021-88507190

نرخ عوارض و مالیات سفرهای خارجی

اخبار ش.مافی 03 بهمن ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    مالیات سفرهای خارجی

    سفرهای خارجی هر روز گران تر از دیروز می شوند. با تصویب هیئت دولت و طبق ماده 33 لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس جمهوری اسلامی، مالیات بر سفرهای خارجی اعمال می شود.
    طبق گزارش خبرگذاری های آنلاین کشور، سه شنبه اول بهمن ماه 98 لایحه مالیات ارزش افزوده سفرهای خارجی به تصویت دولت رسید که بر این اساس هر مسافر ایرانی موظف است که برای هر سفر خارجی خود مالیات را به خزانه داری کل کشور بپردازد. طبق دستور مجلس شورای اسلامی، سازمان مالیات کشور موظف است تا مالیات سفرهای خارجی را از مسافران ایرانی دریافت کند. البته این مالیات با عوارض خورج از کشور یکی می باشد و فقط نام آن از عوارض خروج به مالیات تغییر کرده است.

    مالیات سفرهای خارجی

    البته این مالیات مشمول بعضی از افراد نظیر، دانشجویان خارج از کشور، ساکنان مناطق آزاد تجاری، جانبازانی که برای معالجه به کشورهای دیگر سفر می کنند، ایرانی های مقیم خارج از کشور، زائران اربعین برای کشور عراق، مرزنشینان و خدمه حمل و نقل عمومی زمینی، دریای وخطوط پروازی نمی شود و ملزم به پرداخت مالیات نمی باشند.
    طبق دستور مجلس شورای اسلامی، نیروی انتظامی موظف می باشد تا مسافران مالیات خود را پرداخت نکرده اند، مانع از خروج کشور افراد شوند و عبور و مررو آن ها را به دقت کنترل نمایند. البته هنوز مبلغی برای این مالیات در نظر گرفته نشده است و به زودی اعلام می شود و در دستور های کار قرار دارد. با این قانون جدیدی که اعلام شده است، شما بهتر است برای سفرهای خود برنامه ریزی دقیقی انجام دهید و سپس راهی سفر شوید.

    تصویری از یک پاسپورت

    اگر تمایل به سفر دارید، می توانید از تورهای خارجی مهرپرواز استفاده نمایید. همچنین مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات گردشگری، خرید تورهای نوروزی، رزرو هتل، بیمه نامه مسافرتی، رزرو بلیط هواپیما در خدمت شما مسافران گرامی می باشد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW