چندش آور به نظر می رسند ولی همین غذاها، طرفداران مختص به خود را دارند که حاضر هستند هزینه زیادی را برای خوردن آنها صرف کنند.در کشور سوئد و در شهر مالمو به تازگی موزه ای افتتاح شده که انواع غذاهای نفرت انگیز در سراسر  دنیا را در معرض نمایش قرار داده است. غذاهایی که رغب نمی کنیم اسم آنها را بشنویم و یا حتی نگاهشان کنیم.

    انواع غذاهایی عجیب که در کشورهای گوناگون طرفدارن خود را دارد در این موزه به چشم می خورند. این غذاها از کشورهای مختلف مانند چین، ویتنام، ،فلیپین، مکزیک، indonesia تایلند و.. می باشد.از جمله این غذاهای تهوع آور می توان به خوراک جنین جوجه ،سالاد عنکبوت،چشم ماهی تن،سوپ سوسک،سوپ کرم ابریشم و خون مار کبری را نام برد. نکته جالب و قابل ذکر این است که در این لیست، غذای محبوب ما ایرانیها یعنی کله پاچه نیز قرار گرفته است.شکل ظاهری و همچنین بوی این غذاها به حدی تهوع آور و نفرت انگیر است که دم در موزه ورودی کیسه‌ای برای استفراغ به بازدیدکنندگان داده می‌شود! ( مجله گردشگری آژانس گردشگری مهر پرواز را دنبال کنید.)

    موزه غذاهای چندش آور در سوئد،مهرپرواز

    بنیان‌گذار موزه‌ی «نفرت‌انگیزترین غذاهای جهان» ساموئل وست، می‌گوید:
    من قصد دارم تا مردم در مورد چیزی که به نظر آنها منزجرکننده است فکر کنند تا متوجه شوند که این انزجار و تنفر در اصل یک امری نسبی است و بستگی به نگاه مخاطب دارد. معمولا ما وقتی با چیزهایی که آشنا نیستیم رو به رو شویم ممکن است در نظرمان نفرت‌انگیز و چندش آور باشند، در حالی‌که چیزهایی که با آن‌ها بزرگ شده و آشنا هستیم، صرف‌نظر از اینکه آنها چه چیزهایی هستند، برایمان نفرت‌انگیز نخواهند بود.

    بسیاری از غذاها برای همه مردم دنیا جذاب و خوش طعم هستند، اما برخی دیگر فقط با عادات غذایی یک فرهنگ خاص مطابقت دارند. ۸۰ درصد غذایی که در این موزه در معرض نمایش قرار داده شده‌اند، به گروه دوم تعلق دارند. بسیاری از این خوراکی‌های پرطرفدار به آسیا و اروپا متعلق هستند، البته بیشتر آن‌ها در رتبه نخست به چین و بعد، به ایالات‌متحده تعلق دارند.به عبارت دیگر، غذاهای آمریکایی موجود در این موزه به نسبت غذاهای متعلق به آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی، آفریقا و استرالیا بیشتر می باشند. از جمله غذاهای محبوب آمریکایی‌ها که در این موزه قرار دارد، سالاد ژله با پاستا است.

    موزه غذاهای چندش آور در سوئد،مهرپرواز

    تعدادی از غذاهای این موزه ممکن است که واقعا طعم و مزه خوبی داشته باشند، ولی پروسه آماده کردن این غذاها باعث آزار شدید حیوانات می‌شود. یکی از این غذاها، خوراک فرانسوی فوئگرا نام دارد، که کبد اردک است که به زور به این حیوان توسط یک لوله‌ی تغذیه‌کننده، مقدار زیادی ذرت خورانده شده است. نمونه دیگر این غذاها، در چین است که مغز میمونی است خورده می‌شود و گفته شده در زمانهای گذشته، درحالی‌که هنوز این حیوان زنده بوده است، مغز آن را می‌خوردند.
     از دیگر غذاها این نمونه خوراک فرانسوی توکا (Ortolan) است. توکا، پرنده کوچکی است که حدود ۱۲ سانتیمتر طول دارد و هنگام مهاجرت به آفریقا در پاییز، آن را شکار می‌کنند. سپس آن را در قفس‌های تاریک قرار می دهند تا به قدری دانه بخورد که وزنش دو برابر شود. سپس توکا را در یک ظرف آب زنده زنده قرار داده و آن را درسته می‌پزند. معمولاً در موقع سرو این خوراک، روی سر آن یک دستمال‌کاغذی بزرگ قرار می‌دهند که گفته می‌شود برای این است که شرمشان را از خداوند پنهان کنند. عده ایی دیگر می‌گویند این کار برای این است که بویی که از دهان پرنده متصاعد میگردد کاهش پیدا کند.

    بیشتر غذاهای نمایش داده‌شده این موزه، واقعی و تازه هستند؛ به غیر آن‌هایی که تهیه‌شان سخت بوده یا غذاهایی که با آزار حیوانات تهیه می‌شوند. در عوض این غذاها با مدل‌های پلاستیکی یا عکس نشان داده شده اند. غذاهای بد بو در شیشه‌های آزمایشگاهی مخصوص قرار دارند تا بوی آن‌ها آزاد دهنده نباشند. تقریباً یک روز در میان، نیمی از غذاها جایگزین می‌شوند؛ بنابراین باز نگه داشتن این موزه بسیار هزینه بر است. به همین علت، موزه‌ی «نفرت‌انگیزترین غذاهای جهان»، تنها تا پایان ژانویه ۲۰۱۹ باز خواهد بود. ( از قیمت تورهای خارجی در مسیرهای مختلف دنیا با آژانس مسافرتی مهرپرواز مطلع شوید.)

    موزه غذاهای چندش آور در سوئد،مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW