021-88507190

دلایل سفر به باتومی

گردشگری م.مقیمی 15 فروردین ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
باتومی که یکی از زیباترین شهرهای ساحلی دریای سیاه است در کشور جذاب و دیدنی گرجستان است. دلایل سفر به باتومی و باز دید از آن را در این مطلب بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دلایلی که باید به خاطرشان به باتومی سفر کنید!

    باتومی که یکی از زیباترین شهرهای ساحلی دریای سیاه است، در کشور جذاب و دیدنی گرجستان قرار گرفته است. شهری که می تواند هر مسافر و هر توریستی را شیفته خودش کند و هر سال جای خود را در قلب توریست های بیشتر و بیشتری پیدا کند. اگر احیانا در تردید هستید که به باتومی سفر کنید یا نه، این مطلب را مطالعه کنید تا با دلایل سفر به باتومی آشنا شوید. مطمئن باشید که وقتی که این مطلب را بخوانید، تمام شک و شبهه هایتان از بین می رود و شما هم مطمئن می شوید که باتومی یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری است که می توانید به آن سفر کنید.

    معماری بی نظیر باتومی

    یکی از مواردی که باعث جذاب شدن باتومی شده، این است که معماری خاصی دارد و ترکیبی از سبک های مختلف در معماری ساختمان هایش به چشم می خورد. کافی است که کمی در مرکز شهر باتومی قدم بزنید و چند تا از جاذبه های گردشگری باتومی مثل سالن تئاتر دراما و میدان اروپا را از نزدیک ببینید تا شما هم شیفته معماری باتومی و زیبایی هایش شوید. یک حقیقتی که درباره باتومی وجود دارد، این است که هر گوشه اش زیباست. همین باعث شده که اقامت در باتومی برای توریست ها تا این اندازه تجربه شیرینی باشد و این همه از زیبایی باتومی تعریف شود.

    معماری بی نظیر باتومی

    بلوار بی نظیر باتومی

    اگر فقط یک جا در باتومی باشد که باید به خاطرش به این شهر سفر کنید، قطعا آنجا بلوار باتومی خواهد بود. بلواری که با وجود کافه ها و کلاب های جذابش، جاذبه های توریستی خوش آب و رنگش و پیاده روهای پرهیاهویش قلب هر کسی را تسخیر می کند. به شما توصیه می کنیم که در تور باتومی تا می توانید در بلوار باتومی وقت بگذرانید، در این بلوار دوچرخه سواری کنید، قدم بزنید، به سواحل بلوار باتومی سر بزنید و انواع و اقسام تفریحات را در بلوار باتومی تجربه کنید. چراکه مطمئنا وقتی که از سفر برگردید، دلتان برای حال و هوای بلوار باتومی تنگ خواهد شد.

    تاثیر ترکیه بر روی باتومی


    جالب است بدانید که شهری مرزی هوپا که در واقع با ترکیه هم مرز است، فقط 37 کیلومتر با باتومی فاصله دارد. با این اوصاف طبیعی است که فرهنگ ترکیه ای در باتومی هم تا حدی دیده شود. گذشته از این مساله، باتومی در قرن 15 توسط عثمانیان فتح شده بوده و به جز یک سری از دوره های زمانی خاص که از ترکیه پس گرفته شد، تا جنگ روسیه ترکیه یعنی تا حوالی سال 1877، باتومی در دست ترکیه بوده است. حالا می دانید که قسمت جالب ماجرا کجاست؟ اینکه در باتومی یک منطقه ترکیه ای وجود دارد که هم منطقه جذابی برای گشت و گذار است و هم اینکه غذاهای ترکیه ای خوشمزه و بی نظیری در آن پیدا می شود. به شما توصیه می کنیم که برای دیدن این منطقه هم که شده، یک بار به باتومی سفر کنید!

    تاثیر ترکیه بر روی باتومی

    مجسمه های زیبای باتومی


    یکی از ویژگی های بارز باتومی این است که در آن مجسمه های بسیار زیبایی وجود دارد. واقعیت این است که هنر در هر گوشه و کنار باتومی به چشم می خورد و این شهر به طرز عجیبی با هنر در آمیخته شده است. همه مجسمه های باتومی زیبا هستند و همه آن ها لوکیشن های خوبی برای عکاسی دارند. اما از بین همه آن ها، دو مجسمه که با نام های علی و نینو شناخته می شوند و در شمال شرق بلوار باتومی قرار گرفته اند، از بقیه محبوب تر و معروف تر شده اند. دلیلش هم این است که اولا این مجسمه زیبایی خاصی دارند، دوما متحرک هستند و سوما اینکه داستان عاشقانه بسیار زیبا و شنیدنی در پس طراحی و ساخت آن ها وجود دارد. اگر شما هم به هنر و دنیای مجسمه های علاقه دارید، بی شک عاشق باتومی می شوید.

    مجسمه های زیبای باتومی

    جاذبه های گردشگری باتومی


    باتومی جاهای دیدنی مختلفی دارد که هر کدامشان یا قصه و روایت جالبی دارند و یا زیبایی خارق العاده ای دارند. یکی از جاذبه های گردشگری زیبای باتومی، باغی است که تحت عنوان باغ گیاهشناسی باتومی شناخته می شود. این باغ علاوه بر اینکه بسیار زیباست و پوشش گیاهی بی نظیری دارد، آرامشی وصف نشدنی دارد و از همه مخهمتر اینکه یک چشم انداز پانورامیک وصف نشدنی به ساحل دریای سیاه دارد. این باغ به قدری زیباست و چشم اندازش به اندازه ای شگفت انگیز است که خودش به تنهایی می تواند یک دلیل محکم برای سفر به باتومی باشد. 

    جاذبه های گردشگری باتومی

    غذاهای خوشمزه باتومی


    سفر به باتومی می تواند یک فرصت تکرار نشدنی برای چشیدن خاص ترین طعم ها و خوردن خوشمزه ترین غذاها باشد. باتومی یکی از بهترین شهرهای گرجستان برای امتحان کردن غذاهای محلی گرجستانی است و غذاهایش به قدری لذیذ هستند که همه توریست ها بدون استثنا از طعم آن ها تعریف و تمجید می کنند. با وجود این غذاهای خوشمزه و رستوران ها و کافه های بی نظیری که در باتومی وجود دارد، باید به شما بگوییم که هیچ جای شک و شبهه ای برای سفر به باتومی وجود ندارد و شما هم به طور قطع عاشق باتومی و سفرتان به این شهر زیبا در تور گرجستان می شوید. برای رزرو تور ارزان باتومی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید. 


    درباره باتومی و تفلیس گرجستان بیشتر بخوانید:

    ایده هایی برای تفریح در تور جذاب و هیجان انگیز باتومی

    زیباترین جاذبه های گردشگری باتومی

    راهنمای سفر بهاری به تفلیس گرجستان

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW