021-88507190

جزییات مراسم روز جهانی راهنمایان گردشگری

اخبار پ.هنرکار 04 اسفند ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
معاون گردشگری کشور با بیان اینکه کار راهنمایان از کار معدن سختتر است اعلام کرد: وزارت کار، راهنمای تور را به عنوان شغل محسوب نمی کند و معتقد است که راهنمای گردشگری باید دارای ساعت کاری مشخصی باشد و در ماه آن ساعت را پر کند. در ادامه خبر با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    معاون گردشگری کشور با بیان اینکه  کار راهنمایان از کار معدن سختتر است اعلام کرد: وزارت کار، راهنمای تور را به عنوان شغل محسوب نمی کند و معتقد است که راهنمای گردشگری باید دارای ساعت کاری مشخصی باشد و در ماه آن ساعت را پر کند. در ادامه خبر با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

    مطرح شدن مشکلات راهنمایان تور

    عصر روز پنجشنبه ۲ اسفند، مراسم روز جهانی راهنمایان گردشگری با حضور نمایندگانی از ناجا، راهنمایان تور، جامعه هتلداران، جامعه تورگردانان و سازمان میراث فرهنگی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.معاون گردشگری کشور گفت: می توانم بگویم که کار راهنمایان گردشگری از کار معدن هم سخت تر است به خصوص اگر آنها در ایران کار کنند این بحث سیار مفصل تر خواهد بود.

    ولی تیموری ادامه داد: از دید کارشناسان وزارت کار، یک راهنما باید دارای ساعت کاری مشخصی باشد تا حوزه فعالیت او به عنوان یک شغل محسوب شود. مشکل در اینجاست که با توجه به اینکه گردشگری به تازگی به خود شکل پایدار خواهد گرفت و تعداد روزهای فعالیت راهنماهای گردشگری کم است، این موضوع با استانداردهای وزارت کار مطابقت نداد. برای این موضوع ما باید راه حلی پیدا کنیم و در این مورد نظر سازمان تأمین اجتماعی را نیز جلب کنیم. ( برای اطلاع ازقیمت تور آژانس گردشگری مهرپرواز را دنبال کنید.)

    تیموری افزود: باید آژانس های گردشگری قسمتی از بیمه راهنمایان را تأمین کنند و ما هم باید برای حل مشکل بیمه با آنها همراه شویم. معاون گردشگری کشور به شعار فدراسیون راهنمایان گردشگری اشاره کرد و در ادامه گفت: شعار امسالف راهنمای گردشگران در عصر دیجیتال است. بنابراین راهنمایان باید بدانند که از فناوری های جدید تا چه میزان می توانند استفاده کنند. با اینکه معتقد هستیم در صنعت گردشگری، محور انسان است اما به طور خواسته یا ناخواسته قسمتی از کار آنها تحت شعاع فناوری های دیجیتال قرار خواهد گرفت و باید راهنمایان در این باره خود را به روز کنند.

    تیموری اظهار داشت: اکنون گردشگری مورد بی توجهی قرار گرفته است و از این منظر به جایگاهی که در سطح جهانی دارد نپرداخته ایم.معاون گردشگری کشور در ادامه گفت: ما همواره تلاش کرده ایم تا بتوانیم از امتیازات و مزایایی که برای گردشگری قائل شده اند، استفاده کنیم اما هر بار آن را نادیده می گرفتند و ابهاماتی به وجود می آوردند. ولی در حال حاضر توانستیم به کمک رئیس سازمان میراث فرهنگی به آن جامه عمل بپوشانیم.(مجله گردشگری مهرپرواز را دنبال کنید.)

    مراسم روز جهانی راهنمایان گردشگری-مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW