021-88507190

تاثیر گذارترین تکنولوژی ها در گردشگری در سال 2019

اخبار ش.مافی 20 تیر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
طبق پیش بینی ها و رشد وتوسعه صنعت گردشگری در سال 2019، به حد قابل توجه ای پیشرفت داشته و می توان این تاثیر و رشد عالی را به پیشرفت اینترنت و تکنولوژی ارتباط داد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تاثیر گذارترین تکنولوژی ها در گردشگری در سال 2019

    طبق پیش بینی ها و رشد و توسعه صنعت گردشگری در سال 2019، به حد قابل توجه ای پیشرفت داشته و می توان این تاثیر و رشد عالی را به پیشرفت اینترنت و تکنولوژی ارتباط داد. به طور کلی تعداد مسافران هر روز بیشتر از دیروز و یکپارچگی و تعامل بیشتری نیز مشاهد می شود.در سال 2019، 74% از مردم برنامه ریزی سفر خود را از طریق اینترنت و تنها 13% از طریق سنتی تجربه کرده اند.تجربه سفر به وسیله تکنولوژی گسترش یافته است و این گسترش از طریق رسانه های اجتماعی، عکس ها و ویدیو ها هر روز بیشتر از دیروز توسعه می یابد.در اینجا خلاصه از پیشرفت های کلیدی در سال 2019 را با هم مرور می کنیم.

    نما شهر از گوشی آیفون و برنامه ها

    هوش مصنوعی 

    تصویب هوش مصنوعی در سال 2019 به طور ویژه ای افزایش می یابد و برند های معروفی روی آن سرمایه گذاری کرده اند تا خدمات بهتری را به مشتری ارائه دهند و در کاهش هزینه ها  تاثیر گذار باشند.تاثیر هوش مصنوعی در صنعت گردشگری میتوان به استفاده آن توسط هتل ها، خطوط هوایی، و جاذبه ها برای پاسخگویی هر چه سریع تر به مشکلات گرشگران استفاده کرد.همچنین از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده ها برای شناسایی روند مرتبط با رضایت مشتری،مدیریت داده ها، و گزارش عملکرد کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد.

    دست دادن ربات با انسان

    واقعیت مجازی یا (VR)

    تصویب VR در سال های اخیر، رشد انفجاری داشته است و بیشترین جذب اولیه آن در صنعت بازی است.با این حال در سال های اخیر تعداد از برندهای  معتبر مسافرتی و گردشگری این فناوری را به کار گرفته اند.میتوان به تجربه سفر مجازی با آن اشاره کرد.واقعیت مجازی تجربه سفر را دارد و نه فقط در مقصدبلکه برای افرادی که نمی توانند سفر کنند هم مناسب است. البته مهم ترین استفاده آن میتوان به تحقیق برای سفری بهتر اشاره کرد و میتوانید قبل از سفر بیشتر جاذبه ها را کاوش کنید.برخی از برندهای معروف حتی تجربه بصری با محرک واقعی مانند باد، عطر و ... را نیز ارائه می دهند.
     سفری عالی را با مهرپرواز تجربه کنید بهترین تورهای لحظه آخری را با مهرپرواز تجربه کنید.

    نگاه کردن دو مرد به تصاویر از دوربین مخصوص VR

    واقیعت افزوده یا (AR)

    این فناوری در صنعت گردشگری به شدت در حاله توسعه است.AR به VR شبیه است اما به جای جایگزینی محیط دنیای واقعی، آن را به ترکیب اجزای دیجیتالی گسترش داده اند.این ثابت شده است که یک ابزار مفید در روند توسعه کسب و کار تاثیر دارد .از این ابزار میتوان برای شناسایی محیط و مکانی که قصد رفتن به آن را دارید مورد بررسی قرار دهید و پیش از بازدید حضوری آن را به طور دقیق ببینید.
    یکی از مزایای اصلی واقیعت افزوده نسبت به واقعیت مجازی، ارزان تر بودن آن است و کاربران برای استفاده از آن فقط نیاز به یک گوشی هوشمند یا تبلت و دسترسی به اینترنت دارند و میتوانند از برنامه های کاربردی که مخصوص تولید شده مثلا برای یک هتل یا یک جاذبه به آسانی دسترسی پیدا کنید و یک نما سه بعدی از آن مکان را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

    انواع گوشی و تبلیت و تصویر اجزا یک خانه

    اینترنت اشیا یا (IOT)

    یکی دیگر از این تکنولوژی ها میتوان به پیشرفت و توسعه روز افزون اینترنت اشیا اشاره کرد.یکی از استفاده مفید آن میتوان به تاثیر آن در صنعت حمل و نقل اشاره کرد و یکی از اولویت های اول اینترنت اشیا می باشد و شرکت های هواپیمایی معتقدند در سال های آینده مزایا عالی را ارائه می دهد.
    اینترنت اشیا شامل اتصال متقابل دستگاه ها، سیستم ها و فرآیند ها اشاره کرد.به عنوان مثال تنظیم دما و روشنایی یک محیط،کنترول تلویزیون از طریق گوشی هوشمند،تشخیص دما و ضربان قلب بدن با استفاده از سنسور های استفاده شده روی اشیا و... میتوان اشاره کرد.

    استفاده از گوشی در هتل

    رسانه های اجتماعی

    بیشترین بحث در سال 2018 نقش بزرگ و تاثیر گذار رسانه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام در صنعت گردشگری بوده است. رسانه های اجتماعی در همه زمینه تاثیرگذاری ویژه ای داشته اند و در توسعه و رشد صنعت ها و سازمان ها به شدت تاثیر گذار بوده اند.این رشد و توسعه در صنعت گردشگری نیز به شدت تاثیر گذار بود است.طبق پیش بینی های سازمان گردشگری تا سال 2020 تقریبا پنجاه درصد از هزینه های سفر را با رسانه های اجتماعی می توان تامین کرد.این صنعت باید اطمینان حاصل کند که از تمام ابزار هایی که نیاز است به رشد این صنعت کمک کند،بهترین استفاده را انجام دهد.

    آیکون های رنگی شبکه های اجتماعی روی دیوار
    مهرپرواز با ارائه بهترین خدمت گردشگری در زمینه تورهای داخلی، تورهای خارجی، تورهای لحظه آخری، رزرو بلیط هواپیما ،رزرو هتل و کلیه خدمات مسافرتی در خدمت شما عزیزان می باشد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW