021-88507190

افتتاح 527 پروژه حوزه های فرهنگی و گردشگری در 31 استان

اخبار پ.هنرکار 18 بهمن ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تهران -ایرنا در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،527 پروژه با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، با هزینه هزار و 600 میلیارد تومان افتتاح گردید. در ادامه خبر با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

     پروژها نشان دهنده تحرک در صنعت گردشگری

    طبق گزارش ایرنا، در حاشیه افتتاح همزمان نمادین 525 (به صورت ویدئو کنفرانس) پروژه گردشگری، صنایع دستی و گردشگری، علی اصغر مونسان اعلام کرد: این میزان از سرمایه‌گذاری نشانده تحرک در صنعت گردشگری است و در حال حاضر در حوزه گردشگری، 2 هزار پروژه به ارزش 120 هزار میلیارد تومان در حال اجرایی شدن است.وی به ورود بیش از شش میلیون گردشگر در سال جاری به کشور اشاره کرد و افزود: ورود این تعداد گردشگر، برای کشور حدود هشت میلیارد دلار ارز آوری داشته است.رئیس سازمان میراث فرهنگی با ابراز امیدواری گفت: با وجود رونق صنعت گردشگری در کشور، درآمد حاصل از آن قسمتی از درآمدهای اصلی کشور به شمار می رود.

    مونسان ادامه داد: در حال حاضر که به ایام نوروز نزدیک می شویم امیدوار هستیم تا باز هم بازار گردشگری بیشتر رونق بگیرد.وی در بخش دیگری از سخنان خودگفت: هنرمندان صنایع دستی ایران، دارای توانایی زیادی برای خلق تندیس های بی نظیر برای هنرمندان حوزه سینما هستند از این رو از هم اکنون برای سال های آینده برای خلق تندیس ها اعلام آمادگی می کنیم.معاون رئیس جمهوری در ادامه گفت: صنایع دستی ایران حائز رتبه اول در حراجی آثار هنری داخلی و خارجی می شود و هنرمندان صنایع دستی ایرانی قادر هستند تندیس های فاخری بسازند. ( اخبار گردشگری را در مجله گردشگری آژانس توریستی مهرپرواز بخوانید.)

    در این مراسم استاندار تهران نیز گفت:در راستای تقویت و توسعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از برنامه های ارزشمند دکتر مونسان تقدیر و تشکر می کنم. انوشیروان محسنی بندپی ادامه داد: گردشگری یک صنعت ارزآور بوده و امروز تحول بنیادی در زیرساخت های این صنعت را شاهد هستیم، برای بهره برداری از 41 پروژه در این استان،از تلاش دکتر مونسان، معاونان و مدیران کل میراث فرهنگی استانها به ویژه مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران تقدیر می کنم.

    طبق گزارش ایرنا، به شکل نمادین و از راه ویدئو کنفرانس و به دستور معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، 216 پروژه از 10 استان با حجم سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.10 استان منتخب که پروژه های آنها به صورت نمادین افتتاح می شود از جمله ایلام، اردبیل، تهران، مرکزی، هرمزگان، قزوین، ایلام، خراسان شمالی، اصفهان و کردستان می باشد.با افتتاح این پروژه ها، به ظرفیت اقامتی کشور حدود هزار و 393 اتاق و 3 هزار و 641 تخت افزوده می شود، همچنین با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، زمینه اشتغال 2 هزار و 860 نفر فراهم خواهد شد. ( برای اطلاع از قیمت تور کشورهای مختلف، با آژانس گردشگری مهرپرواز همراه باشید.)

    تصویری از یک جلسهیک جلسه در یک دفتر

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW