021-88507190

از نمایشگاه فرهنگ و تمدن ایران در رومانی استقبال شد

اخبار پ.هنرکار 27 بهمن ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
تعداد بسیاری از مردم رومانی، نمایندگی های دیپلماتیک، شخصیت های دانشگاهی و ایرانیان مقیم بخارست از نمایشگاه فرهنگ و تمدن ایران در رومانی استقبال کردند. در ادامه خبر آژانس مسافرتی مهرپرواز را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تعداد بسیاری از مردم رومانی، نمایندگی های دیپلماتیک، شخصیت های دانشگاهی و ایرانیان مقیم بخارست از نمایشگاه فرهنگ و تمدن ایران در رومانی استقبال کردند. در ادامه خبر آژانس مسافرتی مهرپرواز را دنبال کنید.

    تمرکز بر موضوع خلیج فارس در این نمایشگاه

    با همکاری نمایندگی جمهوری اسلامی ایران و آکادمی رومانی این نمایشگاه برگزار گردید که با تمرکز بر موضوع خلیج فارس، نقشه های قدیمی ایران و کتب خطی ایرانی که در آکادمی رومانی موجود بودند در معرض نمایش قرار گرفتند.
    در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، مرتضی ابوطالبی سفیر ایران به قدمت فرهنگ و تمدن ایران اشاره کرد و گفت: در هزاره دوم و برای مدت زمان طولانی، فرهنگ ایرانی در خاورمیانه و آسیای مرکزی فرهنگ غالب و زبان فارسی نیز زبان رسمی منطقه بوده است.
    وی به مشخص بودن نام خلیج فارس بر روی نقشه های قدیمی منطقه به عنوان سندی معتبر تایید کرد و گفت: خلیج فارس منبع ارزش های محلی و فرهنگی است که به هویت منطقه ما متصل شده اند و به لطف این میراث امروز خلیج فارس به نماد تاریخ و فرهنگ منطقه ما تبدیل شده است. 
    سفیر ایران در بخارست افزود: خلیج فارس تنها آب نیست؛ بلکه یک واقعیت تاریخی است که هزاران سال به نام خلیج فارس شناخته شده است.ابوطالبی در ادامه گفت: در اواخر قرن نوزدهم، از سوی کنگره ایالات متحده آمریکا، نقشه رسمی آمریکا تهیه شد که موید نام درست و استاندارد خلیج فارس است. نه تنها در نقشه ها و کتاب ها این واقعیت نشان داده شده، طبق اسناد سازمان ملل که در سال 1992، 1994 و 1999 به انتشار رسیده بود نیز این امر مستند است. 

    به غیر از گروه کارشناسان سازمان ملل متحد در باره نام های جغرافیایی، در یک گزارش جامع در سال 2006، از نقطه نظر تاریخی، جغرافیایی و حقوقی نام خلیج فارس تایید شده است.در این مراسم معاون آکادمی رومانی به فرهنگ و تمدن غنی ایران اشاره کرد و گفت: مهم است که مردم رومانی مطلع باشند که تمدن ایران یکی از مهم ترین تمدن های دنیا است و هر یک از امپراتوری های هخامنشی، اشکانی، ساسانی و غیره در تمدن اروپا نقش مهمی ایفا کردند.رضوان تئودورسکو در مورد استفاده از نام خلیج فارس گفت: در نقشه های مدارس رومانی، نام خلیج فارس به شکل کامل بیان شده است تا جوانان رومانیایی خلیج فارس را به خوبی بشناسند. ( مجله گردشگری مهرپرواز را دنبال کنید.)

    خلیج فارس-مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW