021-88507190

بهترین زمان برای سفر به شهرهای مختلف روسیه

گردشگری م.مقیمی 11 آبان ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بهترین زمان سفر به مسکو و سنت پترزبورگ از نکات مهم سفر به کشور سرد روسیه است. بهترین زمان و فصل برای سفر به روسیه را در این مطلب بررسی کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بهترین زمان سفر به مسکو و سنت پترزبورگ

    اگر تا به حال به روسیه سفر نکرده اید، باید به شما بگوییم که روسیه واقعا کشور سردی است. اما با این حال به قدری کشور جذابی است که ارزشش را دارد که حتی در سردترین ماه سال به آن سفر کنید و حداقل برای یک بار تجربه سفر به روسیه را در زندگیتان کسب کنید. اما انتخاب بهترین زمان سفر به روسیه نکته مهمی است. اگر شما هم می خواهید برای این سفر فراموش نشدنی برنامه ریزی کنید، این مطلب را از دست ندهید تا کمی درباره آب و هوای روسیه و بهترین زمان سفر به شهرهای توریستی روسیه یعنی مسکو و سنت پترزبورگ با شما صحبت کنیم.

    بهترین زمان سفر به روسیه

    نواحی شمالی و شرقی روسیه سردترین نقاط این کشور هستند. این مناطق معمولا در اوایل فصل بهار چ گل آلود و در فصل زمستان سرد و یخی هستند. در نتیجه اواخر فصل بهار، فصل تابستان و همین طور اوایل فصل پاییز فصل های خوبی برای سفر به روسیه هستند. مخصوصا فصل تابستان که هوای روسیه در آن به گرمترین حالت خودش می رسد و در نتیجه در فصل تابستان شرایط برای سفر سرمایی ها به روسیه ایده آل می شود.

    برای اینکه بهتر دستتان بیاید که باید چه فصلی را برای سفر به روسیه انتخاب کنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا هوای مسکو و سنت پترزبورگ را جداگانه بررسی کنیم و ببینیم که بهترین زمان سفر به هر کدام از این شهرهای توریستی در روسیه چه زمانی است.

    بهترین زمان سفر به روسیه

    بهترین زمان سفر به سنت پترزبورگ

    اواسط اردیبهشت تا اواسط مهر بهترین زمان برای سفر به سنت پترزبورگ است. این شهر که در شمال غرب روسیه قرار گرفته است، در اواسط خرداد تا اواسط تیر از همیشه جذاب تر می شود. به این دلیل که در ماه ژوئن فستیوال شب های سفید در سنت پترزبورگ برگزار می شود و این شهر با این جشنواره از همیشه هیجان انگیزتر می شود.  اصولا از اوایل خرداد ماه، دمای هوای سنت پترزبورگ به 15 درجه سانتگیراد می رسد و از این زمان به بعد نمایش ها، کنسرت ها و برنامه های تفریحی در سنت پترزبورگ آغاز می شوند. چند هفته بعد هم که فستیوال شب های سفید سنت پترزبورگ شروع می شود، برنامه های تفریحی سنت پترزبورگ بیشتر و متنوع تر می شوند و در نتیجه این زمان از سال زمان ایده آلی برای سفر به سنت پترزبورگ به حساب می آید.

    اما اگر احیانا شرکت در برنامه های تفریحی برایتان اهمیت چندانی ندارد و بازدید از موزه ها و جاهای دیدنی سنت پترزبورگ برایتان جالب تر است، می توانید در ماه مهر و آبان به سنت پترزبورگ سفر کنید. چراکه در این زمان که دمای هوای سنت پترزبورگ معمولا بین 2 تا 11 درجه سانتیگراد است، هم صف های موزه های سنت پترزبورگ کوتاه تر می شوند و هم اینکه در کل هزینه تفریح در سنت پترزبورگ و هزینه سفر به این شهر کمتر می شود.  

    بهترین زمان سفر به سنت پترزبورگ

    بهترین زمان برای سفر به مسکو

    اگر برنامه تان برای سفر به روسیه این است که در شهر مسکو اقامت کنید، باید این را بدانید که این شهر در فصل زمستان دمای میانگین 10- درجه تا 0 درجه، در فصل تابستان دمای میانگین 18 تا 30 درجه، در فصل بهار دمای میانگین 20 درجه و در فصل پاییز دمای میانگین 2- درجه تا 12 درجه سانتیگراد را تجربه می کند. البته همه این دماها به صورت میانگین گفته شوند و ممکن است که هوای مسکو سردتر یا حتی گرمتر از این اعداد و ارقام هم باشد. مثلا در ماه فوریه پیش می آید که هوای مسکو حتی تا 25- درجه سانتیگراد هم پایین تر بیاید و به معنای واقعی کلمه هوای یخی را تجربه کند.

    یک مورد دیگر اینکه در فصل بهار که برف ها و یخ ها شروع به آب شدن می کنند، خیلی از خیابان ها و مناطق مسکو گل آلود می شوند. با همه این اوصاف باید بگوییم که بهترین زمان سفر به مسکو فصل تابستان است که به نسبت هوای مسکو گرمتر است.

    از آن طرف فصل پاییز نیز فصل خوبی برای سفر به مسکو محسوب می شود. چراکه در این فصل هزینه سفر به مسکو کمتر از فصل تابستان است و برای کسانی که خیلی سرمایی نیستند، فرصت خوبی برای سفر به مسکو محسوب می شود. برای رزرو تور ارزان روسیه می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره روسیه بیشتر بخوانید:

    چگونه ارزان به روسیه سفر کنیم؟

    هزینه های سفر به مسکو روسیه

    حقایق جذاب در مورد سوچی روسیه که شما را هم به تعجب وا می دارند

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW